Wederom een voedings-vraag.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Shartje, Dec 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shartje

Shartje Actief lid

Jul 1, 2007
    483
    0
    0
    Hallo,

Al een heleboel informatie verkregen omtrent het thema Listeria, al redelijk gerustgesteld. Toch merk ik dat het hele onderwerp me behoorlijk onrustig heeft gemaakt en waar ik eerder niet echt overal bij stil stond (ik lette wel op hoor) twijfel ik nu aan véél dingen die ik gegeten heb gedurende mijn zwangerschap.

Hoe zit het i.v.m. Listeria en;
    - een zacht gekookt eitje (ben ik namelijk dol op en heb ik vaak gegeten)
    - voorverpakte rauwe groente (er staat op de verpakking namelijk dat het gewassen is dus was ik het niet altijd extra)
    - hollandse garnalen (staat gekookt op dus gebruik ik ze uit de verpakking meteen in de salade)

Nu lees ik dat deze dingen ook eventueel Listeria kunnen bevatten.
    Doordat ik vorige week zo ziek ben geweest erg in paniek geraakt. Ben ik nu te voorzichtig of te paranoia?
    Kunt u mij (misschien nogmaals) vertellen/ gerust stellen of de kans groot is Listeria op te lopen door deze voedings middelen ?

Ik probeer zoveel mogelijk van mijn zwangerschap te genieten maar doordat ik zo ziek ben geweest ben ik ontzettend geschrokken maar probeer er van uit te gaan dat het een flinke griep is geweest.

alvast bedankt

shartje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi shartje,

je maakt je echt teveel zorgen hoor dat is niet gezond! Ik had je al uitgelegd dat de kans dat een voedingsmiddel is besmet heel klein is, de kans dat jij erdoor besmet raakt is nog veel kleiner en de kans dat je kindje besmet raakt is uiterst klein. Je hebt echt waarschijnlijk een griep griep gehad! een zacht gekookt ei is geen probleem, voorverpakte rauwe verse groente ook niet en voorverpakte gekookte garnalen ook niet.
    Geniet van je zwangerschap en stress niet teveel!

Mirjam

3. Shartje

Shartje Actief lid

Jul 1, 2007
    483
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Dank je voor je antwoord. Je hebt helemaal gelijk ik stress veel te veel en merk ook dat ik hier ook behoorlijk onrustig van word.

Ik ga proberen me minder zorgen te maken en meer te genieten, de dingen te nemen zoals ze zijn.

groetjes shartje

Share This Page