Indalen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gentle, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik kan het zo snel niet vinden, maar vanaf wanneer gaat je kindje indalen (meestal)? Vonden jullie dit fijner dan toen je kindje wat hoger zat?

Ik heb nu namelijk echt voetjes tussen mijn ribben en het begint inmiddels knap pijnlijk en irritant te worden. Ik kan eigenlijk niet rechtop zitten, of ik hang voorover (ellebogen op mn knieën) om ergens wat ruimte te creëeren. Ik moet regelmatig even me uitrekken om wat lucht te krijgen en mijn maag/ribben wat te ontlasten. Het leek me erg prettig als de baby nu zou indalen, zodattie wat lager zou zitten en me niet meer zo in de verdrukking brengt aan de bovenkant. Die grens ribben/baby is nu echt heel naar! In de auto zit mijn stoel ook echt op zo'n zwangeren-stand, lekker half liggend :p

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij mij begon de kleine langzaam met zo'n 33 weken in te dalen. Althans, toen voelde ik vaker wat steken in mijn schaambot. Zijn voetjes lagen eigenlijk altijd in mijn zij, dus kreeg al nooit schoppen tegen mijn ribben. Kan dan ook niet echt zeggen dat ik na het indalen meer ruimte kreeg. Heb eigenlijk nu pas dat de kleine hoger zit met zijn voetje en nu geregeld tegen mijn maag duwt met zijn billen en voet en dat terwijl hij heel diep in bekken ligt. Maar dat zal ook aan de grote liggen gezien ik al 40.5 weken ben.

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hij is bij mij nu sinds week 30 ingedaald en ik heb niet het idee dat ik meer ruimte heb. Hij drukt erg tegen m'n maag, en draait veel waardoor ik weer vaker moet plassen. Maar goed, ik ben allang blij dat ie nu goed ligt want ik ben niet zo ruim bemeten en ik krijg al kramp als ik aan een draaipoging denk :)

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier en baby die haar kont ofzo tegen mijn ribben knalt.
    Ai ai ai ik weet me soms geen houding te geven om te zitten.
    Daar in tegen vertelde mijn net bevallen vriendin dat een ingedaalde baby misschien meer lucht en ruimte geeft van boven maar zij had het idee dat met een bal tussen haar benen liep.

5. Plaatje34

Plaatje34 Niet meer actief

Mijn kleintje lag met 36 weken al helemaal ingedaald.
    Het indalen scheelt per persoon.
    Ze zeggen met de eerste zwangerschap met 36 weken, en 2de rond 38 weken,maar ja... dat zijn allemaal gemiddelde.
    Ik vind het inderdaad een stuk fijner zo,minder gekneusde ribben :) Maar de maagzuur is gebleven.
    Aan de andere kant, steken in de schaamstreek is ook niet prettig.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, niet echt iets om sowieso naar uit te kijken dus. Ik heb wel echt het idee dattie omgedraaid is een paar weken geleden, dus echt trappen omhoog nu, maar iets meer ruimte van boven zou wel prettig zijn. Ik ben benieuwd...

7. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Ik ben nu 36wkn+1 en de kleine is nog niet ingedaald. Geen probleem zei de vk vandaag, maar als ie met 38wkn nog steeds niet is ingedaald word ik wel richting zkh gestuurd zodat ze kunnen checken of er een reden voor is ... het is mijn eerste kindje overigens. Op zich is het nog wel te doen zo en ik had eergisternacht ook last van menstruatieachtige klachten, dus ik reken erop dat ie nog wel gaat zakken ... voor de 38wkn dan. De vk zei overigens ook dat dit niet betekent dat je ook langer door zal moeten lopen, ik kan nog net zo goed volgende week bevallen als wanneer ie al wel ingedaald was.
    We wachten maar af! Sterkte allemaal !!!

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Mijn kindje is met 38 weken pas ingedaald en het is m'n eerste..

Ik ben nu 39 weken en ik heb nog steeds last van d'r kontje tegen m'n ribben :(.. Ze ligt altijd een beetje tegen de rechterkant en zet zich dan af met haar voeten in m'n linkerzij, zodat het nog meer drukt tegen m'n ribben :p. Misschien komt het omdat ik wat klein ben, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik meer ruimte heb! Het enige wat ik wel voel is een pijnlijk schaambotje en meer last van mn bekken..

Niet echt bemoedigend eigenlijk :p

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gelukkig trapte mijn meisje niet in mijn ribben en dus heb ik ook niet het idee dat er wat meer ruimte is. Maar ze is rond de 33 week in gaan dalen voor zover ik weet. (steken gevoeld en de vk zei toen dat ze aan het indalen was)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn kleine is volledig ingedaald en zit goed vast in mijn bekken.

Ik heb er echter niks van gevoeld!! Geen steek, indalingswee of kramp. En dat van 'een bal tussen de benen' gaat hier ook totaal niet op!
    Laat je dus niet gek maken door alle verhalen. Het verschilt per persoon.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Afgelopen woensdag was ons uk nog niet ingedaald..
    Werd volgens de vk nu wel tijd..

Ik heb op de site van pampers gelezen dat baby's t ( gemiddeld) bij zo'n 37 weken doen..

Die van ons is nog zoekende naar de uitgang..

12. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Volgens mij is het bij mij ook al aan het indalen, heb ook steken in mijn lies / baarmoeder. En gaat steeds lager zitten.

13. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    hoi meiden ,
    Ben nu bijna 39 weken en ze is nog steeds niet ingedaald....
    Heb al een echo gehad en met 37 weken lag er een arm voor de uitgang maar met de afgelopen controle lag er helemaal niets voor....
    Toch is ze nog niet ingedaald... :(

Iemand een indaal receptje ? :p

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    die van mij is nu ook al wat ingedaald 33 weken. maar dat had ik bij de tweede ook al, bij de eerste weet ik het niet

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik roep hier wel eens "Ik ga van de oxitocine snoepen".. Dat staat bij de medicijnen voor de koeien..

Niet dat ik t echt doe hoor, maar soms....

16. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi dames,
    Met nog 2 dagen voor de uitgerekende datum, kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat de kleine nog steeds niet ingedaald is. Er is anderhalve week geleden een echo gemaakt om te checken of er niks 'in de weg' ligt, dus meneer heeft waarschijnlijk nog ruimte zat en kan zo natuurlijk nog wel wat meer bewegen dan wanneer ie ingedaald is. Ik heb de afgelopen weken regelmatig steken in mijn lies en vannacht zelfs weeen (zo voelde het tenminste), maar het heeft niet doorgezet. Helaas, want ik ben er wel aan toe om kennis te maken met mijn zoon!

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze eerste was ook nog niet ingedaald met 40 k en toch kwam ze er toen uit hoor.
    vliezen braken smorgens. el gaan liggen als je dit gebeurt heb ik neit gedaan en dardoor lag ze uiteidnelijk dus scheef en had ze dsu bult op dr koppie.

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mijn eerste was niet ingedaalt. Die daalde pas in toen alles begon. De 2de is ook nogsteeds niet ingedaalt dus ik denk dat het hetzelfde zal gaan als de 1ste.Vk vertelde dat sommigen vrouwen gewoon weeën nodig hebben om de kleine in te laten dalen. Aghja, we zien wel :)

Deel Deze Pagina