indalen....had ze gelijk moeten gaan liggen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje1986, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    even iets om hart te luchten
    mijn zus was zwanger van een mooie meid en ze zou thuis bevallen,alles ging goed
    toen haar vliezen braken,MOEST ze juist stukjes gaan lopen van de verloskundige,en even lekker douchen.
    nou lees ik overal dat als je kindje niet goed is ingedaald dat je juist moet gaan liggen anders zakt de navelstreng uit.
    toen na 5x bellen of ze wilde komen is de verloskundige gearriveerd,na enige tijd geen hart slag meer te bekennen...verloskundige zo in de stress,bijna huilen helemaal hysterisch...wilde ze met haar hand naar binnen gaan om het kindje te pakken,
    wij 112 gebeld(en mijn zus wist nog steeds van niets)in de ambulance kreeg mijn zus te horen dat het kindje dood was.

en dit zet mij aan het denken,of dat dit te voorkomen was geweest,
    ik ben nu in mijn zwangerschap bij hetzelfde bureau en had aangegeven dat ik haar niet wilde omdat ze in mijn ogen heel onprofesioneel te werk ging met haar gegil..(heb ik niet zo gezegt)maar dat ik haar toch met die meid assioseer(doet me nog steeds veel pijn) en was geen probleem begreep ze heel goed!

volgende afspraak staat zij in eens voor me neus,en vertelde me dat het niet te voorzien was wie ik zou krijgen(en nu ineens geen rekening mee kunnen houden)

wat vinden jullie hier nu van?in mijn ogen is ze best een beetje schuldig :oops:

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Jeetje meid vreselijk zeg :cry: volgens mij moet je inderdaad gaan liggen (weet het niet zeker) maar vind haar gedrag totaal niet professioneel.

Ik zou EISEN dat je haar niet krijgt en anders een ander praktijk nemen.

3. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Ik zou ook aangeven deze NIET te willen. Toen mijn eerste nog niet geheel was ingedaald (38 weken) is mij duidelijk gemaakt dat ik absoluut moest gaan liggen. Accuut ookal was het midden in de supermarkt. Geen stap meer verzetten is mij verteld!

Vreselijk dat er hier zo'n fout is gemaakt. Bij twijfel = liggen!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep vroeger moest je altijd meteen liggen volgens mijn moeder, die is op handen en voeten naar binnen geslopen om plat zichzelf te vervoeren (ik was gewoon compleet ingedaald) maar voor de zekerheid deed je dat gewoon..

Wat vreselijk dat door zoiets doms je een kindje kwijt kan raken, ik zou zoiezo HEEL die VK praktijk niet willen en als het dan al zou moeten zou ik eisen dat DIE persoon niet langskam of mij ook maar met een vinger aanraakte..

mijn man zegt hier op de achtergrond na het vertellen van je verhaal; gewoon op d'r appel slaan (op haar gezicht slaan vertaling) weet je zeker dat ze JOU niet meer wil hebben, echt weer een mannenoplossing :rolleyes: maar ik weet zeker dat ie wel effectief zou zijn.. hij had zoiezo heel de VK praktijk aangeklaagd als zoiets zou gebeuren wat met je zus is gebeurd...

5. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    Ik had zoon info dag vorige week op de verlos kundige praktijk en daar vertelde ze ook dat als de baby nog niet wat ingedaalt ( en dat zouden ze duidelijk melden op de controles) je persee moest gaan lichen om die reeden dus...

6. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik zou haar hier ook op aanspreken hoor en zou haar ook niet als vk willen hebben.
    hoewel als jij ook van plan bent thuis te bevallen kan je er geen pijl optrekken volgens mij.

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Wat een heftig verhaal, vreselijk! :cry:
    Was de doodsoorzaak ook echt dat de navelstreng vast was komen te liggen? En had de VK het dus kunnen voorkomen?

Ik kom net van de VK en mijn baby was de hele tijd ingedaald maar lag nog niet vast maar vandaag was ze weer niet ingedaald. Toen vroeg ik uit me zelf: " dus als nu mijn vliezen breken moet ik gaan liggen en jullie bellen?" Toen zei de VK dat ik dat inderdaad moet doen maar geen stress moet hebben als het gebeurd, ik kan gewoon rustig naar huis lopen als ik ergens ben en hoef niet in paniek te raken als ik niet gelijk kan liggen... Maar als ik dit nu lees doe ik dat dus mooi wel!

