obsipatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajanneke, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ok een hele leuke (NIET!) kwaal. ik heb last van obsibatie en niet zo weinig ook. heb ook heel veel buikpijn en krampen. heb nu lacto rovicee gehaald. drink veel water en bruin brood. heb nu ook crusli opgehaald wie weet helpt dat ook. andere mensen nog tips????

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Vervelend he? Wat mij goed helpt is brood vervangen door roggebrood. Daar zitten zoveel vezels in! En verder halve liter water met roosvicee laxo en sowieso proberen minimaal 2 liter water te drinken.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    MMM ROGGEBROOD MET KAAS :) niet eens aan gedacht hihi ga ik morgen gelijk halen want wil wel weer gewoon naar de wc gaan zonder pijn.
    water drink ik al heel veel en lacto begin ik vanaag net mee.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Let maar op, 2 tot 3 roggebroodjes per dag doet wonderen. ;)
    Gelukkig vind je het lekker, ik eet het ook het liefst met kaas!

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
  6. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    bij mij werkt ontbijtkoek heel goed ik heb ook veel last van obstipatie en dit helpt bij mij heel goed, en wat tijdens mijn vorige zwangerschap ook heel goed werkte waren gedroogde pruimen (alleen dan wel even weken).

7. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar dagen 2 kiwi's en een glas lauw warm water als je opstaat helpt bij mij heel erg. Vezels eten is goed maar eet ook weer niet teveel vezels want dat verstopt weer.

8. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Nou ik heb altijd al last gehad van obstipatie maar movht mijn gebruikelijke medicatie niet gebruiken tijdens de zwangerschap.. heeeel veel geprobeerd maar niks hielp.. uiteindelijk een paar klysmas verder en gestart met movicolon en dit werkt wel redelijk gelukkig !

9. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou in plaats van Cruesli echte muesli halen, dus zonder suiker, met rozijnen, noten en gedroogd fruit. Van die suikertroep verstop je de boel des te meer. Met wat honing er over is dat heel erg lekker in de yoghurt.

Wandelen helpt ook goed.

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    In de morgen koffie drinken, dat werkt bij mij heel goed. Kwam er per toeval achter

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik heb movicolon gekregen en als het echt heel erg is mag ik 1 bisacodyl nemen. Werkt als een tiet.

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heb lactulose in poedervorm. Je kunt ook siroop krijgen, maar hier werd ik erg misselijk van. Het is een laxeermiddel, zonder dat je darmen er lui van worden. Werkt goed!

13. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gedroogd fruit, vooral pruimen werken stimulerend voor de darmen, ideaal en nog lekker ook.

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Yakult en actimel mag je ook. Ik ga me zo ook wat halen. Roggebrood neem ik me ook meteen mee :)

15. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Hier in het begin van de zwangerschap heel erg last van gehad.. enige wat hielp was Lactulose op aanraden van de VK.

Wel onwijs veel last van krampjes en lucht daarna maar dat "luchte"wel op :p

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lopen doe ik sowieso al veel. buiten om de honden uitlaten en de kids doe ik ook nog post lopen en daarnaast voor de lol lopen. de uacult en actimel lust ik echt niet. dus dat gaat niet werken. kiwi en lauw water kan ik ook nog proberen ja. koffie werkt hier normaal wel maar nu helaas niet. kijk t nog ff aan met deze trukjes en anders ga ik ff naar de ha want loop steeds met buikpijn. ook geen last van lucht ofzo maar echt harde ontlasting. soms komen er maar 2 konijnenkeuteltjes uit (sorry )) dus hoop dat de trucjes gaan werken.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook extreem last van. Heb laxo geprobeerd, hielp echt voor geen meter. Toen heb ik pruimensap gehaald bij de G&W-winkel. Moet je een glas van op je nuchtere maag drinken. Ik had al half om half gedaan, maar toen moest ik echt rennen. Kreeg er harde buiken van ook(maar het werkt). Nu heb ik ijsblokjes pruimensap ingevroren. Elke morgen eerst een glas lauwwarme pruimensap, daarna een glas lauw water en dan eten en nu gaat het wonderwel aardig goed.

18. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb er ook erg last van en eet sinds een week speltbrood. Werkt echt geweldig!!! Ben er helemaal vanaf :D

19. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    hier werkt ontbijtkoek heel goed.

geef het nu ook aan mn dochter haha en bij haar werkt het ook goed.

mn dochter heeft er vaak last van en als ik haar intbijtkoek geef kan ze binnen anderhalf uur naar het toilet.

ik zelf heb vaak wat meer nodig ikj doe er dan een laagje boter op. en haal ook wel sinasappelsap uit de koeling met extra vitamine c.

koffie helpt hier idd ook niet terwijl het vroeger wel werkte maar dta was dan in combi met een peuk en die heb ik nu niet meer

20. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Hier ook de ontbijtkoek 😄 succes!!

Deel Deze Pagina