Hallo vk's, Bij mijn eerste bevalling met 41.1 weken ben ik bevallen in het ziekenhuis. Ik voelde toen dat ik zou gaan scheuren (omhoog) tijdens het persen en op het moment dat ik dat riep heeft de gyn een knip gezet. Ik ben hier ontzettend blij mee geweest en heb er weinig last van gehad. Het is goed genezen. Nu ben ik zwanger van de tweede en vroeg ik mij af of ik aan de verloskundige kan vragen of melden dat ik liever geknipt wil worden dan scheuren mocht het nodig zijn. Of is dit een erg rare vraag? En hoe doen ze dat met evt twee keer knippen? Knippen jullie dan op dezelfde plaats als bij de eerste keer of is dat juist niet het geval ivm littekenweefsel? Groeten en bedankt weer! Jennifer0306
Goedenavond, ik zal het zeker met haar bespreken. Het is geen rare vraag. Jij hebt het zo ervaren. Vaak heb je wel van een scheurtje minder last dan van een knip, maar ik zou het zeker overleggen. Is er een knip nodig tijdens de bevalling, dan wordt er inderdaad geknipt op het oude litteken. Succes! Groetjes Monique