Maar goed, schuld of geen schuld, ik kan me voorstellen dat je gewoon niet geholpen wil worden door haar aangezien je erg nare herinneringen hebt aan haar..

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je een erg vervelend gevoel hebt bij die vrouw/praktijk. Ze is zelf totaal in paniek geraakt terwijl ze juist rustig moet blijven. Dit heeft voor jouw zus enorme inpact gehad neem ik aan.

Is er voor jou geen enkele andere praktijk in de buurt? Als je je bij haar niet op je gemak voelt, dan zou ik toch kijken of er een andere mogelijkheid is om je kindje op de wereld te zetten. Je moet erop kunnen vertrouwen dat zo'n verloskundige weet wat ze doet...

Ik vroeg me na het lezen van het verhaal wel af of het kindje inderdaad overleden is doordat de navelstreng tussen het hoofdje en het bekken klem heeft gezeten. Dat heeft er wel mee te maken of ze schuld heeft aan de dood van dit kindje, maar staat los van jouw gevoel hierbij denk ik...

9. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    omg... wat erg zeg...
    n vriendin had t met dr zoontje. zeiden ze ook van alles..
    en die kwam daarna ook dood ter wereld..
    terwijl hij ervoor nog leefde..

pfff lijkt me zooo erg..
    ik had zelf ook gelezen dat je moet liggen..
    en al zou ik midden op straat moeten gaan liggen
    I DONT CARE.. ik doe t.. dan maar overdrijven :p
    maar zo n situatie wil je NOOIT mee maken..

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mijn schoonzus heeft ook een kindje verloren na 41w en 6d zwangerschapdoor een lich. afwijking die niet gezien was op de echo....ik kon het gewoon niet maken om me daar aan te melden..dus heb de andere vk praktijk genomen. Als je zeker wil dat je haar niet meer krijgt ...andere praktijk.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat verschrikkelijk om zo je kleine te verliezen. Is het echt gekomen doordat de navelstreng klem zat?

Gelijk gaan liggen is meestal niet nodig, je mag nog wel van de supermarkt naar huis. Maar dan wel direct plat en bellen. Dan moeten ze langskomen om te controleren.

In onze VK praktijk kun je ook niet kiezen wie je wel/niet wil. Dus als die flut-VK dienst heeft, zit je met haar opgescheept. Met zo'n verhaal zou ik wel overstappen naar een andere praktijk.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Jeetje meid wat een verhaal
    Als ik jou was zou ik ook opzoek naar een andere VK praktijk.
    Het punt is dat niet iedereen spreekuur tegelijk heeft en een rooster kan veranderen dus de kans dat je haar weer tegen komt is heel groot.
    Gewoon aangeven wat het probleem is en opzoek naar een andere praktijk.

Als je je niet prettig voelt wegwezen daar.

13. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    dat is het juist,ik heb altijd gedacht dat het niet te voorzien was...nu dat ik overal lees dat je MOET liggen en NIET stukjes gaan lopen is bij mij die vraagteken naar boven gekomen of ze het had kunnen voor komen,
    het kindje werd geboren met haar hand boven haar hoofd(net of ze de navelstreng had willen pakken)de navelstreng was eerst gekomen zeg maar.
    ze is tegen mij juist nu heel lief....maar toch,(dat zou ik ook zijn in haar geval),volgens mij weet zij wel hoe het zit
    want ze is daarna ook ff gestopt en nu doet ze alles om mij op me gemak te stellen.... :rolleyes:

ik weet het niet meer...

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als de kleine niet was ingedaald dan vind ik het ook vreemd dat ze moest gaan lopen terwijl je overal andere dingen hoord.

Meid alleen jij kan beslissen wat je gaat doen betreft je VK maar houd in je achterhoofd dat als jij straks gaat bevallen en zij voor je neus staat, jij wel eens in paniek zou kunnen raken.
    Dit zal bij het zien van haar altijd mee spelen dus denk ik persoonlijk dat het voor jou geestelijke toestand misschien beter is dat je een andere gaat zoeken.

