Ow ik ben zo'n stresskip ik weet het Sinds vanavond steekjes in mn buik... Niet constant zo af en toe ineens... Links en rechtsonder in mijn buik maar ook in het midden net boven mn schaambeen.. Pff ga meteen in de stressmodus Wat zou het zijn? Wie herkent het?
Het klinkt als bandenpijn, door het groeien van je baarmoeder rekken die op en dat voel je soms. Is volgens mij heel normaal. Kun je anders met je VK bellen morgen?
Thanks voor je reactie ach waarschijnlijk is het ook niks Loop bij de gyn duss die zou ik kunnen bellen maar eerst maar eens kijken of hoe het morgen gaat
Had ik ook hoor, stelde mij juist gerust, voelde aan als banden pijn dus het groeien vna de baarmoeder. Is niets engs.
hier ook ineens veel steekjes en wat krampjes. maar heb sinds een dag ook erg vervelende darmen en maagzuur. geen idee waar dat nu weer van komt. die krampjes zullen wel van de darmen komen lijkt me. het blijft spannend al die nieuwe gevoelens en kwaaltjes
als ik nies kan ik ook ineens van die steken krijgen, zeg maar net iets onder de rand van je broek. een horizontale steek
klinkt mij als bandenpijn in de oren (ook bij jou woorden muppet) niets om je zorgen te maken. als ik mijn VK mag geloven, ik had er rond week 14/15 ook last van en hebt bij controle van 16 weken maar gevraagd, hoef je je pas zorgen te maken als je regelmatig langdurig pijn hebt. korte pijnen die onregelmatig zijn is niet erg.
Yes, dat klopt wel ja. Heb ook weleens zomaar een vertical steek. maar nooit zeurende pijn, dat verschil voel je wel. De steekjes kunnen trouwens best fel zijn, heel spannend allemaal!! teken dat de buik weer groeiruimte krijgt
Ik heb het ook hoor En als ik nies schiet er gelijk iets door, vervelend Maar mij stoort het niet echt, het voelt echt alsof alles aan het rekken is, om plaats te maken voor de beeb
Zolang het niet constant aanhoudt, kan het geen kwaad. Ik had het rond de 11 weken voor het eerst. Toen ik voor de 12 weken echo kwam, zei de vk dat ik flinke steken zou gaan krijgen en dat dit geen kwaad kon omdat het het oprekken van de banden was. Op zo'n moment moest ik zo gaan zitten/liggen dat mn spieren zich zouden ontspannen, dan ging het sneller over. Heb ook online gevonden dat juist de spieren onderin, zo bij de liezen en richting vagina zeg maar, het meeste moeten rekken tijdens de zwangerschap en daarom dus ook vaak de pijnlijke steken daar. Vertrouw je het echt niet, dan gewoon eventjes bellen.
Ik heb ook af en toe steken. Meestal rechts. Kan dat al bandenpijn zijn na 4 weken? Heb ook heel erg last van mn heupen.
Ja, dat kan. Ik had het bij mijn dochter al vanaf innesteling. De pijn in je heupen kan bekkenpijn zijn, (wordt veroorzaakt doordat door de hormonen je banden slapper worden en de boel dus minder goed bij elkaar gehouden wordt). Houd dat even in de gaten: als je daar echt last van krijgt, zoek dan even een bekkenfysio op: Bekkentherapie.nl - Bekkeninstabiliteit Bekkenpijn Die kunnen je leren hoe je zelf je bekken weer recht zet, zodat de pijn zoveel mogelijk beperkt blijft. Wat pijn na zware inspanning mag, of aan het eind van de dag, maar als het meer dan dat is, is het verstandig om er even wat mee te gaan doen: dat kan dan (veel) erger voorkomen namelijk