indalen, wat houd het precies in?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden!

Net klaar met controle bij de vk en die gaf aan dat de kleine waarschynlijk al is ingedaald.
    Ik weet wel wat indalen is, maar wat gebeurt er nou precies op het moment dat je kind indaalt.
    Die van mij kan namelijk nog genoeg bewegen en heeft nog veep ruimte.. dus ze ligt niet vast..
    Is het dan zo dat je baarmoeder lager gaat zitten bij het indalen?

2. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat om het hoofdje van de baby, dat die al goed tussen je bekken zit. Naarmate je verder naar de bevalling toe werkt, zal je het beter merken. De mijne is momenteel bezig met indalen en als ik dan opsta na gezeten te hebben voel ik haar zeker in mn bekken zitten haha. Moet elke keer als ik opsta even rustig bewegen voordat ik echt weer kan lopen. Van die korte plasmomenten heb ik nog niet echt last... Alhoewel ik wel denk dat het nog moet komen dan o_O want op een gegeven moment gaat de kleine op je blaas dus drukken dat geen aangenaam gevoel zal geven....

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hoofdje ligt al klaar voor de bevalling in je bekken. Kindje zelf ligt lager in je baarmoeder. Niet je baarmoeder zelf. Vaak kan je dan ook zien dat je buik anders is. Meer een hangbuikje. Het hangt allemaal wat lager. Maar als het nog niet vast ligt dan kan het nog alle kanten op. Terug en nog flink om zn as draaien.

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    en het is alleen maar goed dat ze al ingedaald is :D
    bij mij lag die vanaf week 29 al volledig ingedaald, pas ligginsecho gehad en nog steeds ligt die zo, dus hij ken niet meer in een stuit liggen, maar hij ken nog wel van links naar rechts draaien met zijn lichaam.

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik merk idd dat mijn buik lager zit.. en merk ook dat ze vaak op mijn blaas drukt en heb bijv nooit last dat ze tegen me maag trapt ofzo.. ik voel der wel goed schuiven met der onderlijfje door mijn buik, maar haar hoofdje ligt nog niet vast wrtende van de echo. Want die draaide ze nog alle kanten op.

Maar wat ik meer wil weten is wat er nou exact gebeurd op het moment dat je kind indaalt.. me kindje is nog erg klein dus lijkt me niet dat ze door de drik of gewicht naar beneden is gezakt.. dus vandaar dat ik misschien dacht dat je baarmoeder iets zakt ofxo

Deel Deze Pagina