20 wk. Maak me een beetje zorgen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xElles, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kan iemand mij een beetje geruststellen?
    Ik ben vandaag 20 weken zwanger en kan nou niet met de volle overtuiging zeggen dat ik mijn baby voel..
    Zo'n 1,5 week geleden dacht ik echt: "JA!! Dit is de baby!" Maar daar is het wel een beetje bij gebleven.
    Ik voel wel af en toe eens een plopje/tikje, maar kan ook zo een aantal dagen helemaal niks voelen.
    Ik word er echt mega onzeker door.
    Heb donderdag de 20wk echo.

Wanneer voelden jullie je kindje? En ook echt elke dag, of zat er ook wel eens een periode tussen dat je een aantal dagen niks voelde?
    Vanaf wanneer zou je de baby elke dag moeten voelen?
    Bij mijn dochtertje voelde ik het echt al veel eerder en ook veel duidelijker..

Dankjewel alvast

Mariam86 vindt dit leuk.
  2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Meid ik ben nu 20 +1 en ik voel pas sinds 2 a 3 dagen zachte tikjes tegen mijn buik. Ik denk zelf trapjes.

Het is wel mijn 1e baby. Vanmiddag de 20 weken echo dus ik ga eens vragen of het normaal is. Voor mij gevoel voelde iedereen de beeb al vanaf 16 weken.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Het is heel normaal dat je met deze termijn je kleintje nog niet elke dag voelt.
    Het kindje is nog zo klein dat er genoeg ruimte is.

Vanaf week of 28 moet je je kleine elke dag voelen.

Maar als je je zorgen maakt altijd de vk bellen!

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vanaf een week of 28 zou je je baby elke dag even moeten voelen dus je hebt nog de tijd! Dat je met 20 weken je baby nog niet (duidelijk) voelt is ook niet heel raar. Weet niet hoe je placenta ligt maar dat kan er ook nog mee te maken hebben.
    Mijn zoontje heb ik al vrij vroeg gevoeld (maar niet elke dag in het begin) en op heeft me op een gegeven moment heeft ie me bont en blauw geschopt. Mijn dochter daarentegen heb ik praktisch de hele zwangerschap niet gevoeld, alleen af en toe een tikje op mijn blaas (ze lag in stuit) maar ze deed het verder gewoon goed! Ik snap je zorgen wel hoor, het is toch fijner om die kleintjes te voelen, soort van bevestiging dat het allemaal nog prima gaat daar binnen maar denk niet dat je je heel erg druk om hoeft te maken.
    Succes alvast met de 20 weken echo! Je zal dan vast een mooie, beweeglijke baby te zien krijgen!

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ons eerste kindje voelde ik veel eerder dan onze tweede. Bij de tweede had ik een voorliggende placenta waardoor het langer duurde voordat ik haar voelde. Misschien is dat bij jou ook het geval?

xElles vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Geen zorgen, pas met 28 weken moet je dagelijks iets voelen.
    Ligt je placenta voor?

Ik voelde mijn kindjes altijd wel vroeg, de eerste met 16 weken, de tweede met 14, de derde met 13. En toen was daar nr 4. En ik maar wachten.. ik was zo rond 18 weken dat ik dacht, heee... maar het duurde zeker tot na de 20 weken voordat ik echt duidelijk geschop voelde hoor. Dus het kan echt per zwangerschap verschillen :)
    Succes donderdag!

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ah dit stelt me wel wat gerust..
    Ik heb geen idee hoe mijn placenta ligt, dat hoorde ik bij mijn dochtertje ook pas met de 20wk echo.
    Toen lag ie achter. Ik denk nu sowieso voor.
    Nog even een paar dagen m'n gedachten verzetten en dan op nar donderdag..

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Snap het wel hoor. Hier knijp ik em stiekem ook wel voor controle van vrijdag...
    De eerste voelde ik bijna dagelijks rond 17 weken.
    Nu helemaal niks...

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij de eerste pas rond de 22 weken
    Toen lag de placenta van voor

Nu rond 14 weken en ook de placenta van voor

Dus dat zegt ook niks :roflmao:

10. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Bij mij lag de placenta voor en voelde me dochtertje echt pas duidelijk met 27/28 weken! En dan ook niet eens altijd even goed! Ik vond het heel vervelend, want het is toch een bevestiging als je het voelt, maar tot het eind heb ik mijn dochtertje niet super goed voelen trappen, hoe ik andere dames soms hoort hoe ze de baby voelen ;)!

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

De eerste bij 24 weken en lang niet elke dag.

Tweede vanaf 18 weken maar pas vanaf 26 weken elke dag.

Placenta bij beide voor

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De eerste met 18 weken, de tweede met 20 weken en de derde met 18 weken maar echt heel weinig en die ging ik met 22 weken pas dagelijks voelen. Wel altijd een placenta aan de voorzijde gehad.
    Ik zou me echt geen zorgen maken.

13. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Geen zorgen hoor. Mijn 2e kindje voelde ik pas echt goed met 30 weken. Vanaf 22 weken maar heeeel af en toe wat getik. :)

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja precies.. als je t duidelijk voelt dan is het toch een bevestiging. Nu maakt het me zo onzeker. En helemaal omdat ik mijn dochtertje ook rond 17/18 weken heel duidelijk en veel voelde.

Dankjewel allemaal. Ik lees inderdaad veel dat vrouwen hun kindje al zo vroeg voelen, dat het me nu zo onzeker maakt. Maar aan het lezen van jullie reacties maak ik me al wat minder druk :)

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn placenta ligt helemaal voor...ik ben nu 21+4 en voel sinds afgelopen vrijdag echt de baby. Maar ook niet elke dag evenveel...het is maar net hoe het ligt. Ik voel het vooral helemaal onderaan...soort van tikjes/plopjes en duwtjes.
    Pas bij 28 weken moet je het kindje dagelijks meerdere malen voelen. Je zult het binnenkort vast voelen!!

16. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Hier pas rond 22 weken dat ik vaag wat voelde en twijfelde alsnog gezien ik niet wist wat ik voelen moest :-D.
    Pas meer en duidelijk, en meteen hardhandig en geregeld aardig pijnlijk, sinds week 26.
    En soms moet ik er echt even rustig bij zitten om het door te hebben.
    Vooral als ik ga liggen gaat mini te keer en zie je nu pas eindelijk ook vanaf de buitenkant beweging.

17. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Snap je zorgen. Ik had dit ook. Ik voelde mijn zoontje pas met 21 weken. Toen een hele week niet en daarna werd het iets regelmatiger. Na 28 weken zou je je kindje iedere dag moeten voelen, maar door de voorliggende placenta voelde ik dat niet.

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

De eerste voelde ik rond de 24 weken. Toen lag de placenta aan de voorkant.
    Nu placenta aan de achterkant maar kon nu ook pas rond 20 weken ongeveer echt zeggen dat is de baby.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij de eerste pas met 23 weken. Zat bij de vk met mijn handen op mijn buik en kreeg ineens een schop :p
    Placenta lag toen voor.

Bij de 2e met 14 weken al. Ook toen lag de placenta voor.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat verschilt inderdaad enorm. Ik voelde met 20 weken ook nog heel weinig, maakte me daar zorgen om. De placenta ligt trouwens achter. Pas met 22 weken begon ik echt licht iets te voelen, en dagelijks vanaf een week of 25. Maar de echt 'harde schoppen' en het draaien, waarbij je buik alle kanten opgaat, heb ik pas sinds week 30.

Echt, elke zwangerschap is anders.

Deel Deze Pagina