Wie heeft ervaring met trage hartslag en slechte groei???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ons 2e wonder, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons 2e wonder

20 apr 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

Vandaag 2e echo gehad, helaas is ons kindje vrijwel niet gegroeid, is nog steeds maar 5w6d. En heeft een trage hartslag. Nu zegt de gyn. dat we van t ergste uit moeten gaan. :( .

Nu wil ik jullie vragen of er misschien toch mensen zijn die dit ook hebben meegemaskt maar bij wie het toch goed is blijven gaan.

Ik vind dit zo moeilijk ik heb nu gewoon nog een levend "kindje" in mijn buik en toch moeten we er rekening mee houden dat het binnenkort niet meer leeft. Ik kan dit niet.

Volgende week hebben een nieuwe echo en dan zien we of hey dan wel is gegroeid en of t hartje nog (hopelijk sneller) klopt.

Ik hoop zo dat ik een vechtertje in mijn buik heb die t gaat redden.

Heeft er iemand hier ervaring mee. (positief of negatief)

2. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dat het hartje traag klopt, zou mss kunnen doordat het hartje nog maar net is gaan kloppen. Maar dat de grootte van het vruchtje vrijwel gelijk is gebleven, vind ik wel zorgwekkend. Ik hoop dat het meevalt, maar hou rekening met het ergste! Succes!

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik sluit me aan bij mama079.
    Helaas heb ik dit ook 2 keer meegemaakt, en dat is niet goed afgelopen. Sterkte met afwachten... het is zo slopend!

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hartje is inderdaad nog niet lang aan het kloppen... Klopte het op de vorige echo ook al? Want dan zou het hartje nu een mooi tempo moeten hebben. Zo niet, kan dat dus nog komen.
    Qua groei, ze berekenen het met een methode die ze Crown Rump Length noemen. Ondanks wat ons wordt wijs gemaakt is deze echt niet altijd nauwkeurig!!! Het kan tussen de 5 en 9 weken gemakkelijk 3 tot 6 dagen afwijken. Daarbij komt wie het meet. De een neemt het wat ruimer en de andere verlos niet. Het lijkt me niet onverstandig om rekening te houden met een miskraam, maar ik zou het pas echt opgeven als daar concrete reden toe is. Er gebeuren wel gekkere dingen toch? :D

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier vndaag ook naar de gyn geweest.. zondag zagen ze een vruchtzakje en er leek iets in te zitten..

vandaag was de vruchtzak wel gegroeid maar t vruchtje was nog erg klein en de gyn kon niet met zekerheid zeggen of t hartje klopte of niet.. ze twijfelde heel erg.. ze durfde ook niet met zekerheid te zeggen of t nu fout zit of niet.. dus nu weer n week in onzekerheid afwachten.. hoop dat t goed komt!

Deel Deze Pagina