Zwangerschaps yoga, wie heeft er ervaring mee???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annet73, 18 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik ga binnenkort beginnen met zwangerschapsyoga, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er tegenop zie eigenlijk.
    Aan de ene kant heb ik er onwijs veel zin in, en denk ik ook dat ik er best veel aan kan hebben. Heb van nature nogal eens last om me te ontspannen, dus ik denk dat ik mn. aan de ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen sowieso baat kan hebben.
    Aan de andere kant.......die verplichting.......elke week 5 kwartier op voor mij de drukste werkdag in de week 's avonds ook nog eens naar yoga.
    Ben sowieso niet zo van de in groepsverband met allerlei 'vreemde' mensen dingen doen.
    Het is natuurlijk wel zo dat iedereen daar in hetzelfde 'schuitje' zit, allemaal zwangere vrouwen/meiden, dus dat is misschien ook wel supergezellig.
    En daar draait het voor mij ook om hoor, dat het gezellig is! Niet alleen maar zuchten, hijgen, puffen en een beetje zweverig naar de wolkjes kijken.

Wie heeft er ervaring mee en wie die met mij delen????

2. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Annet,

Ik zat met hetzelfde als jij, maar ik besloot om er toch een proefles aan te wagen. Persoonlijk ben ik een veel te 'druk' iemand om 5 kwartier alleen maar om mijn ademhaling geconcentreerd te zijn. En aangezien ik kortademig ben van de zangerschap, hoorde ik mezelf boven de hele groep uit ;) . Voor mij was het dus niets, maar ik ben er van overtuigd dat het wel heel goed kan zijn, je moet er gewoon het type voor zijn. Ik zit nu al een hele tijd op zwangerschapszwemmen en dat is idd heel gezellig met al die andere zwangeren. Samen lekker kletsen en kijken hoe alle buiken zijn gegegroeid :) . Als ik jou was zou ik gewoon een proefles doen en misschien vind je het wel heerlijk, zo niet dan kun je toch ook gaan gymmen of zwemmen?

Succes.

XXX

3. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Aan proeflessen schijnen ze daar niet te doen. Het is alles of niets zeg maar, haha.
    Maar goed, ik ga gewoon een keer proberen. Ik ga in ieder geval niet gelijk de volle mep vooruit betalen, ik kijk eens hoe het me bevalt, en mocht het niet bevallen betaal ik alleen die ene les.

Vind het erg spannend hoor!

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook best druk van aard - niet van het stilzitten zeg maar. Ik doe nu nog 1x per week poweryoga. Naast yogahoudingen die echt op spierkracht zijn gericht (het poweronderdeel) doen we ook ademhalingsoefeningen. Ik vind dat heel prettig en word er altijd heel relaxed van. Ik heb me ook al opgegeven voor zwangerschapsyoga. Lijkt me heerlijk. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Pim

5. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hoi ik doe ook zwangerschapsyoga, ik vind het heel prettig om te ontspannen. Wij doen ook pers oefeningen enzo.

6. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik doe nu ook sinds 6 weekjes aan zwangerschapsyoga en moet zeggen het bevalt prima.

Vooral na een hele drukke dag werken 's avonds lekker een uurtje relaxen en ontspannen...dat doet me echt goed.
    En daarnaast doen we iedere week pufoefeningen en verschillende bevaloefeningen...vind het zelf wel ontzettend handig!

Maar probeer het eens uit en kijk of het bij jou past...

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan en ben er altijd met veel plezier naar toe geweest. Heerlijk een uurtje ontspannen! En het belangrijkste: ik heb er bij de bevalling ook echt wat aan gehad!

Voordat ik begon was ik wel wat sceptisch, had het idee van zweverig en wierookstokjes in m'n hoofd, maar het was niks van dit alles. Een hele leuke leraar en een gezellige club.

8. marion26

marion26 Lid

21 dec 2005
    41
    0
    0
    operatie-assistente
    Leiden
    Ik heb nu 3 lessen gehad en ik moet zeggen dat het meevalt.. Het is wel een beetje zweverig.. maar je kunt pima ontspannen (ben zelf een x bijna in slaap gevallen) ook krijg je lessen over het "puffen", opvangen van weeen en bekkenoefeningen..
    Ik zou het in een volgende zwangerschap alleen niet nog een x doen, maar wel leuk voor de 1e keer.

Groetjes Marion

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik vind het ook erg leuk om te doen, alleen iedere keer als ik me moet ontspannen gaat een ander vrolijk trappen ;) ik denk wel dat je tijdens het bevallen er veel aan kan hebben.

Deel Deze Pagina