Morgen word ik ingeleid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben nu 39 weken en morgen word ik, vanwege meerdere lich. klachten, ingeleid.

De gyn heeft in grote lijnen verteld hoe het zal gaan,maar vroeg me af of er hier mensen waren die er ervaring mee hebben.

Hij beschreef het ff kort als volgt; eerst inwendig onderzoek, dan indien nodig baarmoedermond weken, dan vliezen prikken, weeenopgang brengers en bevallen. Ik zou een ruggeprik krijgen.

Hoelang duurt zo'n proces gemiddeld?

Mensen ervaring?

Dank je alvast!

Grtz Marieke

2. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    In eerste instantie gefeliciteerd alvast! nu weet je dat je heeel binnekort je kindje bij je hebt!!:D
    Maar een vriendin van mij is 2 weken terug bevallen op die manier, die werd inderdaad opgenomen, kreeg ze een gel ingebracht en weeen opwekkers. Ze kreeg hierdoor een weeenstorm!! dit was erg pijnlijk waardoor ze dus een ruggenprik zou krijgen... ze werd van de medicatie afgehaald en zou om half 1 een ruggenprik krijgen. Ze vroeg aan de vk of ze even wilde kijken omdat ze het gevoel had te moeten poepen.. bleek dat ze al volledige ontsluiting had in 4u tijd!! met 15min is die kleine toen geboren, zonder ruggeprik!
    Dit schijnt een hele uitzonderlijke situatie te zijn! en zo snel ontsluiting, met weeen opwekkers, gebeurt maar met 1 op de miljoen vrouwen( dat zei de vk) Maar goed dat is mijn ervaring!! Indirect :D
    Succes iig en laat ff weten hoe het is gegaan!!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik ben ook ingeleid, mijn vliezen waren al gebroken dus die hoefde niet meer gebroken te worden. Maar kreeg idd ook eerst gel, in de ochtend, toen in de middag nog een portie en 's avonds begonnen de weeen. Ontsluiting schoot niet op, ruggeprik gekregen en weeen opwekkers erbij. Uiteindelijk heeft het bij mij bijna 20 uur geduurt vanaf dat de weeen regelmatig kwamen.

4. Ik ben op 17 maart ingeleid. Moest smorgens om 7 uur aanwezig zijn, kreeg om half 8 een tampon in om de baarmoedermond soepeler te maken.

De hele dag wat krampen in m'n buik gehad, gebeurde verder helemaal niets.

De volgende dag weer een nieuwe tampon gekregen, gebeurde weer niets.
    Hele dag rondjes gelopen, want dat zou het versnellen ;)

Elke keer aan de CTG, om te kijken of ik misschien al weeen had, maar ook op 18 maart gebeurde er mooi helemaal niets!

In het ziekenhuis geven ze maar 2 dagen achter elkaar zo'n tampon, omdat je lichaam het anders niet aankan, dus de dag daarna zou ik een rustdag moeten nemen.
    Ik had een hele kleine kans dat ze m'n vliezen de volgende ochtend kunstmatig zouden kunnen breken, maar erg waarschijnlijk was dat niet.

Ik baalde dus verschrikkelijk, nog minimaal 2 dagen in dat rotziekenhuis.
    Kon helemaal niet slapen omdat ik daar zo over lag te stressen, heb om 1 uur nog allemaal mensen gesmst over het niet kunnen slapen, en om kwart voor 2 braken m'n vliezen ineens spontaan :)

Het heeft bij mij dus nog zo'n 53 uur geduurd na het inleiden voordat m'n mannetje EINDELIJK geboren werd :)

Heel erg veel succes!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Spannend zeg! Succes alvast!
    Ik heb geen persoonlijke ervaring met inleiden maar als je lichaam er nog niet helemaal klaar voor is dan kan het wel even duren want je baarmoedermond moet dan nog helemaal verweken etc. Is het je eerste of heb je al meer kinderen?

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik ben ook ingeleid, en het is prima gegaan en ook erg snel.
    Eerst een gel, geen weeën, een paar uur later de vliezen gebroken, lichte weeën, een uurtje later aan het infuus heftige weeën. In 3 uurtjes tijd van 2 cm naar volledige ontsluiting en nog driekwartier aan het persen geweest. Dus al met al een kleine 4 uur echt aan het bevallen geweest, de rest van de tijd heb ik rondjes over de parkeerplaats van het ziekenhuis gelopen om de tijd de doden.
    Pijnstilling heb ik niet nodig gehad maar tijdens het infuus aanbrengen heb ik het wel gevraagd of het mogelijk was en dat was gewoon mogelijk. ik moest het gewoon aangeven wanneer en dan werd het geregeld.

Sterkte in elk geval

7. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Tis m'n eerste....

Ja, dat verweken van de baarmoedermond schijnt het langst te duren he, als dat nog niet ver genoeg is. Ik heb geen idee hoe dat ervoor staat nu met 39 weken, zal het morgen wel horen.

'k vind het wel allemaal erg spannend. Ben zo beneiuwd hoe het zal gaan, hopelijk een beetje snel en pijnloos door de ruggeprik ;)

Grtz Marieke

8. Ik denk aan je hoor!

Heb je toevallig je laptop meegenomen? :p

Deel Deze Pagina