Menstruatiekramp na plassen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Stefania, Jan 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Hallo meiden, even een vraag in de hoop iemand dit herkend. Ik heb nu 2weken dat na het plassen ik enorme kramp heb in mijn onderbuik. Voeld echt als zware menstruatiekramp dus geen steken. Dit houd ongeveer 30min aan. Ik weet hoe een blaasontsteking aanvoeld maar dit lijkt heel anders. Zoiezo doet het geen zeer bij het plassen en plas geen kleine beetje maar iedere keer heel veel. Zou dit toch kunnen duiden op een blaasontsteking? of kunnen dit voorween zijn? Ze is al volledig ingedaald trouwens. (ik ben 35+2) Verder heb ik ook zwangerschapsdiabetes, misschien herkend iemand dit? Alvast bedankt! Ik ga weer proberen te slapen :p plas zo'n 6x per nacht dus lig ook nu weer wakker met buikkramp..

2. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Hoi,

Ik ben ook bekend met blaasontsteking maar tijdens m'n zwangerschap voelde het heel anders, bleek toch blaasontsteking te zijn. Ik vond het minder heftig/pijnlijk dan ik normaal gewend was.

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan voor een testje. Ik heb wel eens iets gehoord over dat je bij de bevalling je baby kunt besmetten en dat dat erg gevaarlijk kan zijn, maar dat is geloof ik niet bij alle vormen zo. Bij mij werd er toen ook iets op kweek gezet om dat uit te sluiten.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Inderdaad even een plasje naar de HA brengen, een blaasontsteking tijdens je zwangerschap kan heel anders en meestal minder pijnlijk aanvoelen..

Beterschap!

AnnaBeer likes this.
  4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ik wilde ook zeggen:
    Plasje inleveren bij de HA en laten testen op blaasontsteking! ;)
    Tijdens de zwangerschap kan dat heel anders voelen... en je kan beter te vaak urine laten checken dan te weinig en er helemaal ziek van worden dat je t niet gechecked hebt! succes!

5. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

Aug 9, 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Voor ik zwanger was heb ik ook verschillende keren een blaasontsteking gehad, dus ik was er van overtuigd dat ik het wel zou weten als ik een blaasontsteking zou hebben tijdens mijn zwangerschap! Ik ben nu 38+4 weken zwanger en in nov een keer in het ziekenhuis geweest en vorige week 2x omdat ik ook zo'n last had van buikkrampen en allebei de keren was ik verbaasd dat ik een blaasontsteking had, het was echt dat hun het zeiden! Dus zoals iedereen hier boven al zegt: ik zou ook even je urine na laten kijken!

6. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    bedankt voor alle reacties! Ik ga gelijk maandag dan even mn urine brengen dan. Ik zal nog even laten weten wat er uit is gekomen

7. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Vandaag mijn urine gebracht naar de dokter en alles was goed, alleen zat er bloed in mn urine. Ik dus gelijk naar de verloskundige maar ook die kon niets raars vinden. Wel een hele opluchting! Al blijf ik nu lopen met die mega krampen.. maar ja dat is dan blijkbaar niet anders

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Gelukkig geen blaasontsteking dan! wel vervelend dat je nog steeds zulke krampen hebt!! :( sterkte!

9. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik heb het bij m'n vorige zwangerschap ook gehad vooral sochtends de vk gaf aan dat het ook kan doordat je blaas zich leegt je bm dan weer meer plek krijgt en je daardoor dan de krampen voelt. Heeft ong 2 weken geduurd en daarna was het over...

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,310
    10,280
    113
    testen ze niet verder? Kan het al weeen zijn dan?

Succes!!

11. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    @cooksie ik hoop dat dat het idd gewoon is, het gekke sinds vandaag is, is dat het nu ook buiten het plassen om pijn doet, had vanavond 30min kramp daarna was het weer 10minuutjes minder en daarna kwam het weer dik een half uur, gek he snap er echt niks van

12. Stefania

Stefania Actief lid

Dec 21, 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    @Owlie de verloskundige kon niks vinden dus ze test niet meer verder idd. Ik word nu overgedragen aan een gyno ivm met m'n zwangerschapssuiker, heb woensdag een afspraak dus dan zal ik het daar nogmaals even aangeven :) dank je wel!

Share This Page