beslissing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marline1983, 5 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ben benieuwd wat jullie zouden doen

1. keizersnede

2. stuitbevalling

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hallo dames

nou k hoop dat jullie me kunnen helpen met me beslissing
    wat is er aan de hand nou k ben vrijdag doorgestuurd naar de gyn omdat de kleine in stuit ligt al 4 weken :(
    en nu kregen we gister te horen dat we een week de tijd hebben om te beslissen tussen een keizersnede of een stuitbevalling

nou is het probleem als k voor een stuitbevalling koos mocht k wel thuis bevallen maar er is 50/50 kans dat je alsnog naar het ziekenhuis moet omdat het te lang duurt of teveel pijn of zuurstofgebrek en alsnog een keizersnede moet of k kon kiezen voor een keizersnede maar moet je wel langer herstellen maar dan gaan ze de kleine halen tussen 38/39 weken en mocht k zelf een datum kiezen wanneer k mama mocht worden

k wil heel graag thuis bevallen maar het zit me eigenlijk nie lekker dan beginnen de weeen enk je dat alles goed gaat moet je waarschijnlijk togg een keizersnede ze konden der nie meer draaien ze ligt al vast met het kontje en de beentjes omhoog
    wie kan me helpen
    groetjes marline

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik heb zelf een keizersnede gehad en zou dan liever daarvoor kiezen dan een stuitbevalling. Ik zou het doodeng vinden als het kind er niet uit zou komen, kans op zuurstofgebrek etc... Ik weet dat een keizersnede ook zo zn risico's heeft, ik kreeg bijv. een bloeding die moeilijk te stelpen was. Het genezingsproces na een keizersnede duurt langer dan bij een bevalling via de natuurlijke weg, je mag bijv. 6 weken lang niet al te zware dingen doen, geen autorijden etc....Met de pijn viel het mij allemaal wel mee. Je krijgt na de keizersnede een morfinepompje en na een paar dagen had ik al bijna geen pijn meer, alleen met niezen of hoesten. Zoals je zelf al zegt als je voor een stuitbevalling kiest heb je het risico om na lang weeen te hebben en veel pijn alsnog een keizersnede te moeten krijgen. Het is lastig kiezen, maar als ik dan toch tussen 2 kwaden moet kiezen dan toch liever weer een keizersnede. Veel succes met het beslissen!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat dit een hele persoonlijke keuze is, die je echt zelf moet maken en die je niet af kan laten hangen van een poll op dit forum. Succes met kiezen meid!

4. sim

sim Niet meer actief

brrr, dat lijkt me ook een enge gedachte, vooral als je dan ook nog eens thuis bent (ik woon 20 minuten van een ziekenhuis af) ik zou als het mij zou overkomen sowieso voor het ziekenhuis kiezen, mocht het dan nog blijken dat het vast zit, ben je direct op de goede plek..

dus zou ik in het ziekenhuis eerst proberen hoever ik zelf kom en als het niet dragelijk is kiezen voor een keizersnee (als deze manier mogelijk zou zijn)

in elk geval heel veel succes en sterkte met bevallen

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik sluit me bij sim aan.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Je moet even googelen op onderzoek canada 2000. Er is ook een site waar je heel veel info kan vinden over stuitbevallingen vs keizersnede. http://home.hetnet.nl/~mamajolijn/. Staan wel reacties op van mensen die ook stuitbevalling hebben gehad of keizersnede ivm stuitligging.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een keizersnede. Ik begreep uit die onderzoeksresultaten (bij NVOG staat het ook) dat een stuitbevalling toch echt meer risico's met zich meebrengt dan een keizersnede.

Mag ik vragen hoe lang je baby nu al in stuit ligt? En heeft de baby wel eens anders gelegen?

7. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik zou de beslissing ook aan de hand van het gewicht van het kind bepalen.
    Als je bv voor stuitbevalling kiest en je moet er eentje van 8 pond uitpersen lijkt mij ook niet echt prettig.

8. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik zou zelf kiezen voor een natuurlijke bevalling, maar dan wel in het ziekenhuis, mocht het niet lukken dan je alsnog snel geholpen kunt worden.

Toevallig heb ik het daar ook met mijn verloskundige over gehad, van als de kleine in stuit zou liggen op het moment van bevalling wat er zou gaan gebeuren. Bij ons mag je dan natuurlijk bevallen maar absoluut niet thuis, omdat er meer risico's zijn als bij een normale bevalling.

Maar dit is iets wat je zelf moet beslissen, elke bevalling is anders dus al wissel je gedachten uit, een bevalling bij jou loopt niet hetzelfde als die van iemand anders. Ik denk dat je je hart moet volgen, en natuurlijk overleggen met je partner.

