Moeilijke situatie...

Discussion in 'Zwangerschap' started by dolfijntje1980, May 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

Oct 23, 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zit op het moment erg in een rotsituatie en hoop dat ik hier adviezen kan krijgen.

Het volgende is er aan de hand. Mijn moeder heeft vorig jaar te horen gekregen dat ze keelkanker had. Zij is hiervoor behandeld en de kanker is weg. Dit is ook het enige positieve aan het hele gebeuren.

Nu heeft ze donderdag een bloeding gehad in de halsslagader en is er een stent gezet, de bloeding is hiermee gestelpt maar we moeten er wel rekening mee houden dat het opnieuw kan gaan bloeden, ook hoger of lager in de ader want die is door de bestralingen aan getast. Ze zal hier ook aan overlijden, omdat zij niet meer gereanimeerd mag worden.

Nu is het zo dat ik natuurlijk hoop dat ze mijn bevalling nog mee mag maken, en hier ligt ook mijn probleem. Ik woon namelijk een uurtje rijden van mijn ouders af, en mijn moeder kan gewoonweg niet hier komen, dus ook wanneer ik beval niet.

Ik zoek nu eigenlijk naar oplossingen zodat ze wanneer het mogelijk is toch meteen na de bevalling bij ons kan zijn. Heeft hier iemand ideeen of tips, ik heb zelf al zitten denken om te kijken of ik in mijn geboorteplaats kan bevallen, maar weet natuurlijk niet of dat mogelijk is. Het is wel zo dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat ik diabeet ben. Ga woensdag navraag doen bij de gyn.

Verder zit ook met de dilemma's of ik de kinderkamer moet filmen en haar op voorhand de naam van ons kindje moet vertellen, aan de ene kant heb ik dan het gevoel dat ik er voor haar meer druk op zet en dat wil ik ook niet aan de andere kant ben ik bang dat ze het dadelijk allemaal niet mee heeft gekregen. Vind het allemaal zo moeilijk.....

Hoop dat iemand me wat tips kan geven.

Liefs
    Silvia :cry: :cry:

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    fff wat moeilijk allemaal zeg. Ik wil jullie allen dan ook heel veel sterkte wensen.
    Ik zou zo geen oplossing weten, behalve dat je moeder misschien een poosje bij jullie komt logeren? Weet natuurlijk niet of dat haalbaar is en pf jullie allemaal dat zien zitten. of dat jij misschien in het zh bij haar in de buurt gaat bevallen?

Verder betreft de naam enzo, misschien eens met haar er over praten en vragen wat zij wil?

Nog maals heelveel sterkte..

3. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik zou ook inderdaad proberen om in het ziekenhuis zo dicht mogenlijk bij je moeder te bevallen. En inderdaad praat er met je moeder over wat zij in deze graag zou willen.

Heel veel sterkte!

4. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Moeilijk zeg wil je veel sterkte wensen en zou je 1 tip mee willen geven doen wat jij voelt wat je wilt doen.En denk als jij al met die ideeen rond loopt dat het helemaal geen slecht plan is om dat te gaan doen.
    Zou het denk ik zelf ook doen.Praat er over met je ma wat haar wensen zijn .

Wens jou veel wijsheid toe en sterkte

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat een nare situatie zeg! Kan me voorstellen dat je er erg mee zit.
    Kan je moeder wel langs komen als je dicht bij haar in het ziekenhuis bevalt of moet je echt bij haar langs? Misschien is het dan idd de optie om daar in het ziekenhuis en daarna gelijk langs te gaan? Of kan je moeder misschien met een ambulancedienst naar het ziekenhuis komen? Volgens mij hebben ze daar namelijk ook prive diensten voor (zou je dan even moeten uitzoeken).

Wat betreft de naam en alle andere dingen zou ik gewoon een keer met haar gaan praten. Misschien geeft het je moeder ook rust. Een optie is om een brief te schrijven met de naam en foto's van de kamer enzo. Die kan ze dan open maken als dat wil.

Ik denk dat je je zorgen en ideeen een keer met je moeder moet bespreken. In dit alles blijft ze toch je moeder en zij zal zich ook (ondanks alles) zorgen maken over jou.

