Test van MvM

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trees, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zit even helemaal in de stress :(. Ik heb me weer aangemeld voor moeders van moeders en standaard wordt er dan een zwangerschapstestje afgenomen. Rond de 4 1/2 week was het teststreepje en de controlestreep van sensitest even donker en hierdoor had ik verwacht dat dit bij deze test ook wel zo zou zijn. Afgelopen woensdag is voor het laatst mijn hcg in het bloed bepaald en dat was 106.000. Ik had dan ook een echte knaltest verwacht, maar het viel eigenlijk nogal tegen. De teststreep stond er wel eerder dan de controlestreep, maar is duidelijk een tint lichter dan de controlestreep. Ik vraag me af voor wie heeft meegedaan hoe jullie test eruit zag? Hoe was dat in vergelijking met de zwangerschapstest die je zelf hebt gedaan? Ik heb het idee dat ik de laatste twee dagen al wat minder voel en ben eerlijk gezegd doodsbenauwd nu. Het was niet de geruststelling waar ik op gehoopt had.

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    niks om je druk over te maken hoor.
    bij mij was het ook steeds licht dan donker heb toen 6-7 testen gedaan omdat ik bang was.

en kijk nu me banner;)

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik weet het niet. Mijn test was zo donker, terwijl mijn hcg waarde toen nog maar rond de 1000 zat. Nu moet deze hoger dan 106.000 zijn en is de test lichter. Mijn borsten zijn de laatste ook wat minder gevoelig. Oh getver ik krijg plotseling zo negatief gevoel erover :(

4. Loe

Loe Niet meer actief

Trees,ik zal mijn moeders voor moederstest plaatsen: met vier weken en 3 of 4 dagen en knapositieve kruidvat 2-voor 5 euro test. Het viel mij ook tegen. Ik heb begrepen dat de test van moeders voor moeders 5000 hcg nodig heeft. (ik moet wel even slikken bij het weer zien van mijn eigen test.:()

5. Loe

Loe Niet meer actief

vraagje: tis me niet helemaal duidelijk: worden DEZELFDE testen nou lichter, die je zelf doet, of bedoel je het verschil met je eigen testen en die van MvM?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Het verschil met de testen van MvM-test. Ik heb zelf vanaf 4 weken en drie dagen geen test meer gedaan, omdat ik er juist zo vreselijk zenuwachtig van wordt.

Ik heb er even een foto van gemaakt

7. Trees

Trees Niet meer actief

De test is wel heel duidelijk, maar ik zit voornamelijk te vergelijken met mijn hcg-waarde van afgelopen woensdag en ik voel me sinds gisteren wat fitter en dat baarde me al zorgen.

Ik heb net compleet in paniek het ziekenhuis gebeld. Ik kreeg de privekliniek waar ik loop niet te pakken en daar ben ik van de vorige keren nog wel bekend. Ik word tussen 16-18 teruggebeld door een gynaecoloog.

8. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Bij mij was de test van MvM de controle streep ook donkerder dan de test streep.
    Ik heb de rest van de testen ook nog even nagekeken, (heb er foto's van) maar daar zijn alle controle strepen donkerder dan de test strepen.
    Dus...
    Ik hoop dat het je hoop geeft !!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je Marian. Het stelt me inderdaad iets gerust dat het niks hoeft te zeggen.

Ik ben nu wel bezig om voor vandaag nog ergens een echo te regelen :).

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :( Ik vind het heel rot dat je zo in de rats zit nu :(

Ten eerste: ik denk dat je je met testen onnodig druk kan maken, een urinetest en de donkerheid daarvan... is volgens mij niet zo veel zeggend als de metingen die er van je bloed qua hCG waardes worden gedaan. Je hebt voor je urine immers geen 'controle' over de concentratie. Wanneer is je volgende bloedwaarde meting?

Ten tweede: de testen van MvM zijn een STUK minder gevoelig dan andere testen. Dat je test dus niet even donker is als de sensitest, is niet echt een verassing.

Ik heb dit voor je gevonden:

De sensitest is 25 of 50ml/U!! (ik vertel je hier denk ik niets nieuws)

bron: Hoe werkt een zwangerschapstest?

