pijnbestrijding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hanneke, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vraag me eigen af, hoe er hier op het forum gedacht word over pijnbestrijding tijdens de bevalling. Dus hierbij mijn vraag.
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zei voordat ik ging bevallen dat ik absoluut geen pijnbestrijding wilde ( pff macho ikke :D) maar toen de weeen bleven komen zei de VK dat ik een injectie in mijn been mocht voor de pijn.
    Nou het was zalig, ik raakte in een roesje en heb tussen de weeen zelfs een dutje gedaan.
    Ik was best wel stoned ;) door die prik.
    Een ruggenprik zou ik niet zomaar voor kiezen, toch heftiger omdat je niks voelt en bij de prik die ik kreeg wel alles voelde maar in mindere mate.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben 'trots' op mezelf dat ik t echt op eigen kracht heb gedaan en heb kunnen doen.
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik wil het liefste zonder, als het zonder pijnbestrijding kan, neem ik de risico's liever niet.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    zal trouwens zelf ook antwoord geven op mijn eigen vraag!
    Ik hoop het te kunnen zonder, maar ben echt als de dood voor de bevalling. Maar haast nog banger voor naalden! haha! Schijterd ben ik he! Mn vriend lacht me keihard uit! haha!
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben er ook wat angstig voor hoor! en die naalden-angst: same here! ik ga een badbevalling proberen om de pijn op te vangen
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, is ook een idee dat bad. alleen voor mij niet weggelegt. Word zowiezo een ziekenhuisbevalling. Dat heb je met een 2ling. Nu nog hopen dat ik zo kan bevallen en geen keizersnee word.
     
  8. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Ik heb ook een onderwaterbevalling achter de rug, dus geen pijnbestrijding ;)
    Ben blij dat het mij gelukt is zonder verdoving
     
  9. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik had graag een ruggeprik of iets anders gehad, maar het was te laat, dus ik heb niks gehad.
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mag je met een tweeling niet thuis bevallen dan?

    is dat goed bevallen, een waterbevalling? vond je de pijn opvangen ook prettig in het water? ben zó nieuwsgierig haha
     
  11. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    De weeën worden goed opgevangen door het water, je voelt het natuurlijk, maar volgens mij is het prettiger dan gewoon bevallen
    (alhoewel ik daar niet over mee kan spreken) ;)
    Moest er ooit een 2e kindje komen, dan hoop ik opnieuw onder water te kunnen bevallen !
    Je hebt natuurlijk niks van pijnstilling, ook niet voor de knip :(
    Maar uiteindelijk is het toch goed meegevallen :D
    Kan alleen maar positief zijn...
     
  12. Niet meer actief

    Ik heb een ruggeprik gehad...

    Na een weeenstorm van 7 uur en 1 hele cm ontsluiting kan ik je zeggen dat ik de mevrouw die de prikken uitdeelde wel kon kussen...

    Ik hou idd ook niet zo van naalden en al helemaal niet in m'n rug, maar ik heb er niks van gemerkt.

    Dus bij de volgende wil ik preventief een ruggeprik :) Dat hoef ik dus nooit meer te voelen.
     
  13. Niet meer actief

    Ik was er ook 1 die altijd riep dat ik het zelf wilde proberen zonder pijnbestrijding. Tijdens mijn 2 inleidingen heb ik alletwee de keren een giga weeënstorm gehad en toen ze voorstelden om me pethidine te geven wilde ik eerst niet maar later kon ik ze wel zoenen. Wat was dat lekker spul zeg, kon er ook gewoon op slapen. Het voelde eerst wel als falen, dat ik het zelf niet kon opvangen, maar later was ik er wel blij mee. Die inleidingen hebben geen ruk uitgehaald (Ik kreeg er absoluut geen mm ontsluiting bij), ben nog steeds zwanger. Ik weet wel dat als straks de weeën beginnen ik wat meer open sta voor pijnbestrijding.

    Liefs, Tanya
     
  14. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben ook trots op mezelf dat ik het met een prik in mijn been en na een bevalling van 32 uur en met vacuümpomp zelf gedaan heb! :D
     
  15. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen of ze pijnbestrijding wil. Voor mij het liefst natuurlijk, maar ik gebruik zelfs geen paracetamol als ik barstende koppijn heb. Ik luister liever naar mijn lijf en ga dan gewoon in bed liggen. Daarnaast een panische angst voor naalden en daar schaam ik me niet voor hoor. Mijn man is gelukkig heel lief voor me en accepteert mijn angst, al heeft ie die zelf niet.

    Maar nogmaals: als jij het wilt/nodig hebt, dan is het toch jouw keuze? Laat je niet gekmaken door de mening van anderen.
     
  16. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heb tijdens de bevalling geroepen om een ruggeprik maar ik was thuis en het was nacht dus dan heb je pech. Dat vind ik echt wel slecht hoor. Dat als je 's nachts bevalt je wat dat betreft gewoon pech hebt!

    Maar achteraf ben ik echt wel trots op mezelf dat ik het helemaal zonder gedaan heb.

    Een vrouwenlichaam kan het dus echt wel aan. Maar toch zou ik de mogelijkheden een volgende keer graag open houden.
     
  17. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hier nog een, als de dood voor naalden..... Maar ik had zoveel pijn. Had een weeen storm en na 5 uur heftige weeen om de minuut nog maar 2cm.
    Ik kon niet meer, toen hebben ze meer een prik gegeven.
    Man man zei dat ie super groot was maar weet je, ik had zoveel pijn dat me dat echt niet kon schelen. Kon de spuit ook niet zien was te hard bezig om het bed vast te houden tijdens de weeen. Voelde het uiteindelijk wel, maar pijn... had ik al dus dat maakte voor mij niet uit.
    Maar wat was dat een verademing. Ben daarna bijna meteen in slaap gevallen, voor n uurtje of 3, toen ik wakker werd had ik 6 cm. 15 minuten later moest ik mijn man bellen dat ie met spoed moest komen want het was zover.

    Heb het zolang mogelijk uitgehouden, heb dus even een adem pauze gehad want na het uitwerken van de prik komt alles even hevig weer terug. Dus heb nog steeds alles zelf gedaan. En daar ben ik ook trots op.

    En voor de volgende keer zien we wel hoe het gaat.
     
  18. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Neej, mij is verteld dat je met een tweeling altijd in het ziekenhuis moet bevallen. Aangezien de 2e baby verkeerd kan draaien wanneer de 1e baby al is geboren. Groetjes.

    En verder iedereen, heel erg bedankt voor het antwoorden, leuk!
     
  19. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik wil het proberen zonder pijn bestrijding (thuis).
     
  20. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik kreeg een ruggenprik aangeboden (inleiding en hoge bloeddruk) maar heb het niet gedaan, vond het prima te doen en er was eigenlijk ook geen tijd voor, ging zo snel! :D
     

Deel Deze Pagina