steeds duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door christiane, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    hallo allemaal
    ik heb de laatste 2 weken steeds dat als ik een onverwachte beweging maak of als ik onder de douche sta dat ik ineens heel erg duizelig ben en alles zwart voor mij ogen word. en me gewoon vast moet grijpen ergens aan zodat ik niet om van. is dit normaal hebben meerdere mensen dit of wat kan ik hier tegen doen?

gr. christiane

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja dit heb ik ook, schijnt normaal te zijn voor het tweede trimester door verandering in je bloeddruk ofzo. Stond in ieder geval in mijn zwangerschapsboek :)

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    klinkt voor mij ook wel iets als een ijzer te kort ! kan je gewoon bij de huisarts laten testen . tis in ieder geval goed om elke dag een boterham met appelstroop te eten daar zit heeel veel ijzer in , ik doe dit ook heel de zwangerschsp en mijn waardes zijn altijd goed en volgens de gyn ook echt daarom .

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Ik had het bij de zwangerschap van mijn zoontje ook, kwam bij mij door een lage bloeddruk. Hier hielp een zout dropje erg goed op zo'n moment. Ik zou het wel eerst even na laten kijken door de vk.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij mij is het ook me lage bloeddruk die was nl 50/100 en me ijzer was 8,2. Ik zorg nu dat ik altijd en overal iets zouts bij me heb want ik heb het ook als ik te lang sta.
    maar laat t wel ff nakijken want als je bloeddruk gewoon goed kis en je gaat zoute drop eten wordt ie natuurlijk te hoog

6. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Klinkt idd als een lage bloeddruk. Ik heb het ook, die van mij is 95/55
    En als je in de douche staat gaan je aderen nog wijder staan, waardoor je bloeddruk nog lager wordt. En daar word je dus weer duizelig van...

7. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    oke dan moet ik nog eventjes afwachten
    moet 30 december bij de verloskundige zijn vraag het dan meteen even
    want vind het wel erg iritant

8. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Je zou de verloskundige ook even kunnen bellen. Als je zo duizelig bent dat je je af en toe moet vasthouden zou ik niet wachten tot de 30e. Niet zo zeer omdat het gevaarlijk zou zijn, maar meer omdat je maar beter kan weten wat het is en er dan wat aan kan doen.

9. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ja inderdaad dat is ook zo
    ik bel meteen naar de kerstdagen even

10. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ja het kan inderdaad van een lage bloeddruk zijn of een ijzer tekort. Inderdaad gewoon even aan je vk of ha vragen.
    Ik heb geen lage bloeddruk of ijzer tekort tot nu toe gehad, maar ik heb wel een periode van duizeligheid gehad, kan inderdaad met hormoon of bloedverandering te maken hebben, je krijgt er als het goed is zo'n 1,5 liter bloed bij, dus dat is niet zo gek dan.
    Mijn vk zei ook dat een bruine boterham met appelstroop heel goed blijkt te zijn en daarna een glaasje jus d'orange drinken, want de sinaasappelen blijken het ijzer heel snel en goed op te nemen. Ze zei dat als je producten eet waar veel ijzer en vitaminen inzitten er geen melk of thee bij moet drinken, dat blijkt het weer af te breken.

Deel Deze Pagina