Wel/niet inleiden wk 39 advies/ervaringen

Discussie in 'De bevalling' gestart door D83, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nu ben ik zelf ter wereld gekomen dmv inleiding want m'n moeder was twee wk overtijd
    Maar nu is vandaag mij de mogelijkheid voorgesteld en zit ik wel met vragen en zou ik graag ervaringen willen lezen

De reden voor inleiding is omdat ze verwachten dat t geboortegewicht van m'n tweede zoontje nog hoger wordt als van mijn eerste (4375) moesten daardoor ook 24 u in zhuis blijven ivm suikertesten ed maar alles was oke gelukkig
    De gyn gaf aan dat de Echo van vandaag (bijna 37 wk, 3400 Gr) n zijn bevindingen (baby voelen met de hand via m'n buik) schattingen blijven, zeker rond deze termijn, dus t kan makkelijk dat ie toch minder weegt (maar kan ook meer)
    Maar als ie zich zo blijft ontwikkelen (1200 gram aangekomen in bijna 3 wk) dan verwachten ze dat t weer n lange, zware bevalling gaat worden zoals bij de eerste
    Wo op donderdagnacht aanvang weeën, moeizame/niet vorderende ontsluiting, uiteindelijk 1.5 u persen met uiteindelijk ook nog hulp van gyn, zaterdagochtend pas bevallen
    Nu verwachten ze wel dat t sneller zal gaan omdat t n tweede is maar ze kunnen t ntl nie garanderen
    Zl heeft z'n sleutelbeen gebroken tussen uitdrijving n had n bloeduitstorting (flinke bult) op zn hoofd voor maanden door t lange persen ed
    Vlos wilt me eigenlijk ook nie tot 40 wk laten lopen
    Maar ik twijfel zo
    Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan in soortgelijke situaties
    Ik ben eigenlijk van mening dat de baby zich zelf moet aandienen
    Dat dit Miss niet genoeg reden is..
    Vraag me ook heel erg af of inleiden consequenties heeft voor de baby
    Want t is z'n tijd nog nie.. Wat voor hinder ondervind hij? Dat bepaalt denk t grootste gedeelte m'n beslissing
    Want t gaat mij vnml om wat voor hem t fijnste is kwa bevallen
    Gyn zei dat t vanaf 39 wk nie zoveel meer uitmaakt hoe je bevalt, natuurlijk of opgewekt maar ik weet t nie hoor
    Andere kant zie ik t ook wel weer zitten gwn m'n huidige klachten (zw isschias) en zou graag n vlottere bevalling willen maar die garantie heb j ntl nie..

Ik ben benieuwd! Heb geen idee wat te verwachten!

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb je al ontsluiting en verweekte bmm? Had ik wel bij m'n tweede. Zou op maandag (met 39 weken) in worden geleid. Op zondagmiddag daarvoor heeft de vk mijn vliezen doorgeprikt om te zien wat er gebeurde. En binnen 3 uur beviel ik alsnog "spontaan". Ook nog een optie misschien?

Mijn zoontje scoorde overigens meteen een 10 dus geloof dat hij er niet erg veel hinder van ondervonden heeft...

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O wow super! Dat kan ntl ook!
    Moet as wo terug dan gaan ze inwendig onderzoek doen om te kijken of ik ontsluiting heb idd

O ja nog n vraag van mijn kant aan jullie is of de weeen ook heftiger / pijnlijker zijn als bij n natuurlijke bevalling of verschilt dat per persoon?

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb dan geen weeopwekkers gehad, maar dus een door ons bepaalde start gehad en de eerste bepaalde zelf dat ze kwam :)

Eerste: zware weeenstorm.
    Tweede: heerlijke bevalling zonder weeenstorm...

5. Mama200

Mama200 Lid

20 sep 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 2x ingeleid.. 1 x vanwege hoge bloeddruk met 38 weken en 1x met 39,6 weken omdat zoon lief ook groot was (4680gram).
    Dit ivm zwangerschapssuiker!

Ik vond de inleidingen niet vreselijk.... Ik kreeg wel snel goede weeën waardoor de ontsluiting vrij snel ging.. Ik heb dit zeker niet als onprettig ervaren hoor!!!

Ik ben nu 38,4 weken zwanger van de derde en ze verwachten weer een groot kindje.... Met 39,2 weken word er gekeken of ik gestript kan worden! Zo niet gaat me verloskundige een verzoek doen tot inleiden... Want voorbij de 40 weken willen ze me niet laten lopen!! Zelf zie ik een derde inleiding wel zitten!
    Ik zie er niet tegenop... Ik loop nu al ruim een week met voorweeën en dat is ook geen pretje... Heb veel last van me rug en heupen en ik heb het gevoel alsof ik nu niet 100% voor mijn andere 2 kids kan gaan!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn om te lezen! Na vanacht denk ik ook echt serieus dat als t zo doorgaat t beste is voor mij n zl die al rondloopt want wat n pijn met (trap)lopen.. Kon amper omdraaien in bed kostte me werkelijk n kwartier.. :(

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb j trouwens n ruggenprik of iets nodig gehad/gebruikt?

