16 weken, waar blijft mijn buikje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mandybaby, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    Hallo,

Voor mijn zwangerschap zat ik net op ondergewicht. Ik heb een hele slanke bouw en sport ook graag en veel. Inmiddels ben ik zo'n 4kg (!!) aangekomen en zit nu op een, wat men beweerd, gezond gewicht. Ik ben ruim 16 weken zwanger en had gehoopt dat ik inmiddels een beetje zichtbare zwangerschapsbuikje zou krijgen.
    Helaas is het alleen voor mij en mijn vriend zichtbaar (sixpackje is verdwenen en er zit een bolletje).
    Kan dit te maken hebben met mijn naar achter gekantelde baarmoeder? Inmiddels is hij toch niet meer naar achter gekanteld dacht ik?
    De kleine groeit overigens volgens schema, dus dit lijkt me ook niet echt het probleem.

Ik vraag me af waar het grote verschil vandaan kan komen dat de ene al met een dikke toeter rond loopt en de ander moet zoeken naar een zichtbaar buikje?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mandybaby.

Een naar achteren gekantelde baarmoeder heeft nu geen invloed meer op het zichtbaar zijn van een buikje, deze is tgv het groeien van de kleine naar voren gekomen.

Wat ik uit je verhaal haal is dat je een hele strakke buik had voor de zwangerschap. Doordat jij stevige buikspieren hebt, houd dit ook het zichtbaar worden van je buikje tegen. Waardoor je het dus meer in je draagt dan naar buiten. Zolang die kleine goed groeit, moet je je daar geen zorgen om maken.
    Bij dames die minder strakke buikspieren hebben zie je eerder een buikje.

Dus nog even geduld en dan kun je showen!

Groetjes Ineke.

3. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    Ok! Dat is dus de reden! Dat heb ik nooit geweten!
    Wat een fijn en duidelijk antwoord! Ik wacht het lekker af, trots ben ik in ieder geval wel, met buikje of zonder buikje :D

Deel Deze Pagina