Heel veel sterkte in elk geval!

Groetjes Rosa

6. dolfijntje1980

Oct 23, 2007
    104
    0
    0
    Ben van de week naar de gyn geweest en heb het ook met hem besproken. Ik ga een afspraak maken bij de gyn is de stad waar mijn ouders wonen. En zo kan het in het midden blijven waar ik ga bevallen. Ander dilemma is nu dat het drie kwartier van huis is en dat vind ik voor mijn man wel weer vervelend. Ik weet dat ik in ieder geval een dag moet blijven.
    Wat betreft de kinderkamer, we wachten het toch even af. Mijn moeder vindt het ook moeilijk om erover te praten dus laten we het even zo.

Wel blijft het voor mij erg dubbel allemaal omdat we niet weten hoelang het allemaal nog gaat duren... Zit er ook best wel doorheen op het moment.

Liefs
    Sil

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vader is 1 maand geleden overleden.
    Ik heb hem gelukkig nog kunnen vertellen dat ik zwanger ben.

Als ik jou was zou ik je moeder in iedergeval de babykamer laten zien en de naam alvast vertellen.
    Het is heel fijn om een soort van goedkeuring van je moeder te hebben gekregen (voor het geval ze de bevalling niet meer haalt)

En tja wat je moet doen met de bevalling....erg moeilijk. Misschien dat je aan de vk kan vragen of je in het ziekenhuis in de buurt van je geboorteplaats kan bevallen?

8. dolfijntje1980

Oct 23, 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Helaas is mijn moeder maandag overleden. Heb haar gelukkig de foto's van de babykamer nog laten zien, en net voor ze stierf hebben we haar de naam ook nu kunnen vertellen.
    Ik wil jullie bedanken voor de tips die jullie gegeven hebben.

Voor mij begint nu het verwerken, en het toch toeleven naar de geboorte van onze kleine, hier zie ik erg tegenop. Weet op het moment mijn gevoel niet zo goed onder woorden te brengen.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Liefs
    Silvia

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Heel veel sterkte meis!

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    ohh, wat erg! Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor je familie!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Och meid toch. Wat heftig zeg. Gelukkig heb je haar nog wat kunnen vertellen.
    Ze zal van boven wel toekijken en op die manier wel bij je zijn tijdens de bevalling. Tenminste daar geloof ik in.
    Ik wens je heel veel sterkte.

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    heel veel sterkte en neem de tijd voor alles.
    Gelukkig heb je haar de naam nog kunnen zeggen en de babykamer kunnen laten zien.
    ze is vast een hele trotse oma!

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Jeetje meid...heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Het is zeker nu moeilijk om toe te leven naar de bevalling, maar ik weet zeker dat ze dan bij je zal zijn.

14. Niet meer actief

jeetje sylvia... wat ontzettend erg. heel veel sterkte jij en je familie.
    inderdaad alls is dubbel nu maar ik weet zeker dat jou moeder zou willen dat jij je helemaal gaat inzetten voor jouw kleine op komst.

succes

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik wou je ook heel veel sterkte wensen de komende tijd.
    en je moeder die zal de bevalling ook meemaken alleen op een andere manier.

voor altijd uit het oog maar geen moment uit het hart..

Liefs Marije

16. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Oww wat vreselijk!

Heel veel sterkte de komende tijd toegewenst!

17. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
  18. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

May 6, 2008
    230
    0
    0
    huismoeder
    Almere
    Jeetje meid wat een moeilijke situatie..
    Wat je idd zou kunnen doen is wat meerdere meiden zeggen is evt. in een zh bij je moeder in de buurt bevallen...

Dan kan je moeder bij je bevalling zijn...
    Of evt. bij je moeder thuis bevallen als dat een mogelijkheid is...

liefs

19. Bonsai

Bonsai Bekend lid

Jun 12, 2008
    762
    0
    0
    Utrecht
    Gecondoleerd , heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

@ consider , ook gecondoleerd met je vader

20. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd!**knuff**

Share This Page