Steekjes in buik.. 13 weken zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lizzy1986, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow ik ben zo'n stresskip ik weet het :)
    Sinds vanavond steekjes in mn buik... Niet constant zo af en toe ineens... Links en rechtsonder in mijn buik maar ook in het midden net boven mn schaambeen.. Pff ga meteen in de stressmodus :):)
    Wat zou het zijn? Wie herkent het?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Het klinkt als bandenpijn, door het groeien van je baarmoeder rekken die op en dat voel je soms. Is volgens mij heel normaal. Kun je anders met je VK bellen morgen?

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thanks voor je reactie :) ach waarschijnlijk is het ook niks :p
    Loop bij de gyn duss die zou ik kunnen bellen maar eerst maar eens kijken of hoe het morgen gaat :)

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Denk ook bandenpijn...

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Had ik ook hoor, stelde mij juist gerust, voelde aan als banden pijn dus het groeien vna de baarmoeder.
    Is niets engs.

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hier ook ineens veel steekjes en wat krampjes. maar heb sinds een dag ook erg vervelende darmen en maagzuur. geen idee waar dat nu weer van komt. die krampjes zullen wel van de darmen komen lijkt me. het blijft spannend al die nieuwe gevoelens en kwaaltjes:D

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Heb ik soms ook. Zo'n heftige felle steek. Idd bandenpijn.

9. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    als ik nies kan ik ook ineens van die steken krijgen, zeg maar net iets onder de rand van je broek. een horizontale steek

10. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    klinkt mij als bandenpijn in de oren (ook bij jou woorden muppet)
    niets om je zorgen te maken.
    als ik mijn VK mag geloven, ik had er rond week 14/15 ook last van en hebt bij controle van 16 weken maar gevraagd, hoef je je pas zorgen te maken als je regelmatig langdurig pijn hebt. korte pijnen die onregelmatig zijn is niet erg.

11. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Yes, dat klopt wel ja. Heb ook weleens zomaar een vertical steek. maar nooit zeurende pijn, dat verschil voel je wel.
    De steekjes kunnen trouwens best fel zijn, heel spannend allemaal!! teken dat de buik weer groeiruimte krijgt :)

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thanks voor de reacties meiden! Tis idd steeds maar kort dus maak me niet teveel zorgen :)

13. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook hoor :) En als ik nies schiet er gelijk iets door, vervelend :p
    Maar mij stoort het niet echt, het voelt echt alsof alles aan het rekken is, om plaats te maken voor de beeb :)

14. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Zolang het niet constant aanhoudt, kan het geen kwaad.
    Ik had het rond de 11 weken voor het eerst. Toen ik voor de 12 weken echo kwam, zei de vk dat ik flinke steken zou gaan krijgen en dat dit geen kwaad kon omdat het het oprekken van de banden was. Op zo'n moment moest ik zo gaan zitten/liggen dat mn spieren zich zouden ontspannen, dan ging het sneller over.
    Heb ook online gevonden dat juist de spieren onderin, zo bij de liezen en richting vagina zeg maar, het meeste moeten rekken tijdens de zwangerschap en daarom dus ook vaak de pijnlijke steken daar.

Vertrouw je het echt niet, dan gewoon eventjes bellen.

15. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb ook af en toe steken. Meestal rechts. Kan dat al bandenpijn zijn na 4 weken? Heb ook heel erg last van mn heupen.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat kan. Ik had het bij mijn dochter al vanaf innesteling.
    De pijn in je heupen kan bekkenpijn zijn, (wordt veroorzaakt doordat door de hormonen je banden slapper worden en de boel dus minder goed bij elkaar gehouden wordt). Houd dat even in de gaten: als je daar echt last van krijgt, zoek dan even een bekkenfysio op: Bekkentherapie.nl - Bekkeninstabiliteit Bekkenpijn Die kunnen je leren hoe je zelf je bekken weer recht zet, zodat de pijn zoveel mogelijk beperkt blijft.
    Wat pijn na zware inspanning mag, of aan het eind van de dag, maar als het meer dan dat is, is het verstandig om er even wat mee te gaan doen: dat kan dan (veel) erger voorkomen namelijk :)

17. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dank je! Nuttige info. Ik hou het in de gaten!

Deel Deze Pagina