Groetjes Monique76

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik zou kiezen voor de stuitbevalling in het ziekenhuis, als er dan idd hulp nodig is is dat er, een keizersnede is niet niks hoor, tis een buikoperatie en ik was altijd sneller op de been dan de vrouwen die een keizersnee hadden gehad. succes iig!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    de laatste 4 weken ligt ze al in stuit heeft ze af en toe gedraaid maar bij elke controle weer in stuit en ze hebben gister geprobeerd te draaien maar ze lag al vast met kontje en de dokter zijn ook van het is een flink kind en ze ligt met de beentje omhoog

bedankt voor jullie antwoorden
    groetjes marline

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik persoonlijk zou ook voor een keizersnede gaan, een stuitbevalling is echt geen pretje...

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Aangezien ik niet in jouw situatie zit kan ik hier moeilijk over oordelen.
    Maar als ik naar mijn gevoel luister en vooraf zou moeten beslissen dan zou ik kiezen voor een keizersnee.

Zoals je al zegt de kans dat je alsnog een keizersnee moet ondergaan is 50%. Wat volgens mij in kan houden dat je kindje ook vast kan komen te zitten...... Wat zou beteken dat je naast je buikwond daar ook op zn minst beurs bent en het kan denk ik ook consequenties hebben voor je kindje.

Maar goed, ik ben geen verloskundige of arts en je hebt natuurlijk ook 50% kans dat het goed gaat dus...

Het allerbelangrijkste is denk ik dat je luisterd naar je gevoel en doet waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Succces bij het maken van je keuze en de bevalling!

-x-

Kweenie

13. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Ik zou inderdaad kiezen voor stuitbevalling maar dan wel in het ziekenhuis zodat ze in kunnen grijpen meteen mocht het nodig zijn.
    Keizersnede is echt absoluut geen pretje hoor ik van mensen die een keizersnede hebben gehad.

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik denk dat ik ook zou kiezen voor een keizersnede.

Succes met je keuze!

Marian

15. Niet meer actief

ik zou gaan voor een keizersnee.
    Het idee dat er iets fout kan gaan met het kindje en de onnodige pijn die je kan hebben met zo'n stuit....

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Het is een persoonlijke keuze, maar ik zou gaan voor een keizersnede!

Ik zou veel te bang zijn dat het mis zou gaan als je gewoon zou kiezen voor een bevalling... Zitten toch meer risico's aan dan dat je kiest voor de keizersnede in deze situatie!

Succes...

Gr. Miranda

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het is inderdaad een hele persoonlijke keuze.
    Mijn schoonzusje is een paar weken geleden bevallen van haar dochtertje die in stuitligging lag. Dit is echt supersnel gegaan. Ze is om half 8 naar het ziekenhuis gegaan en om 10.00 u bevallen na maar 3 minuten persen.
    Nou was dat wel een klein meisje (2800 gr), dus dat speelt zeker mee. Maar zo zie je maar dat een stuit ook heel snel KAN gaan.
    Ik zou er zelf niet voor kiezen een stuitbevalling thuis te doen. zou dan toch liever in het ziekenhuis willen bevallen. Maar ook dat is heel persoonlijk natuurlijk.
    Succes met het maken van je keuze.

18. Niet meer actief

Ik zou kiezen voor keizersnee... mij teveel risico's welke in mijn ogen onnodig zijn.

19. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben zelf in stuit geboren.
    Mijn moeder moest daarvoor gewoon naar het ziekenhuis toe.
    Ok, is wel al 26 jaar geleden natuurlijk ;)
    Maar toch...vind het toch een beetje vreemd dat het zo en zo niet meteen medisch word.
    Het lijkt me al geen fijn idee al de risico's die het met zich mee brengt.
    En al helemaal niet als je al persend de ambulance in moet.
    Maar ik zou ook zeker gaan voor de stuitbevalling. (heb nog nooit een keizersnee gehad maar dat schijnt ook niet zo'n pretje te zijn)
    Maar idd...wel in het ziekenhuis dan.

Succes met je keuze

20. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik heb geen ervaring met een stuitbevalling,maar als ik dit bericht nu zou krijgen (ben 25 weken) koos ik voor een keizersnede. Ik ben daar eigenlijk helemaal niet voor.Maar een stuitbevalling zie ik helemaal niet zitten.Ook al is het een aardige operatie,denk ik toch dat er meer voordelen aan zitten en veiliger is.Maar dit is mijn mening.
    Sterkte met je keuze

Deel Deze Pagina