Indaling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door valeke, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valeke

valeke Lid

13 jul 2009
    33
    0
    0
    Administratief bediende
    Belgium
    Hallo,

Gisteren ben ik naar het ziekenhuis gemoeten omdat ik mij al een hele week misselijk en duizelig voel.
    Ze hebben mij onderzocht en alles blijkt in orde te zijn met onze kleine schat en met mijn bloeddruk enzo.
    Ze heeft me gisteren ook inwendig onderzocht en gekeken of onze kleine schat al is ingedaald en of ik al opening heb.
    Ik ben juist vandaag 37 weken ver en heb blijkbaar 1 cm ontsluiting en mijn baarmoeder is al een stukje verweekt.
    Het is nu wel zo dat onze kleine spruit nog niet is ingedaald.
    Is dit normaal of wijst dit al onmiddellijk op een te smal bekken?
    Wanneer moet je kindje ingedaald zijn, dit is mijn eerste zwangerschap en ik lees overal wel iets verschillend.

Alvast bedankt

Valeke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Valeke,

het komt vaker voor dat een kindje niet indaalt tot bij de bevalling. Vaak zie je dit bij een tweede of derde kindje, maar het kan ook bij een eerste gebeuren. Zolang je placenta niet voor de uitgang ligt en je kindje niet bovenmaats groot wordt geschat is de kans gewoon nog heel groot dat je vaginaal kunt bevallen. Dit wordt ook pas duidelijk tijdens de bevalling. Daar valt van tevoren vaak niet veel over te zeggen. Dat je ontsluiting hebt is alleen maar mooi. Dan is je lichaam zich netjes aan het voorbereiden op wat komen gaat. Het kan hoor, dat het niet past uiteindelijk, maar ik zou me er op voorhand niet te druk over proberen te maken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina