Hoi hoi, Ik ga even deze vraag hier maar stellen. Ik ben op 1 december bevallen van onze mooie dochter. Tijdens mijn zwangerschap bleef mijn bloeddruk constant netjes. Natuurlijk de laatste weken wel wat hoger ( op het laatst 140/80) Nu heb ik nu na de bevalling ineens een hoge bloeddruk. Vanmorgen weer laten meten bij de doktersassistente ( 140/101) Morgen moet ik naar de huisarts om te kijken wat ze hiermee willen. Nu vroeg ik aan de assistente hoe dit kan komen. Zij deed er een beetje laks over en zei ja kunnen wel hormonen zijn zo na de bevalling. Toen ik vroeg of dat dan vaker voorkomt kwam er eigenlijk helemaal niets nuttigs uit haar mond, ze mompelde wat. Ik wordt hier gewoon erg onzeker van, snap best dat mijn hormonen nog helemaal van slag zijn nu.. Zit met een kleintje en maak mij de hele dag druk omdat ik niet snap hoe dit kan,wat natuurlijk ook weer niet ten goede komt voor de bloeddruk. Komt dit nou vaker voor na de zwnagerschap???? Ik hoop dat er iemand is die hier wat mer over kan vertellen.
Hoihoi, Het komt vaker voor in de zwangerschap maar nog tot 4 wkn na de bevalling kan je nog last krijgen van een te hoge bloeddruk wat in de zwangerschap onderliggend kan zijn aan een zwangerschapsvergiftiging. Mijn advies zou zijn om je huisarts een bloedonderzoek te laten doen. Soms heb je tijdelijk medicatie nodig om de bloeddruk te normaliseren. Dit hoeft zeker niet blijvend te zijn. eerst maar afwachten wat de huisarts meet en zegt! Imke