's nachts niet kunnen slapen door pijnlijke benen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chanel123, Apr 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Lieve dames ik hoop dat iemand me kan helpen.. Ik ben bijna 33 weken zwanger en kan al een week lang niet meer slapen door pijn aan mijn benen en kuiten.. Zo erg dat ik ervan moet huilen.. Ik heb mijn bed al hoger aan t voeteinde, stukjes zeep liggen erin.. En Ik eet elke dag dadels om magnesiumtekort tegen te gaan maar tevergeefs :( niets helpt.. Afgelopen nacht moest ik zo huilen van de pijn..mijn man heeft mn benen gemasseerd maar ook dat hielp niet veel.. Ik snap het niet.. Heel de dag heb ik nergens last van maar zodra ik wil gaan slapen begint het.. Wie weet raad? Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap.. Alvast bedankt..

2. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Het zou vanuit je bekken kunnen komen, ik heb hier ook last van en ben onder behandeling bij een bekkenfysiotherapeut... Het zou een soort zenuwpijn kunnen zijn of je banden... Misschien de moeite waard om een afspraak te maken? Als ik gedurende de dag goed op m'n houding let heb ik er minder last van... Sterkte!

3. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Ik denk dat ik morgen de huisarts maar even bel.. Bedankt voor je antwoord. Als er nog tips zijn, hoor ik het graag

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Is het kramp-pijn of stekende pijn? Ik heb het allebei gehad:p Maar voor de kramp hielp het strekken geweldig! Elke dag een paar keer oefeningen doen en er daarna nooit meer last van gehad.

Als het zenuw/bekken pijn is kan ik je alleen niet helpen jammergenoeg.
    De laatste paar weken echter enorme pijn in kuiten en liezen.. Lijkt zenuw pijn te zijn vanuit mn bekken. Rust, goede houding, oefeningen, koud nadouchen voor een goede doorbloeding en matras ophogen aan het voeteneind helpen allemaal wel ietsje.. Maar heb hiervoor helaas de oplossing ook nog niet gevonden. Lees dus even mee want het is inderdaad heel naar.

5. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb last gehad van restless legs en kramp en bekken klachten..
    Tegen restless legs werkte bij mij floradix.. Bekken kun je naar een bekkenfysio gaan.

6. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Het is meer een krampachtige pijn.. Maar echttt zooo pijnlijk dat ik er wakker van word.. Ik loop dan ook heel moeilijk en de pijn lijkt het meest pijnlijk bij mn kuiten maar de pijn straalt uit tot mn bovenbenen:( Eerlijk gezegd doe ik al niets.. Ik werk al heel lang niet meer en heb veel rust.. Het is ook alleen maar als ik rust en wil gaan slapen..

7. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Ik heb niet echt het idee dat het van mn bekken komt.. Ik weet het ook niet meer :(

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Klinkt inderdaad als krampen.. Kan verschrikkelijk pijn doen en kan je echt wakker van worden ja!

Genoeg water drinken en een paar keer per dag op de grond gaan zitten, je tenen pakken, zoveel mogelijk naar je toe trekken en even vasthouden. Je voelt dan als het goed is je kuiten echt even oprekken. Een rot gevoel maar als je dat een aantal keer doet verminderd de kramp snel!

Tijdens een kramp aanval hetzelfde verhaal, in bed gewoon je tenen vastpakken en naar je scheenbeen trekken tot je merkt dat de kramp minder wordt!

Succes:) En je kan het even aan de vk melden, misschien zijn er dan bepaalde vitamines die je bij kan slikken om het te voorkomen in het vervolg?

9. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    oke heel erg bedankt voor de tip. Ga het nu gelijk proberen alleen weet ik niet of het lukt mn tenen te pakjen met mn dikke buik :)

10. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Kan je slapen en dikke sokken dragen? Bij mij helpt het wel. Heb wel eens gelezen dat het helpt.

11. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Wat vervelend voor je zeg! Ik had erg last van onrustige benen ook dat ze zeer deden. Ik ben voet en beengel gaan gebruiken van dr fix. Bij mij helpt het! Het is ook voor pijnlijke spieren en gewrichten! Misschien dat je het kan proberen! Succes!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dan misschien aan de magnesium supplementen? Misschien is het tekort groter dan de dadels kunnen aanvullen. Het is bekend dat zwangere vrouwen een tekort kunnen hebben en (kuit) krampen kunnen krijgen als gevolg.

13. chakie

chakie Lid

Jan 3, 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn acupuncturiste raadde zechsal badzout aan. Rijk aan magnesium. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ben het zeker van plan. Wakker liggen vanwege dit soort kwalen is zo vervelend! Succes.

Liefs c

14. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

Aug 6, 2012
    124
    0
    0
    Oh vreselijk! Ik ben nu bijna 19 weken en heb ook hele onrustige kuiten/voeten als ik in bed lig (niet de pijn die jij beschrijft hoor). Zeker als ik wat drukker ben geweest op werk. Super vervelend gevoel! Ik sla de tips alvast even op.

15. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Allemaal erg bedankt lieve dames.. Heb na vanochtend met de vk gesproken te hebben toch maar op gaar advies magnesiumtabletten gehaald.. Gelijk ook ingenomen.. Ik ben benieuwd.. Ik ben zoooo moe en wil lekker slapen maar zo lukt dat niet :(

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik hoop het voor je kan even duren misschien tot je wat merkt de spiegel zal omhoog moeten.

17. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Inderdaad heb ik er vannacht nog niets van gemerkt... Ik hoop echt dat het wat doet want ikkan het niet meer aan :(

18. brademarie

brademarie Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    1,091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooooo herkenbaar en dan gecombineerd met rusteloze benen dus het liefst alleen maar draaien, schoppen, strekken en dan weer kramp bahhh om gek!!! Van te worden.. Vervolgens gingen m'n armen ook nog meedoen.

Magnesium hielp bij mij helaas niet, wisseldouches, koud/warm voor het slapen gaan enigszins, maar wat een drama,. Nu heel toevallig misschien heb ik door een ijzertekort/bloedarmoede een ijzerinfuus gekregen en sindsdien geen last meer ervan! Toevallig net gegoogeld en het kan een symptoom zijn van laag ijzer/hb dus vandaar dat iemand baat had bij de florasix die op jouw topic ook heeft gereageerd! Is je ijzer gecheckt in je zw schap?

Maar dit is mijn verhaal maar na 25 weken drama's snachts is dit bij mij echt een verschil.. Over een poosje weet ik natuurlijk meer, dit is nog maar kort, maar hoop er lang van te genieten. Jij okk heel veel sterkte..

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Je kan er altijd floradix bij nemen is niet echt voor je!

20. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Allen erg bedankt en jullie ook veel succes:) we moeten toch allemaal verder he:) maar ik zal morgen ook maar floradix halen want mijn ijzergehalte is nog niet gecontroleerd..

Share This Page