moe..

Discussion in 'Zwangerschap' started by elsie22, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

al vanaf het begin van de zwangerschap ben ik moe, ik weet dat het erbij hoort maar het is wel erg vervelend want ik zit nog op school, doe spw, en ik loop stage, maar doordat ik moe ben kan ik me niet goed concentreren op school en stage, en als je dan thuis komt heb je ook nog werk aan de opdrachten, dit probeer ik wel te verdelen over momenten dat ik het wat rustiger heb of in het weekend een paar uurtjes, maar dus niet een hele dag of s'avonds.

het is best wel zwaar om naar school te gaan en stage te lopen als je zwanger bent, ik zit in het tweede jaar en als alles goed gaat moet ik na dit jaar nog een jaar, maar het probleem is dat we maar 2 dagen opvang hebben ( moeder en schoonmoeder) en ik wel 5 dagen in de weer zal zijn, mijn vriend heeft liever niet dat het kind voor het eerste jaar naar een kinderdagverblijf gaat, maar dan kan ik dus mijn opleiding niet afmaken, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,831
    3,354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik denk dat je opleiding ontzettend belangrijk is voor jullie toekomst, dus ook voor de toekomst van je kindje. Dus wat dat betreft denk ik dat OF je vriend een oplossing moet vinden, OF je kindje gaat gewoon na die 3 maanden verlof naar het kdv.
    Onze dochter is pas met 8 maanden gegaan, maar toen was het best moeilijk wennen nog. Ik denk als ze kleiner zijn, dat dat een stuk makkelijker gaat. Als vanzelf.
    En als de oma's al 2 dagen kunnen doen, is het maar weinig naar het kdv. Hoewel ik persoonlijk zou denken, dat het misschien voor je kindje wel prettiger is (meer regelmaat) als het maar naar 1 adres toegaat, dan naar 3... waar telkens alles anders is dan thuis...

Ik kan me wel voorstellen hoor, dat het voor je vriend rottig voelt, om je kindje naar 'vreemden' te sturen. Maar mijn ervaring is toch wel, dat het kdv erg prettig is. Ik heb ook best dingen van de leidsters geleerd, met name over consequent zijn en ritme en regelmaat, terwijl we toch naar onze dochter kijken .

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja een opleiding is zeker belangrijk voor de toekomst, ik heb al een diploma van zorg op mbo niv 3, ik ben anderhalf jaar kraamverzorgster geweest en toen wilde ik meer regelmaat in mijn leven want ook dit vind ik dus belangrijk als je kinderen hebt. op dat moment werd ook mijn contract niet verlengd vanwege
    bezuinigingen. toen ben ik gaan werken in een verpleeghuis omdat dat ook kan met die opleiding maar daar kwam ik erachter dat dat niks voor mij was, en met kinderen werken vind ik wel heel leuk, dus vandaar de opleiding spw, maarja ik heb dus geen idee hoe we dat moeten gaan doen als ons kindje niet naar een kdv gaat. en idd je kindje naar 3 verschillende plekken brengen is ook onrustig voor het kindje, maar stoppen met de opleiding vind ik een moeilijke keuze. maar als ik daar tegen overzet dat ik dan wel alles van mijn kindje kan mee maken als ik thuis ben lijkt me dat ook weer heerlijk en mooi en het kan ook qwa geld hier ( dus dat is ook eigenlijk wel goed) en ik kan ook als het kindje dan wat ouders is verder gaan met de opleiding en dat de werken/leren variant. want vanaf een jaar ongeveer vind mijn vriend dat het wel naar het kdv kan omdat het dan iets kan en niet alleen maar liggen en slapen. dus dat zou betekenen dat ik het hele eerste jaar thuis ben, dan mijn opleiding ga afmaken en daarna misschien nog een kindje, ik ben nog jong genoeg ( 23) dus als ik over 2 of 3 jaar pas een diploma voor spw heb ben ik nog steeds best wel jong.

4. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Dit is mijn mening he, kijk maar wat je ervan oppikt.

Ik breng mijn kind liever na 10 weken weg als na een jaar. Ze vinden in het begin nog alles goed en leren zo hun begeleiders goed kennen. Na een jaar is het veel moeilijk om in te stromen bij het kdv. Kan wel maar in vergelijking moeilijker als vanaf het begin omdat kindjes meer moeten wennen.

Verder als jouw vriend het een probleem vindt moet hij dan geen oplossing zoeken??

Ik zou zeggen hij een oplossing zoeken of kdv (hoewel ik 3 verschillende adressen ook veel vind maar dat is ieder zijn keuze)

Opleiding is belangrijk en van uitstel komt soms afstel.

Succes met je keuze, iedereen kan hier zijn mening geven maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt.

5. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het eerste wat ik mij afvraag als ik jouw stukje lees.....het is toch niet alleen jouw probleem? Kinderen krijgen doe je toch samen? als je vriend er zo op tegen is, kan hij dan niet minder werken?
    Samen een oplossing zoeken, het is toch niet de bedoeling dat alleen jij je wensen en verwachtingen opzij zet?

succes!

6. Mahicary

Mahicary Actief lid

Feb 23, 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    mijn dochter is pas op 10 maanden naar de dagmoeder gegaan.; enormmm veel aanpassingsproblemen gehad, ervoor hadden we opvang van de grootouders dus nooit bij stilgestaan.. ons volgend kindje gaat na mijn bevallingsverlof meteen gaan, denk dat dat veel makkelijker gaat gaan qua aanpassing..

ik zou dus ook mijn vriend proberen te overtuigen want jou studies zijn toch ook belangrijk.. als er nu geen oplossing was voor jullie kindje maar dat is er wel hé.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het klinkt inderdaad alsof ik het alleen moet doen, maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf en het gelukkig redelijk druk, en minder werken is niet echt een oplossing omdat hij alles in zijn eentje moet verdienen omdat ik nu nog op school zit.

ik wil gewoon zelf ook niet ons kindje 5 dagen weg moeten brengen, naar 3 verschillende plekken, daar krijg je geen kinderen voor vind ik. en ik wil er ook lekker zelf voor zorgen, dus dit jaar maak ik gewoon af en kijk ik hoever ik kom met opdrachten enz. dit gaat dan in mijn dossier en volgend schooljaar kijk ik hoe het gaat, en ik kan dan ook overstappen naar een werken/leren variant en dan kan ik 1 dag naar school en 2 dagen werken.

Share This Page