6 weken zwanger en ´s avonds misselijk...

Discussion in 'Zwangerschap' started by 19linda85, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Ik ben nu 6 weken zwanger en vooral aan het eind van de middag en avond misselijk/zuur gevoel. Hebben anderen dit ook? Ik ben nu zwanger van de 2e en bij de 1e had ik nergens last van. Hoor normaal vooral verhalen over misselijk zijn in de ochtend, maar komt het vaker voor dat je het juist aan het einde van de dag krijgt?

2. mei2012

mei2012 Lid

Sep 15, 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook vooral savonds en snachts misselijk!

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ben ook vooral namiddag/avond misselijk geweest.
    Ook weleens in de ochtend hoor, maar veel savonds

4. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Oke "gelukkig" hebben meer mensen er last van... Wat deden jullie ertegen? Of helpt helemaal niks?

5. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    ik had er ook last van, ik snapte maar niet waarom het OCHTENDmisselijkheid werd genoemd! Ik probeerde 's avonds niet teveel meer te eten en te drinken. Tegen de maagzuur nam ik rennies of een droog kaakje. En een glaasje water naast het bed heeft me ook geholpen. Ben er al wel weer een tijdje vanaf gelukkig...

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Er is niet zoveel tegen te doen denk ik. Ja optijd (tegen je zin in) eten.
    Heb er hier nog steeds last van, maar eten helpt nu ook niet en de zin in koken is helemaal verdwenen..
    Maar moet hier nu onderhand wel gaan beteren.
    Hopen dat je er snel trucs voor vind die helpen!!

7. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Heb net een kaakje genomen, dat lijkt wel wat te helpen. Het is nog wel goed te doen en nu pas een paar dagen. Maar het is gewoon een vervelend gevoel. Ach, het hoort er allemaal bij...

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik snap je gevoel hoor :)

Laten we het houden op: Alles voor het goede doel!! en het wordt ineens weer een stuk dragelijker, mits het natuurlijk niet al te extreem wordt.

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik had bij de eerste ook nergens last van, en met deze 2e zwangerschap inderdaad in de middag en avond (en nacht) heel erg last van misselijkheid. Ik at ´s ochtends en tussen de middag heel goed, dan kon ik de avond overleven met een eierkoek ofzo. Daarna zat ik de rest van de nacht rechtop in bed, hopend dat het over zou gaan...
    Tot 14 weken is dit zo verdergegaan, ik was doodmoe van het slechte slapen, en ineens was het over!
    Verder geen goede tips helaas...

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ik had het ook eerste alleen in de avond maar later verschoof dat naar de hele dag door... Ben nu 31 weken en ben nog steeds de meeste dagen misselijk....
    Bij iedereen is het weer anders...

11. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier de hele dag misselijk en eind van de middag en avond het ergst. Ik heb pillen van de huisarts gekregen en dat helpt wel iets.

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    ook hier misselijk.. begint meestal einde van de ochtend en houdt echt aan tot ik in bed lig 's avonds.. Gisteravond dacht ik zelfs te moeten overgeven, dat is gelukkig toch niet gebeurd..

13. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Ook ik was aan het begin van mn zwangerschap vooral 's avonds misselijk. wat mij hielp was mn avond eten in twee kleinere/halve porties eten met 1,5 tot 2 uur er tussen, anta-gel én vooral mn tanden niet poetsen.... daardoor ging het eigenlijk altijd mis. :x
    als ik dan 's nachts wakker werd en niet meer misselijk was, ging ik als nog mn tanden staan poetsen.... :p

14. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Tot nu toe valt het bij mij nog wel mee als ik de reactie hierboven zo lees... Maar goed, moet ook nog wel even natuurlijk. Misschien was het gisteravond ook zo erg omdat we bami hadden gegeten, kan door die kruiden ook wel erger worden volgens mij.

15. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad bij mij helpt het om geen kruidige eten te eten. Laats wat nasi gegegen en ook dat was geen succes.
    aardappelen werkt het best bij mij. Ik was altijd gek op pasta's maar ook dit smaakt niet meer.

16. Pinda83

Pinda83 Actief lid

Nov 10, 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Ooooo ja hoor!
    Ik had 's morgens nergens last van maar tegen de middag en met name aan het eind van de middag was ik echt erg misselijk. Niet tot spugens toe (dit lukt mij bijna niet), maar echt rot! bij mij hielp het eten van wat yoghurt vaak of het eten van een appel.

Ps. de misselijkheid nam bij mij bij 16 weken opeens af. Hierna geen last meer gehad.

Sterkte ermee!

Groetjes, Pinda83

Share This Page