Je vraagt hoe het bij anderen was, maar ik weet niet of ik je daar nou echt mee help. Ik weet eerlijk gezegd niet of je testen op die manier kunt vergelijken. Ik had ochtendurine bewaard (dat moest), en had de dagen ervoor ook vrij donkere tests gehad. Mijn test staat nog wel ergens in een album, hij was bij mij heel donker, was toen net 5 wk zwanger. Maar ik heb van meer mensen verhalen over lichte of zelfs negatieve testen van MvM gehoord.

liefs en een dikke hug.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik jouw banner lees, snap ik heel goed dat je ongerust bent. Maar hopelijk ter geruststelling... ook bij mij was de teststreep beide keren lichter dan de controlestreep bij de MvM-test. Terwijl ik vooral bij de 2e zwangerschap een hele dikke vette streep had op m'n etos-testje.
    Die MvM test slaat pas positief uit bij een veel hogere Hcg waarde dan de testen die je bij de drogist koopt.

Hou je vast aan de hoop, en aan de echo's die je al hebt gehad. Gelukkig mag je er deze week nog één, dan kun je even zwaaien naar je kleintje. Succes meid!

12. Trees

Trees Niet meer actief

@Evenstar jouw test is inderdaad wel erg donker. Ik heb trouwens geen ochtendurine gebruikt (vanochtend helemaal vergeten), maar mijn urine was vanmiddag wel erg donker.
    Donderdag moet ik weer bloedprikken en staat er een echo gepland. Alleen ik wil nu eerder een echo regelen en als het in het ziekenhuis niet kan, ga ik naar een pretechobureau.

@Bri gelukkig dat jouw streep ook lichter was. Dat soort verhalen stellen me echt wel even gerust.

Ik test normaal bewust niet, omdat ik weet dat ik er supernerveus van wordt. Ik baalde eigenlijk al dat ik weer een test moest doen en in eerste instantie was ik wel gerust doordat er meteen een streepje verscheen. Alleen dat stomme streepje is me te licht :x!

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    oooow Trees, ik kan me je onzekerheid wel voorstellen... ik had het niet met de mvm test, maar ik had het begin van deze zwangerschap ook het gevoel dat ik minder voelde, en in combinatie met bloedverlies een 3e test gedaan thuis, die was minder duidelijk! maar toch nog steeds zwanger! volgens mij kan het ook gewoon per test verschillen... en het was geen ochtendurine, toch? ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, ik hoop ook dat je nog een echo kunt regelen, zou erg fijn zijn! Sterkte! (en schrijf je spanning hier maar van je af hoor!)

14. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Jeetje Trees, heel veel succes...
    Kun je bij je vk niet eventjes kijken naar je ukkie.
    Als je je zorgen maakt, dan zullen ze dat vast wel doen.
    Ik hoop dat je strakjes gerustgesteld zult worden.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb geen vk, maar een gynaecoloog in een privekliniek die 's middags dicht is. Ik heb net het ziekenhuis gebeld, waar ik de vorige zwangerschappen onder controle stond en mijn vorige gynaecoloog zou me tussen 16-18 terugbellen. Daar 'probeer' ik nu geduldig op te wachten...

@Surf wat eng dat je test lichter was! Gelukkig betekende het helemaal niks, maar ik snap dat je daat flink gestressd van ben geraakt. Ik hoop dat er bij mij ook niks aan de hand is, maar ik krijg er meteen zo slecht gevoel van.

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @trees: ja ik kan me voorstellen dat je meteen onzeker wordt, helemaal als je ook al het idee had minder te voelen van kwaaltjes enzo... ik zou graag willen dat ik ervoor kon zorgen dat het goed blijft gaan bij je, maar dat kan helaas niet... ik zal wel ontzettend voor je duimen en positieve energie sturen, mssn dat dat nog wat kan helpen! sterkte met wachten de komende 2 uur... pff, hopelijk belt ie snel! kan je niet intussen kijken of je ergens anders terecht kan voor het geval dat het bij hem niet lukt? (straks belt ie om vijf voor 6 en dan zal het moeilijk worden mssn ergens anders nog terecht te kunnen...)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb nu de gynaecoloog aan de lijn en vandaag gaat niet meer lukken, maar ik mag morgenochtend om 8.15 komen. Ik hoop zo dat het kleintje nog leeft en dat ik me voor niks zorgen maak!

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    o gelukkig belde hij snel! jammer dat vandaag niet meer kan, maar goed, morgen is al een stuk sneller dan donderdag in ieder geval... ik zal voor je blijven duimen en hoop dat je morgen een prachtig kindje mag zien!

19. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi Trees,

Mijn mvm test was ook veel lichter dan mijn eigen zwangerschapstesten van kruidvat 2 voor 5 euro.

Hoop dat je morgen ochtend gerustgesteld gaat worden

Heb even een foto van mijn mvm test bijgevoegd.

Gr Samantha

20. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Okee gelukkig dat je morgen mag komen, ik ga heel hard voor je duimen!

Deel Deze Pagina