Ervaringen bevallen in AZM?

Discussion in 'De bevalling' started by Diass, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diass

Diass Bekend lid

Jun 13, 2012
    602
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met bevallen in Maastricht? De meeste raden me namelijk aan om ergens anders te gaan, maar zou toch het liefst in Maastricht willen bevallen. Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb destijds er niet voor gekozen omdat ik weet dat er heel veel studenten rond lopen en ik hier eerlijk gezegd geen behoefte aan had;)
    Het hoeft natuurlijk niet maar wilde het risico niet nemen.

Maar als jou dat niet uitmaakt dan weet ik geen reden waarom niet!!

3. Diass

Diass Bekend lid

Jun 13, 2012
    602
    0
    0
    Ja dat vind ik persoonlijk ook minder. Ben jij thuis bevallen of in een ander ziekenhuis?

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik ben naar Sittard gegaan:) terwijl Heerlen dichterbij voor mij is.
    Maar in die periode had ik geen goede herinneringen aan Heerlen,en dan niet opzich het ziekenhuis zelf.
    Helaas was het wel nog het "nood ziekenhuis" in sittard:)

Deze keer ga ik thuis bevallen omdat alles toen heel goed gegaan is.
    Mocht ik toch in nood naar het ziekenhuis moeten dan wordt het wel Heerlen,is maar 10min van bij mij uit;)

5. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Waarom raden ze het af?
    Ik heb er geen ervaring mee, ben bij mijn vorige thuis bevallen, maar heb daarna wel 2 dgn op kraam gelegen van AZM. Kan me daar geen bijzonderheden van herinneren, behalve dat ik de begeleiding van BV niet echt top vond ;), iedereen zei weer iets anders...

Ik wil dit keer wel in ziekenhuis bevallen, omdat deze baby zeer waarschijnlijk ook weer opgenomen zal moeten worden. En dat zal hoe dan ook AZM worden, aangezien ik praktisch naast dat ziekenhuis woon :p...

Maar ik ben dus wel benieuwd waarom het anderen niet bevallen is?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben ook benieuwd! ik ga daar ook bevallen maar ik heb wel een goed gevoel bij dat ziekenhuis

de gynaecologen zijn er wel heel erg vriendelijk en daar vragen ze telkens of ik het goed vind als de studente erbij is, dat zal met de bevalling dan ook wel zo zijn?

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dat denk ik dus ook en aangezien dan alles in een roes en sneltrein gaat wilde ik dat dus voorkomen!
    Wil je dit niet??
    Maak dat dan duidelijk,zet het in je bevallingsplan en maak het je man duidelijk!

Heb al eens gehoord dat iemand door een student gehecht werd en dit veeeels te strak was:$ hahahaha No Way!!

8. Diass

Diass Bekend lid

Jun 13, 2012
    602
    0
    0
    Ja alles moet er schijnbaar langs elkaar heen lopen en ze waren niet echt tevreden over de begeleiding. Maarja dat is wat zij me allemaal vertellen natuurlijk. En steeds die verschillende artsen.
    Maar zelf woon ik ook vlakbij het AZM en denk toch dat ik daar ook ga bevallen. Overal zal wel wat zijn toch?

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dat denk ik ook;)
    Bij mij liep alles volgens plan.
    Toen ik bevallen was en mocht douchen was er geen warm water:(
    Dus ik ben gewassen met een teil en washandje mèt koud water..Brrrrr hahahahaha

10. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Ik ben er twee keer bevallen, we wonen ook op vijf minuutjes vandaan dus een ander ziekenhuis zou gezien de speedy bevallingen (1e 4 uur, 2e 3 uur) idioot zijn geweest.

Onze tweede lag in stuit en ik heb alleen maar lof over de begeleiding op de verloskamer, eerst geslaagde draaipoging en drie dagen later de bevalling. Ik kon ook altijd terecht op de verloskamer bij bloedingen snachts.

Beide kids zijn prematuur en hebben op neonatologie gelegen (medium care) ook voor deze afdeling niets dan lof, ik heb van hun ook gelijk vanaf dag 1 begeleiding gehad bij de borstvoeding door een lactatiekundige. Echt super!

Het enige wat bij nr 2 misging was dat ik een uur na de bevalling nog steeds niet verzorgd was omdat er op de verpleegafdeling niemand beschikbaar was om dat te doen en dus heeft uiteindelijk de verpleegkundige van de verloskamer dat gedaan. Ik had eigenlijk zo snel mogelijk naar neo gereden moeten worden om onze dochter aan te leggen dus dat was balen en waren ze ook bij neo boos over.

