blaasontsteking of zwangerschapssymptoom?

Discussion in 'Zwangerschap' started by hope26, Oct 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hope26

hope26 Lid

Aug 23, 2007
    39
    0
    0
    Als ik mijn plas te lang ophoud gaat mijn blaas prikken en na de tijd ook nog heel lang. Mijn onderbuik is nu wat gevoelig
    Ook moet ik veel naar de w.c en heb ik regelmatig donkere urine.
    Gister had ik het erg druk op mijn werk. ( werk in de zorg ) en toen had ik last van mijn onderrug.

Wat is dit nu, Blaasontsteking of een zwangerschapssymptoom?

PS. heb nog nooit een blaasontsteking gehad

2. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Heb je ook pijn bij het plassen? Branderig gevoel? Dat is een belangrijk symptoon van blaasontsteking.

Donkere urine, drink je wel voldoende?

Sterkte ermee!

Marit

3. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Klinkt als blaasontsteking, maar je kunt het nooit zeker weten als je niet even een plasje inlevert bij de dokter. Zou ik maandag even doen!

succes

4. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Het zou inderdaad een blaasontsteking kunnen zijn. Als je zwanger bent, hoef je helemaal geen pijn bij het plassen te hebben als je toch een blaasontsteking hebt.

Mijn verloskundige wees me erop om de huisarts te vragen om een kweekje van de urine te maken, aangezien bij zwangeren een blaasontsteking niet altijd duidelijk wordt met een dipstick-testje.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik ben niet zwanger, maar herken je klachten wel. Ik moest regelmatig plassen, maar had geen enorme pijn ofzo. Ineens kreeg ik rugpijn en werd ik misselijk en bleek ik een nierbekkenontsteking ts hebben, omdat ik geen aandacht had besteed aan de blaasontsteking. Ik ben er behoorlijk ziek van geweest. Ik zou sowieso je urine voor de zekerheid laten controleren. Zeker als je zwanger bent heb je meer kans op een blaasontsteking.

Sterkte ermee!

6. Maddy

Maddy Lid

Sep 10, 2006
    42
    0
    0
    Laat inderdaad je urine even checken! Ik heb ook een blaasontsteking gehad zonder de bekende klachten.
    Gelukkig was ik er snel bij en heb er verder geen last van gehad.

Succes

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik wil je adviseren dit zeker even te laten nakijken.

Heb zelf ook een blaasontsteking gehad, waar ik eigenlijk niets van merkte. Had wel licht dezelfde dingen die jij omschrijft, maar dacht eerder dat dit met dikke buik te maken had.

Tijdens je zwangerschap kunnen de klachten sneller verergeren en in ergste geval doorslaan naar nierbekken ontsteking...

Geen risico nemen dus!

Suc6

Share This Page