Wie heeft er nog last van migraine?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Willow133, Dec 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willow133

Willow133 Lid

Nov 2, 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren had ik een serieuze migraine-aanval met alle gevolgen vandien. Ik had tintelingen en had op slag geen goed zicht meer. Niet dat je zwart of wazig ziet, maar je kan je focus op een heel klein gebied leggen waardoor je teksten heel moeilijk tot niet kan lezen en het gevoel hebt dat je gezichten maar voor de helft kan zien. Ik kan het heel moeilijk uitleggen maar het is ongelofelijk schrikwekkend!
    Ik heb het vijf jaar geleden ook één keer gehad en ben toen in alle haast naar spoed gegaan om dan te horen dat ik in mijn bed moest kruipen en dat ik hoofdpijn zou krijgen. Blijkbaar is verminderd zicht een voorbode van migraine.

Het was toch wel eventjes serieus stressen! En zeker nu ik zwanger ben... Heb uiteindelijk nog eens moeten overgeven ook en ben dan met al mijn mizerie in bed gekropen. Gelukkig ben ik nu al stukken beter maar vroeg mij toch af of er nog zijn die van deze migraine last hebben tijdens de zwangerschap? Ik weet ook niet of het aan de zwangerschap ligt? Iemand zij mij dat ik nu net aan een hcg-piek zit omdat ik 11 weken ben en het misschien daardoor is?!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik heb regelmatige migraine buiten het zwanger zijn om.
    Tijdens de eerste zwangerschap alleen in het eerste trimester 1x een aanval.
    Bij deze zwangerschap helaas al meerdere. Bij mij is slecht eten een van de oorzaken van migraine en laat ik nu juist deze zwangerschap ook continu misselijk met overgeven zijn.

Dus of het hebt geluk en alleen het eerste trimester er last van of tijdens de hele zwangerschap.
    Ik gebruik normaal medicatie, maar mag deze nu niet hebben. Ivm de heftigheid (3 dagen migraine en dan nog de hersteldagen) heb ik nu medicatie die wel mag tijdens de zwangerschap. (Liever niet)

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb ook van kleins af aan migraine. En nu in de zwangerschap maar 2x gehad. In het begin, voor de 10 weken. Dus best wel lekker hihi.
    Heb ook veel last van hoofdpijn normaal en nu ook alleen maar in begin gehad

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik heb het ook, al zit er meestal wel een aantal maanden tussen een aanval dus het valt mee. Mijn zicht is op een gegeven moment ook bijna helemaal weg. Vond dit op het begin heel erg eng, maar tegenwoordig ga ik liggen als ik het aan voel komen en doe mijn ogen pas weer open als het weg is. Je kan er toch niks aan doen, dus je kunt je er beter aan over geven. Het lijkt me wel eng als ik alleen ben met mijn baby.... gelukkig is dat nog niet gebeurd. Sterkte ermee!

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap heb ik volgens mij maar twee keer een aanval gehad. Nu na de bevalling een keer een zware (hele dag in bed en overgeven) en gisteren een lichte. Ook met borstvoeding mogen de medicijnen niet. Als ik t binnenkort nog een keer heb ga ik denk ik weer langs de osteopaat. Heb ik eerder wel baat bij gehad

6. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Tot 2 jaar geleden had ik er wel 3 keer in de week last van. Mét aura. Tot ik Topamax voorgeschreven kreeg en het volledig wegbleef. Dat heb ik langzaam af kunnen bouwen en mijn migraine is ook weggebleven op een enkele keer in de twee/drie maanden na. Tijdens mijn zwangerschap maar één aanval gehad. Hopelijk blijft dat zo.

7. wondertje78

wondertje78 Actief lid

May 7, 2009
    356
    0
    0
    Oh hier ook hoor!!
    Al een week lang....het komt op en verdwijnt weer!
    Heel vervelend,zodra je kan moet je rust pakken,dat helpt als enigste.
    Ik vertik het ook nog steeds om paracetemol te slikken.

8. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

Apr 25, 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal ook best weleens hoofdpijn maar nu in de zwangerschap bijna nooit meer!

9. Willow133

Willow133 Lid

Nov 2, 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    'Blij' te horen dat het toch nog voorkomt!

Ja, nu is het mijn tweede keer. Ik heb er anders totaal geen last van. De vraag is natuurlijk, had ik het ook gehad als ik niet zwanger was geweest... Maar ja, dat zal ik natuurlijk nooit weten. Het is ondertussen al heel wat beter, gaat eigenlijk wel snel over. Hopelijk moet ik het niet meer meemaken, want het went écht wel nooit!!!

Share This Page