Op de verpleegafdeling moet je gewoon (of je man) je mond opendoen als je iets wil. Ik wist bijv dat ik paracetamol moest gaan slikken ivm de naweeen maar procedure is dat je er maar 6 krijgt op een dag, ik heb gewoon iedere keer gevraagd en gekregen.

Hopelijk heb je hier wat aan! Veel succes met bevallen van un (b)ingelke :)

11. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Als het gaat om een gewone, laag risicobevalling zou ik niet naar Maastricht gaan.

Ik ben bevallen in Maastricht en in Sittard. In Maastricht krijg je medisch gezien misschien meer 'waar voor je geld'. Op menselijk vlak is het daar waardeloos. Als je bevalling niet buitengewoon spectaculair is voor hun dan behandelen veel medewerkers je als een nummertje. Ik vind bijna alle personeel daar zeer nors en onaardig, dat merk je al als je gewoon door de hal loopt. Van iemand die er gewerkt heeft weet ik dat de oorzaak daarvan een hele rottige werksfeer in zo'n beetje het hele ziekenhuis is.

In Sittard zijn bij mijn bevalling fouten gemaakt. Gelukkig is alles goedgekomen en was mijn situatie zeer uitzonderlijk. Er was een probleem dat niemand had kunnen zien aankomen en waar ze gewoonweg amper ervaring mee hadden. Wel was het personeel daar allemaal heel erg lief en mocht ik mijn premature baby heel veel bij me hebben. In Maastricht is daar geen sprake van, dan moet je echt op bezoek bij je eigen kind en is de couveuseafdeling hermetisch afgesloten.

Ik vind het een lastige keuze, op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Sittard. Net even iets patientvriendelijker. Ik ben inmiddels wel vrij assertief geworden en zal dus veel meer 'doorzeuren' als het mij nodig lijkt.

Succes met je keuze!

12. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Ohja, mijn bevalling in Maastricht is gedaan door een hork van een arts in opleiding. Medisch gezien ging alles perfect maar dat lag niet aan hem. Toen ik op nacontrole kwam bleek dat hij niet meer als arts werkte.
    Door zijn prutswerk heb ik maanden met een verkeerd gehechte knip rondgelopen. Kon niet meer opnieuw gehecht worden en moest dus vanzelf dichtgroeien. Dat is goed gelukt maar heeft wel lang geduurt.

13. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Fijn om ervaringen te lezen, ook ik zal tzt in AZM (willen) bevallen.

Bij de 1e zijn we in Sittard geweest, was het nieuwe ziekenhuis al. Is allemaal prima bevallen! Fijne begeleiding en idd; patientvriendelijk. Nu zijn we verhuist en zal het AZM gaan worden. Liefste ging weer terug naar Sittard, maar das helaas niet te doen...

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik ben ook in AZM bevallen. Ik vond het prima op de begeleiding van bv na. Je moet er echt zelf achteraan zitten en vragen als je iets niet weet.. Ik ben savond bevallen en kwam pas snachts op m'n kamer met kind. Je moet dan zelf steeds op de knop duwen als je kindje wilt drinken. Soms duurt het dan ff omdat ze snachts met minder zusters zijn. Heb t toen vaak maar zelf gedaan met als gevolg kapotte tepels

Begeleiding bij de bevalling zelf vond ik super! En als je geen studente er bij wil hebben hoeft dat niet. (had ik niet erbij hoor zonder zelfs aan te geven)
    Volgende bevalling zou ik daar weer doen. Dit is ook gezien we er praktisch naast wonen en bv weet ik nu hoe het moet

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

hebben ze daar wifi waar je gebruik van mag maken? haha ja sorry ik vraag me dat ineens af, volgende week word ik ingeleid, zou leuk zijn als ik mn ipad mee kan nemen

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Jep Wifi aanwezig. Wachtwoord is AZM :D

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha bedankt, ipad gaat dus mee

18. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik wilde daar dus echt niet bevallen.
    Bij de eerste met ambulance naar zh, ik weet nog dat ik meteen zei dat ik naar sittard wilde en niet naar maastricht!
    Bij de tweede ook meteen naar sittard ben daar,geweldig begeleid ook met de keizersnede!!!

19. Diass

Diass Bekend lid

Jun 13, 2012
    602
    0
    0
    Haha handig om te weten, kan ik ook mn ipad meenemen! De meningen verschillen dus toch nog enorm, maar mn besluit staat nu wel vast dat het het Azm gaat worden. Sydneys alvast heel veel succes!!!!

Share This Page