Hallo, Door een hersenbeschadiging heb ik een slaapstoornis opgelopen. Nu is deze op dit moment zo erg dat ik weken/maanden achter elkaar niet meer dan gemiddeld 2 uur slaap per dag had. Afgelopen zaterdag ging dit dus helemaal verkeerd en kreeg ik van de huisarts Temazepam CF mee om me rustig te maken zodat ik wat kon bijslapen. Ik weigerde dit te nemen voordat hij overleg had gepleegd met mijn gyneacoloog. De gyn gaf uiteindelijk ook groen licht, maar ik ben er nog steeds niet dol van en wil het zeker ook niet te lang gebruiken. Maar als ik het niet gebruik, dan kan ik niet slapen (met alle gevolgen van dien, en die zijn niet mis!). Mijn verloskundige gaat kijken wat ze hier het beste aan kan doen, maar tot die tijd weet ik dus zelf niet zo goed wat ik ermee aan moet Heeft u misschien een ideetje? Want ik weet het echt niet meer... En merkt mijn ongeboren kindje hier iets van? groetjes, Joeja
hoi, het is logisch dat je voorzichtig bent met medicijnen als je zwanger bent. Dat zijn de medische professionals ook. Maar je hoeft echt niet bang te zijn voor temazepam in jouw situatie. Als je weken lang niet slaapt heeft dat ook gevolgen voor jou en voor de baby en temazepam is de lichtste slaapmedicatie die er is. Je weegt altijd voor-en nadelen af van medicijnen in de zwangerschap maar in jouw situatie zou ik zeggen; neem ze zeker! Voel je er niet schuldig over, maar geniet van de rust die je zo nodig hebt en van de slaap die je nu kunt krijgen! Mirjam