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wat ontzettend vreselijk... :cry:
    ik kan me voorstellen dat je geen goed gevoel bij haar hebt..

Bij mij hadden ze gezegd dat het netjes was ingedaald en ik hoefde niet te gaan liggen mocht t vruchtwater knappen..
    Ik zal je vertellen..ik heb 3 dagen vruchtwaterverlies gehad zonder dat ik t wist..dacht dat het erbij hoorde.. :oops:
    Toen ik naar de vlos ging..toen kreeg ik een echo om te kijken of er nog wel genoeg vocht was..
    Wat bleek..Het kindje lag in een stuit..en levensgevaarlijk!
    We hebben heel erg veel geluk gehad..ik mocht niet eens meer zitten...
    Zijn voetjes waren omstrengeld met de navelstreng..stel dat ie iets door was gezakt had ie het niet overleefd..

Dus hiermee wil ik zeggen dat ze het ook verkeerd kunnen inschatten..
    mika heeft gewoon vanaf 30 weken in een stuit gelegen..en ze hebben t gewoon niet goed gevoeld... :rolleyes:

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij voelden ze het ook niet goed, kontje en hoofdje zijn even rond. Ik heb aangedrongen op een liggingsecho, en ze ligt goed.

Ik zou naar een andere vkpraktijk gaan, bij de meeste praktijken weet je niet wie je krijgt, en ik zou zelf niet degene willen hebben die zo reageerde bij mijn eigen zus..

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    verschrikkelijk die verloskundige!

Ik zou van mijn 2e dochter ook thuisbevallen, toen de verloskundige aankwam en ging voelen kwam ze er al snel achter dat ons meisje zich had lisgewrikt en niet meer ingedaald lag. Zij heeft toen meerdere dingen geprobeerd om de kleine in te laten dalen o.a. ook een catheter ingebracht in de hoop dat als mijn blaas geleegd was de kleine wel zou indalen. Toen ze doorhad dat dit niet ging gebeuren zei ze gelijk "wij gaan naar het ziekenhuis, ik ga je vliezen hier niet breken want de kleine ligt te hoog en daardoor kan de navelstreng naar buiten komen" Ik mocht wel in zelf in de auto en al maar ze zei al ocht mijn water onderweg naar het ziekenhuis breken dan had ik moeten blijven zitten en had zij broeders en een brancard geregeld want ik mocht ECHT NIET lopen.

Eenmaal in het ziekenhuis heeft de gyn mijn vliezen gebroken en terwijl zij dit deed heeft de verloskundige op mijn buik moeten drukken om het hoofdje van ons meisje laag te houden. Daarna is alles gelukkig goed gegaan en heb ik nu 2 gezonde dochters

In mijn ogen had de verloskundige van jou zus ook zo moeten handelen!
    Kan dus ook heel goed begrijpen dat je liever niet door haar begeleid word in je zwangerschap/bevalling.

Kun je het niet op de praktijk nogmaals aankaarten dat je door je ervaring in het verleden met haar totaal geen vertrouwen in haar hebt? Er moet toch een oplossing te vinden zijn..

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat een verschrikkelijk verhaal!
    Het enige wat ik kan denken is 'Sjezus, IK ben geen eens een verloskundige en ZELFS IK weet dat je moet gaan liggen als je vliezen breken en het kindje niet ingedaald is...!'

Het is moeilijk in te schatten vanaf hier natuurlijk, maar zoals ik jou verhaal lees had dit inderdaad voorkomen kunnen worden.
    Ik zie geen reden om bij die VK-praktijk weg te gaan, maar let zelf ook goed op en ga op je strepen staan! Als je iets niet vertrouwd AANDRINGEN!
    Hoewel ik me natuurlijk goed voor kan stellen dat het toch niet geheel prettig voelt om door haar 'behandeld' te worden.

Bespreek het nog een keer en eis vriendelijk doch duidelijk dat je echt liever niet door haar geholpen wilt worden mocht jouw gevoel nog steeds zo zijn.

Heel veel sterkte met alles!

Deel Deze Pagina