Hallo, Afgelopen maandag kreeg ik bij de gynaecoloog te horen dat ze rond de 38ste week gaan kijken of ze de bevalling kunnen inleiden. Dit in verband met mijn diabetes. Ik zou de laatste 2 weken te veel schommelingen in mijn suikerwaarden kunnen krijgen. Vanaf week 38 kan ik dus opgenomen gaan worden. Nu is mij alleen verteld dat ze in/uitwendige echo´s gaan maken en gaan kijken of de baarmoedermond al rijp is. Zijn er nu nog specifieke dingen waar ze naar kijken voordat ze kunnen inleiden? Moet het kindje bv al ingedaald zijn? Alvast bedankt voor het antwoorden. Gr, Vienna
hoi Vienna, het zou mooi zijn als je kindje dan is ingedaald, en de verwachting is dat dat ook wel is gebeurd bij 38 weken. Ze kijken inderdaad of de baarmoedermond rijp is. Is dat niet zo dan krijg je een gel ingebracht om het rijpen te bevorderen. Dit kan twee maal op een dag. Als het (nog) niet aanslaat de volgende dag weer, of met een dag tussenpauze. Als je baarmoedermond rijp is en er is enige ontsluiting dan worden pas je vliezen gebroken en krijg je een infuus met wee-opwekkers. Kijk ook eens op www.nvog.nl kies verloskunde en dan inleiden van de bevalling. Dat is een duidelijke folder met informatie over inleiden. En stel vragen aan je arts de volgende controle als je meer wilt weten! Mirjam
Bedankt voor de informatie. Een hele duidelijke folder. Nu kan ik gericht vragen stellen aan mijn gynaecoloog.