Zwangerschapsmisselijkheid Tips!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appeltje2, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje2

Appeltje2 Bekend lid

23 sep 2014
    773
    176
    43
    Wie heeft er tips tegen zwangerschapsmisselijkheid?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik legde op mijn nachtkastje iets te eten en at heeeeeel langzaam een uur voordat ik op stond. Hier waren dat krentenbollen want ik kreeg geen droge beschuit of cracker weg. Gewone coca coca cola als ik er misselijk was kleine nipjes nemen. Niet glazen vol want cola en koffie moet je matigen ivm de hoeveelheid cafeïne. Succes!

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat bij mij hielp/helpt is blanke vla eten (geen vanille vla, dat hielp niet bij mij). Bij toeval achter gekomen, maar geen idee of dit voor iedereen werkt! ;)

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier nog niks gevonden wat ECHT werkt helaas. Bij mijn vorige zwangerschap werd t wel iets dragelijker toen ik omeprazol voorgeschreven kreeg(de ha heeft nu eerst emesefane voorgeschreven, maar dit helpt nog niet echt). Verder helpen koude dranken beter als lauwe of warme dranken. Bij m'n eerste zwangerschap kon ik geen zuivel verdragen, maar nu juist weer wel. Gember helpt bij veel vrouwen, maar ik wordt al misselijk van de lucht!
    Soms helpt op een kauwgompje kauwen wel iets, maar niet te lang want dan word ik er weer misselijk van...
    Het kan zelfs per dag verschillen wat wel werkt en wat niet, erg lastig dus!
    Je hebt nu ook homeopatische pilletjes van vsm... Heeft hier iets geholpen, maar ook nog niet genoeg.

Er zijn dus zat dingen die je kan proberen, hopelijk helpt er iets bij jou! Sterkte ermee!

5. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier werkte niks maar wat ik heb opgezocht en geprobeerd..Seaband armbanden 5 euro bij hema,gember rauw of gember thee,munt thee vers,vanille vla,crackers beschuit, heet Water en citroensap,kleine porties eten, cola zonder prik,en inderdaad koude dranken,slush puppy's, water ijsjes,brood roosteren voor het eten en voor maag is wit beter dan bruin.vettig eten vermijden kruidig eten vermijden uhmm pff verder zullen nog meer dingen zijn maar hier kwam ik als eerste op

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat mij door de ergste misselijkheid heen helpt is earl grey thee (ik drink het met wat suiker, maar dat hoeft natuurlijk niet). Ik had het ergens gelezen (zit een stofje in), voor mij werkt het heel goed.
    Bij veel overgeven raad ik kleine slokjes cola aan.

7. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

Ik had Emesafene sliktabletten bij mijn eerste. Bij mijn tweede was het veel en veel erger. Kreeg pimperan (wou de huisarts nu niet meer voorschrijven ivm negatieve issues ermee) en emesafene zetpillen en leefde op Ola Raketijsjes en later ijslblokjes. Hoeft net niet het zkh in voor een sonde. Je kan op de site van HG zoeken. Geen idee of ik mag linken dus kijk maar via google :) Daar geven ze huis tipjes en medecijn tips. vit B6 werkt ook tegen de misselijkheid zeggen ze en in bananan zit het erin. Ook helpt het tegen vermoiedheid. Succes!

8. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad cola en vanillevla. En ik had de eerste zwangerschap wat aan de gemberzuigtabletten van seaband. Nu ben ik bijna aan het eind van mijn tweede zwangerschap en gebruik ik vanaf week 6 emesafene twee x pd. Dat verlicht. Ik drink cola juist met prik omdat ik dan goed kan boeren(dat klinkt beroerd), dat lucht enorm op. Verder hielpen mandarijnen en liggend eten als je wakker werd. Veel en vaak kleine beetjes. Maar mijn ervaring is nu wel dat het meeste wat verlicht maar wegnemen kun je het niet.

Sterkte!

C

9. Chantalhoo

10 nov 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks😖

10. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Vervelend hè die misselijkheid!
    Ik het vanaf week 5 tot nu nog steeds (soms iets minder)
    In de afgelopen heel veel dingen geprobeerd.
    Wat wel opvalt is dat wat bij de een werkt, bij de ander juist een negatief effect heeft, dus ja echt een kwestie van uitproberen.

Wat bij mij beste helpt is:
    Ijskoude dranken
    Banaan
    Zoete appels
    Rozijntjes
    Liga Evergreen
    Beschuitje
    En vooral eten in kleine porties en drinken na het eten ipv tijdens.

Ik heb Emesafene en Primperan gehad, maar helpen beide niet heel erg helaas.
    Seabands doen ook niets voor me, maar bij sommigen helpt het wel.

Ik ben trouwens 's ochtends het minst misselijk heel gek, maar in de loop van de dag neemt het steeds meer toe tot een hoogtepunt later op de avond. Het kost me dan altijd veel moeite om niet te braken bij het tandenpoetsen..komt door het gevoelige kokhalsreflex denk ik.. Als iemand daar toch eens een oplossing voor had..

Succes iedereen!

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Elke dag ontbijt op bed, dat helpt bij mij het beste (mijn arme vriend..). dus eerst iets eten (paar crackers, ontbijtkoekje, beschuitje) voordat ik ook maar iets anders doe.

verder in elk geval elke paar uur iets eten (altijd iets te eten in mijn tas en in de auto (ongezouten nootjes, rozijntjes, crackers, mandarijntjes), zodat als ik het een beetje voel opkomen ik iets kan nemen), voldoende drinken en de zwangerschapsvitaminen innemen na het avondeten en niet smorgens met een (bijna) lege maag.

Ik moet zeggen dat het tot nu toe beter gaat dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Toen moest ik veel vaker overgeven (op vakantie 2 dagen in 35 graden overleefd op ijsklontjes voordat ik iets binnenhield) en verdroeg ik echt geen bananen (elke keer overgeven nadat ik dat at), maar nu gaat dat prima.. heb alleen een keer overgegeven van de vitaminen.. verschilt dus blijkbaar ook per keer.

Deel Deze Pagina