Vanmorgen zag ik dat ik allemaal schrale rode vlekken in mijn gezicht heb. Mijn gezicht voelt ook iets opgezet. Vannacht ook 1x moeten overgeven. Ik vermoed dus een allergische reactie maar voel me nu verder prima. Kan dit kwaad voor de kleine?
Nee, je moet het eigenlijk eerder zien als een soort van verkoudheid/ griep. Jouw lichaam denkt dat er iets "engs" is binnengedrongen en gaat er dan tegen vechten. Uiteraard zou een anafylactische shock kwaad kunnen, of ernstige ademhalingsproblemen, maar verder is het enkel erg vervelend voor jou.
Dank je. Zo'n vermoeden had ik ook. Ik voel mezelf gewoon goed. Eerdere reacties (vroeger pvc lijn en laatst op antibiotica) was ook puur te zien door uitslag. Geen problemen zoals benauwdheid. De roodheid is nu ook minder geworden dus wat dat betreft lijkt het nog steeds op een allergische reactie ergens op. Maa sluit gewoon extremedroogheud van mijn huid ook niet uit.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 8 weken zelfs in het ziekenhuis terechtgekomen met een allergische reactie (voedingsallergie, kreeg kolieken en dacht dat mijn darmen het zouden begeven ) en daar vertelden ze mij dat het voor het kleine wezentje in mijn buik allemaal geen kwaad kon (later in de zwangerschap kon het, net als bij bijvoorbeeld salmonella, wel weeën opwekken). Ik word meestal ook lichtelijk benauwd, maar alleen in echt erge gevallen kan het volgens de artsen in het ziekenhuis en de huisarts kwaad voor de kleintjes. Gelukkig maar, want mijn lijf moet heel vaak en op heel veel lekker allergisch reageren.
Ja normaal vind ik alles prima maar sinds ik zwanger ben probeer ik voorzichtig te zijn met zulke dingen. Je weet maar nooit wat het effect van iets kan zijn. Wel vervelend dat je zo allergisch bent! Lukt mij heel vervelend. Mijn neefje heeft t met cashewnoten. Op zich niet heel ernstig maar wel ietsbenauwd en ziek wordt hij ervan. Met ren dik jeukend gezicht. Laatst bij de buurt bbq was hij de pineut niemand had pesto gemaakt met cashewnoten. Niet iets aaron je het verwacht dus. Zo zielig voor hem. Ik heb t gelukkig tot voor vandaag alleen van pvc lijm gehad toen ik klein was en laatst van antibiotica. En wat het nu wad blijft een raadsel...