Hallo, Ik heb iets doms, doms gedaan. Ik was in de tuin bezig onkruid weghalen, alleen ik was zo op dreef dat ik die handschoenen vergat. Op een gegeven moment was ik wel een half uur bezig met dat onkruid. En toen zag ik wat liggen en smeet dat met blote hand weg, toen ik weer keek zag ik dat het een kattendrol was... Ik ben meteen naar binnen gerend en heb mijn handen met unicura zeep gewassen. Helemaal die handschoenen vergeten, wat een domme doos ben ik! En nu ben ik als de dood dat er straks wat misgaat........wat denken jullie?
Hoi Rabia, Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt. De kans dat je de infectie oploopt is klein, ook zonder handschoenen. De toxoplasmose zit in de ontlasting van jonge katten. Het wordt overgedragen door lichaamsvloeistoffen, zoals ontlasting, speeksel, bloed. Dus je zou met je vieze handen in je mond moeten zitten of eventueel een wondje, dan zou je het kunnen oplopen. Het is fijn dat je handen goed hebt gewassen en je zou voor de zekerheid nog even langs de huisarts kunnen gaan om daarop te laten prikken. Je kan namelijk in het bloed zien of je de infectie misschien al hebt gehad of toch misschien hebt opgelopen. Succes en maak je niet te druk (ook al is dat makkelijk gezegd). Groetjes, Japke
Hallo Japke, Oh, dat wist ik allemaal niet. Ik was zo bang vandaag...als ik nou overmorgen nog zo van streek ben dan ga ik zeker naar de huisarts. Gelukkig ben ik nu in ieder geval al opgeluchter. Want ik had geen wondjes aan mijn handen en ben meteen mijn handen gaan wassen. Ik ben ook wel benieuwd of je je tegen deze ziekte kan inenten, want anders zou ik dat zeker doen. Hartelijk dank voor je antwoord.