hoe lang ben ik zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by tis, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 tis, Oct 4, 2011
    Last edited: Oct 4, 2011
    Hoi dames,

Ben enorm gelukkig want ik ben zwanger!

5 September was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Op de dagen 21 en 22 september had ik een positieve ovulatietest en de 23e ging mijn temperatuur iets omlaag om de volgende dag omhoog te gaan.
    Zelf denk ik dus dat ik de 23e mijn eisprong gehad heb.

Heb een cyclus van ongeveer 28 dagen en de fase tussen de ovulatie en menstruatie was steeds 9 dagen.

Zaterdag 1 oktober een negatieve zwangerschapstest en zondag 2 oktober (de dag erna) een vrij duidelijke streep! Vandaag weer getest en de streep is nu bijna zo duidelijk als de controlestreep...

Maar ik vraag me een beetje af hoe lang ik nu zwanger ben, bij elke berekening kom ik op wat anders uit. (en het hangt er misschien ook vanaf wanneer het zich ingenesteld heeft? Vroeg omdat ik snel een duidelijke test heb?)

Wie helpt me?
    Alvast bedankt :)

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Als ik het bereken op basis wat je hier boven geschreven hebt, dan zou je nu zo'n 4 weken zwanger moeten zijn.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je vrij zeker denkt te weten dat de 23e je eisprong was, dan ben je nu 3 weken en 4 dagen zwanger.
    Innesteling en luteale fase maakt in deze niets uit. Je rekent vanaf 2 weken voor je eisprong.
    Dan heb je wel erg vroeg positief getest!
    Van harte!

4. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel dames

@Merah
    zo had ik ook gerekend inderdaad, tellen vanaf de eisprong + 2 weken erbij!
    Maar omdat elke online calculator wat anders zei raakte ik wat in de war...
    Ja vroeg he...(en ook van de ene op de andere dag opeens zo helder die streep) Ook dat geeft wat verwarring... met name omdat ik bij mijn eerste zwangerschap pas na de nod vaag een streepje had. En er zitten geen tweelingen in de familie... (hihi)

5. edelestrijdster

Jun 29, 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    mijn vraag is dus ook hoe lang ben ik zwanger 28 augustus laatste keer ongesteld tot 4 september.
    28 september positief getest.

6. edelestrijdster

Jun 29, 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    28 augustus tot 4 september laatste keer ongesteld geweest.
    29 september positief getest.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    De lengte van je zwangerschap wordt later bij de eerste echo's ook nog beter vastgesteld hoor...

Door een vroege innesteling (gevoeld) is mijn zwangerschap toen ook 4 dagen verlengd n.a.v. de echo... (ik wist het precies, maar de VK wilde er nog niet aan tot ze de echo had gedaan).

Nu zou ik ook zeggen dat je op ca. 4 weken zit.

8. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Wat leuk! Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was ook de 5e!

Dus dan zijn we precies even lang zwanger! (Zie mijn onderschrift) Mijn eisprong was overigens rond de 29e, en heb 11 DPO positief getest (een hele duidelijke test!)

Van harte!!!

Share This Page