Ik heb de laatste tijd last van verschieidene klachten en wilde weten of ik me zoegen moet maken en er wat aan laten doen of dat het allemaal gewoon heel normaal is. Sinds ong een week heb ik last van veel meer afscheiding (ik heb na 1 dag wat ik normaal na 2 dagen zou hebben) verder is er niks veranderd aan mijn afscheiding. Ik heb al geruime tijd af en toe last van mijn schaambeen, normaal gesproken heb ik dit even en gaat het weer weg. Maar sinds ik vanochtend opgestaan ben blijft het aanhouden en doet het best pijn als ik opsta en begin te lopen. Ook heb ik sinds kort some wat erg pijnlijke menstruatiekrampen. Gister hielden ze ong een half uur aan waarbij het steeds wegging en weer terug kwam. Mijn buik is daarbij niet hard geworden. Ik ben trouwens 30 weken zwanger Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen wat ik moet doen en of het uberhaupt iets is... Alvast bedankt, Nooms
hoi, meer afscheiding is normaal in de zwangerschap. Je vagina en baaarmoedermond zijn rijk doorbloed en daardoor heb je meer afscheiding. Kan geen kwaad. Let wel op dat het niet gaat jeuken of stinken, dan heb je een schimmelinfectie en die moet behandeld worden. Pijn rond je schaambotje kan komen door het indalen van de baby. Het kan ook zijn dat je gewoon wat last van je bekken gaat krijgen. Rustig aan doen, maar wel in beweging blijven. Luister naar je lichaam. Mirjam