Toch ff voor de zekerheid: Dat je veel last heb van slapende armen/handen 's nachts is toch redelijk nrmaal tijdens je zwangerschap, of niet? Ik heb begrepen dat je doordat je meer vocht en bloed aanmaakt je lastiger je zuurstof rondpompt en dus eerder last van dit soort verschijnselen en dus ook van duizeligheid kan krijgen. Maar helemaal zeker weet ik het niet (ik zou het ook zomaar zelf bedacht kunnen hebben). Ik wordt de laatste tijd wel vaker wakker met een slapende arm, terwijl ik vaak dan juist nog op mijn andere zij lig, dus afknelling zou het niet moeten zijn. Maar vannacht had ik zo'n verschrikkelijke rotte nachtmerrie en toen werd ik wakker met 2 slapende armen en nu zit het me toch niet helemaal lekker. Het blijft zo echt. Mijn schoonvader is een 4 maanden terug voor mijn ogen overleden. Hij verkrampte ineens helemaal en viel om. En vannacht voelde ik mezelf helemaal verstijven en verkrampen (net zoals hij) en ik kon geen lucht meer krijgen en niets meer bewegen en ik voelde de baby er ook tegen vechten/trappen, maar uiteindelijk vielen we toch weg. Gelukkig zijn we wel wakker geworden, maar mijn armen waren allebei helemaal doof. Op de een of andere manier blijft het daardoor toch een beetje hangen en eng. Al hou ik mezelf voor dat het met het verwerkingsproces te maken heeft en met normale verschijnselen (nachtmerries horen er tenslotte ook bij). Maar het zou toch fijn zijn om te horen dat slapende armen gewoon zijn.
Ik heb er tijdens mijn beide zwangerschappen erg veel last van gehad. Ik moest s'ochtends eerst een poos rechtop gaan zitten. Als ik gelijk ging staan viel ik om. Ik voelde mijn armen en benen bijna niet. Het is onwijs eng en vervelend maar het hoort erbij. Bel anders voor de zekerheid je verloskundige even. Ze kan je vast gerust stellen.
ik heb hiet ook inderdaad last van maar niet alleen snachts ( wist trouwens niet dat het bij zwangerschap hoorde?) ik heb het ook regelmatig overdag in mijn handen en benen en armen gek word ik er soms van dan ben je aan het zwaaien en slaan met je hand en het helpt niet erg vreemd
Ik heb er sowieso al last van (fibromyalgie) maar idd nu veel erger! Dus ik denk idd dat het met de zwangerschap te maken heeft. Don't worry meid... maar wel heftig wat je meemaakte, kan me voorstellen dat je ervan schrok.
ik heb het al 2x gehad met mijn arm... eerste keer schrok ik erg!.. ik had mijn arm op mijn borst liggen en ineens hoorde ik "pok" en ik dacht wat was dat? (voelde nog steeds alsof mijn arm op mijn borst lag) en ik kijk.. ligt mijn arm daar ineens! dat is eng! na een paar seconden kwam er weer wat gevoel in.. maar ik schrok echt wel!
Ik heb er ook last van vooral 's nachts lig je iendelijk lekker te ppitten word je waker van tintellende vingers of handen
heel herkenbaar, maar bij mij gebeurd het ook als ik fiets of op de bank ga liggen. de ene nacht is het erger dan de andere, maar van de week deed het ook nog eens heel erg zeer. volgens vk hoort het erbij, heeft met vocht te maken. je kan skeeler polsberschermers dragen snachts. dat helpt wel... is wel geen gezicht
Ook ik heb er last van met mijn arm, echt heel raar! Het duurt idd even voordat mijn arm wakker wordt..
Ik heb er ook heel veel last van, vooral mijn hand. Daarnaast ontzettend veel last van kramp in mijn benen als ik in bed lig
als je last hebt van kramp in je benen kan meer melk drinken helpen. en je matras bij je voeten omhoog leggen
Wat ben ik blij met deze topic! Heb hier zelf ook erg veel last van ('s nachts) en vroeg me al af wat dit kon zijn... Gelukkig niks om je zorgen over te maken dus!