Beste verloskundige, Vanochtend heb ik de termijnecho gehad, gerekend vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie zou ik ongeveer 10 weken zwanger zijn, wel met een onregelmatige cyclus. De verrassing was erg groot toen bleek dat ik echt al zo'n 13 weken zwanger moest zijn. Het kindje was echt veel groter dan toen we met 10 weken de echo hadden van onze oudste dus het zal echt wel kloppen (en natuurlijk vertrouw ik op de deskundigheid van de VK). Toch is de verrassing erg groot. Ik voelde m'n eisprong (altijd vrij laat in m'n cyclus) de laatste keren heel duidelijk en als ik terugreken ben ik dus een 'cyclus' eerder zwanger geraakt dan ik dacht. Daarna ben ik wel gewoon ongesteld geworden en in plaats van een paar dagen duurde het toen juist 1,5 week waarbij het ook nog eens best heftig was. Vandaar dat ik erg zeker was van m'n menstruatie en hiervan uitgegaan ben bij het berekenen van m'n zwangerschapstermijn. Vanochtend was ik te beduusd om er goed naar te vragen, vandaar m'n vraag hier. Heb je enig idee hoe dit mogelijk is? Alvast bedankt voor het antwoord! Minke
Hoihoi, Waarschijnlijk komt het door je onregelmatige cyclus dat het anders is dan gedacht. Het bloedverlies wat je hebt gehad is waarschijnlijk geen menstruatie geweest maar van de zwangerschap. SOms zie je door de innesteling meer bloedverlies en door de aanleg van de placenta. Het is nu lastig om te zeggen waar het vandaag is gekomen. Belangrijkste is is dat alles goed is en dat je mag gaan genieten van je zwangerschap! Gefeliciteerd! Imke