Hallo meiden, Ik ben gisteren voor mijn 1e termijn echo bij de verloskundige geweest. Ik was erg zenuwachtig ook omdat het natuurlijk mijn 1e kindje zal zijn. Ze ging via de buitenkant gelukkig was er hartactie te zien. alleen ging ze voor de zekerheid nog even een inwendige echo doen. en wat bleek IK BEN ZWANGER VAN EEN TWEELING. Zitten 2 aparte vruchtzakjes en 2 dooierzakjes. dat is toch een 2 eiige tweeling ofzo? wie weet dat? ik ben ook iets korter zwanger dan gedacht vandaag 8 weken en 2 dagen en toe ik het te horen kreeg viel ik gewoon van me stoel af. Ze heeft ook gelijk me eileiders gecheckt en alles is in orde. ben zo gelukkig. Ik wou dit ff met jullie delen. Weet niet of me banner goed is maar dat zie ik zo wel. xx jessey
Van harte gefeliciteerd! Het is idd een tweeeige tweeeling met 2 vruchtzakjes en 2 dooierzakjes! Gr Tamar
van hartelijk gefeliciteerd en ja dat is inderdaat een tweeling heb het ook gehad geniet er van meid veel liefs nathalie
Hoeft nog niet volgens mij! Het heeft er vooral mee te maken hoe dik het tussenschot is en of de ...uhhh... volgens mij Labda sign te zien is. En zelfs dan bestaat er nog een heel kleine kans (1% ongeveer ) dat het eeneiig is. Waarschijnlijk krijg je dat bij de termijn echo rond 12 weken te horen. Als een eeneiige tweeling vroeg splitst kan er ook een aparte vruchtzak en dooierzak ontstaan als ik het me goed herinner van de uitleg.
Gefeliciteerd meid, super! Mijn meiden hadden ook beide een eigen vruchtzakje en eigen dooierzakje...en het is toch echt een ééneiïge tweeling. Ze waren gewoon vroeg gesplitst. Het is tijdens de zwangerschap vaak moeilijk te zeggen of het om een ééneiïge of tweeeiïge tweeling gaat.