Ik ben nu 36 weken zwanger en sinds gister heel erg misselijk. Gister in het ziekenhuis me bloeddruk laten meten en die was 138/86 en vorige week was hij 148/84 normaal is mijn bloeddruk netjes 120/60. Volgens de verloskundige was hij nu niet te hoog tog twijfelde ze even om me te laten controleren op eiwitten maar niet gedaan. Iemand enig idee wat dit is?
Mijn vriendin is met 150/85 ingeleid. Die vond dat overigens ook onzin maar de gyno maakte zich 'zorgen'. Heb je hoofdpijn, duizeligheid, strakke band om je buik? Volgens mij is je bloeddruk niet zorgwekkend hoor. Maar ik ben natuurlijk geen arts of vk. Sterkte!
Nou dit nog nooit meegemaakt bel ik net mijn huisarts leg ik het verhaal uit zeggen ze bel morgen ochtend maar voor een afspraak. Weten jullie als je in het ziekenhuis onder behandeling ben je ook je oude verloskundige nog even kan bellen voor de bloeddruk
Dit is toch niks voor je huisarts als je zwanger bent? Gewoon nu meteen je ziekenhuis bellen, vragen om een extra bloeddrukmeting én een urineonderzoek.
Inderdaad hier voor geen huisarts bellen! Je ziekenhuis bellen en daar hoor je bloedonderzoek, urine onderzoek, ctg en bloeddruk controle te krijgen!
Bij mij bleek het oververmoeidheid te zijn (weken ervoor heel slecht geslapen). Bij mijn eerste erg misselijk opeens rond 34 wkn, met ook spugen en strak pijnlijk gevoel in bovenbuik. Voelde me echt beroerd. Bloeddruk op het randje. Ingestuurd naar gyn, uitgebreid onderzocht en nachtje observatie, niets gevonden... Een weekje later gebeurde het weer, weer onderzocht, weer nachtje in ziekenhuis gelegen, maar ze konden er echt niets 'bijzonders' van maken. Ik kwam er zelf achter dat met veel slapen en rusten de klachten minder werden en toen ik een structurele middagslaap van 2-3 uur in bouwde, werd nooit meer zo erg. Maar bij twijfel... altijd hulp blijven zoeken, gyn heeft me niet voor niets opgenomen, ook zij wilde geen zw-vergiftiging missen... Veel sterkte!
Nou net uit het ziekenhuis me bloeddruk was inderdaad te hoog maar urine en bloed waren schoon en goed ctg ook goed. Ben toch wel blij dat ik even gegaan ben
Fijn dat urine en bloed nog goed was. Ik werd met een onderdruk van 85 al doorverwezen naar zkh, maar waren toen ook al eiwitten gevonden. 85 is nog redelijk laag (voor PE, wat ik zo om me heen hoor), verschilt volgens mij echt per persoon wanneer je eiwitverlies krijgt, maar vindt dat de vlos het altijd even moet checken, zeker als je misselijk bent.
Fijn dat je toch even gegaan bent. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook rond jou termijn een 'hoge' bloeddruk. Even tussen haakjes omdat het net verhoogt was (onderdruk 85 en een keer 90) ik voelden mij zo beroerd. Ook meerdere keren naar het ziekenhuis geweest en extra controles gehad. Van mijzelf heb ik een lage bloeddruk dus voor mij was dit echt hoog zeg maar. Ik heb ook meer rust gehouden en ineens was mijn bloeddruk weer normaal gelukkig. Probeer maar een beetje rustig aan te doen. En zodra je je toch weer beroerd voelt gewoon weer bellen hoor beter een keer te veel als te weinig.