8. Mama200

Mama200 Lid

20 sep 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb geen ruggenprik gehad... De eerste duurde 6 uur... En bij de tweede heb ik er krap 3 uurtjes over gedaan...

Het ergste van die hele bevallingen vond ik nog het zetten van het infuus... 😳 ze konden geen goede ader vinden en hebben 6x moeten prikken.... Me hand was beurs omdat de verpleegkundige deze dicht moest knijpen na poging 3.... Haha

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Auw! Kan heel pijnlijk zijn idd! Nou je geeft me moed iig! Thx :)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hmm lastig hoor !
    Wat ik weet is dat het percentage pijnstilling vraag hoger wordt bij een inleiding dit vanwege de vaak heftigere weeen. Van die pijnstilling kan het kindje wel hinder ondervinden.
    Misschien kan je eerst gestript worden? Toch wat natuurlijker dan direct die hele poes pas..

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier ben ik het ook mee eens.

12. Mama200

Mama200 Lid

20 sep 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat er bij strippen ook de nodige risico's zijn... Dus wat nou beter is... Ik weet het niet!
    Maar soms denk ik wel dat het beter is om de bevalling op te wekken dan om de zwangere onnodig lang door te laten lopen... Als je voor de bevalling al te veel energie kwijt bent, hoe ga je dan de bevalling beleven? En de dagen er na?
    Wat pijn bestrijding betreft heb ik geen ervaring... Ik vond het wel meevallen de inleidingen!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx voor meedenken dames
    Ik ben bij de eerste gestript omdat m'n ontsluiting na 12 u weeen nog steeds op 1-2cm bleef
    Weeen werden heftiger en pijnlijker en de ontsluiting nam toen in een paar u toe naar 3-4 cm waar ik vervolgens weer zo n 10 u op bleef hangen (n dat met ruggeprik en weeenopwekkers)
    Kreeg toen n echo n Hij bleek van houding veranderd, keek sterren, door uren op m'n zij te liggen is ie uiteindelijk gedraaid
    Ik had pas 12 u na! m'n ruggenprik volledige ontsluiting en heb 1.5 u geperst
    Ruggenprik was n verademing want had er al heel wat uurtjes op zitten en n hele nacht nie geslapen en zou de tweede in gaan
    Nadeel was wel dat wij beiden koorts kregen maar die heel snel na de bevalling bij ons beiden was gezakt
    Dat strippen was overigens geen pretje haha
    Lag op bed en zat zowat in t hoofdbord van m'n box spring :p
    Ik denk dat wo wel bepalend is voor wat de beste optie is
    Miss idd n goed idee, strippen weer
    T mooiste is n natuurlijke bevalling ntl

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Haha dat strippen is inderdaad niet prettig. Misschien kan je in bad bevallen? Dan gaat de ontsluiting vaak sneller, ik beval nu ook in bad mede om die reden.

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is ook nog n optie maar dan moet er eerst iets ontwikkelen wat op n bevalling gaat lijken :p

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Misschien kun je vragen of ze je willen strippen met 38 weken?
    De rest geen ervaring mee mijn BM wil niet langer als 38.5 dagen bewoond worden ;).
    Maar kwa grote en kwa pijn zou ik toch echt wel ingeleid willen worden.
    Want hoe pijnlijker hoe langer het herstel..
    Lijkt mij...

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx dino voor t meedenken ook..
    Daar zit ook wat in ntl..
    Van hoe kom je eruit als je zo blijft doorlopen..

18. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    lastig dilemma dit voor je! ik ben ingeleid met 37 weken ivm hoge bloeddruk, bevalling ging supersnel, voor mijzelf prima te doen, maar voor zoonlief veel te snel, had nog veel vocht in de longen en lag nog ruim 2 weken in het ziekenhuis. Ik zou in jou geval niet weten waarmee je de meeste risico's loopt. misschien moet je het vooral van de gyn af laten hangen....succes ermee!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt suuuus
    Wat sneu voor j zoontje

Ik hoop t nie mee te maken
    Ik vind t zo lastig he
    Hoop dat t vanzelf begint
    Maar zl was ook 5 dg overtijd
    Vlos gaf aan dat ze verwacht dat t nu allemaal vlotter zal gaan maar iig wel tot 40 wk weer zal lopen
    Maar goed ze wist toen nog nie dat ie zo flink weer zo worden ntl
    Nu kan er ook bij elke bevalling wel of nie ingeleid complicaties optreden die j niet vooraf kan inschatten maar hoop dat de beslissing die ik neem de minste risico's heeft

20. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ook ingeleid met 39 weken. Tenminste op 39 weken begonnen met tabletjes en de volgende dag vliezen gebroken. Dat was om 9 uur en om half 2 was onze zoon geboren. Het persen ging heel snel, voor de persweeën had ik een uurtje weeënstorm, dat was wel heftig, maar verder heel goed te doen. En ik heb ook echt heel sterk het gevoel gehad dat mijn zoon en ik het samen hebben gedaan, hij was er klaar voor en heeft er niets aan over gehouden. Vanaf de eerste seconden een tevreden en gezond jongetje.
    Zou er voor de tweede voor tekenen!

Succes met de beslissing en de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina