we hebben nu 3 schatten en willen graag nog een 4e erbij. alleen zie ik nu wel op tegen de zwangerschap. ben al wat ouder (38) en bij elke zwangerschap word ikzelf dikker/zwaarder dan de zwangerschap ervoor en de baby's worden ook steeds zwaarder (nr 1 3500, nr 3 4200). word ik nou de volgende zwangerschap nog zwaarder en het kind ook? of is daar niks over te zeggen?
Nee daar is niksen te zeggen. M'n 2e was lichter dan de eerste op deze moeten we nog even wachten voor we het weten. En ikzelf ben bij de 2e wel iets zwaarder en dikker geworden dan bij de 1e. Maar zoals het er nu naar uitziet word ik niet dikker of zwaarder of er moet nu ineens zoveel bij gaan komen, maar dat geloof ik niet.
1e 3100 gr (40,3) 2e 4500 gr (41,6) 3e 4000gr (38,0) (ingeleid omdat ze groot was en bi) Ben bij de eerste het meest aangekomen maar denk ook dat dat veel vocht was aangezien die aan het eind va de zomer geboren werd en de andere 2 in de winter en toen hield ik veel minder vocht vast! nu heb ik weer een groot kindje in mijn buik met 30 wk krijg ik een groei echo en daarna word bepaald of ik evt weer eerder ingeleid word. Maar de vk gaf bij het eerste consult al aan dat ze me niet over de 40 wk laten lopen omdat het dan te groot word.Zij gaf ook aan dat het beleid verandert is en dat ze niet willen dat de babys te groot worden bij de geboorte want ook dit kan complicaties geven ! maar ja elke gynaecoloog of vk handelt volgens mij weer anders. Maar zelf zou ik de beslissing van wel of niet een vierde hier niet vanaf laten hangen ! Ik twijfelde ook heel lang ook ivm bi , en heb nu doordat ik een andere therapeut heb, veel minder zware klachten en ben dus blij dat ik toch nog voor een vierde ben gegaan, je weet nooit van te voren hoe iets gaat lopen, succes met je beslissing !
Ik hoop het niet hier! Maar volgens mij is deze niet zo zwaar als de tweede. De eerste was 3750 gram, de tweede 4730 gram. Volgens de groeiecho lag onze derde normaal op schema. Ik ben benieuwd! Ik ben er niet heel angstig voor, want met beide bevallingen heb ik geen problemen gehad.
Ik zelf was dunner na de tweede en de tweede was ook kleiner dan de eerste. Ze is gewoon een heel ander kindje. Ze is kleiner maar in vergelijking wel zwaarder dan mijn eerste. Mijn eerste was 54cm en 3450gr en tweede 52cm en 3340 gr ofzoiets..
2,3 en 4de zwangerschap ongeveer evenveel aangekomen. Meer als 20 kilo in iedergeval. (bij nr. 1 maar 15) Qua gewicht was nr. 4 lichter dan nr. 3. 4050gr. om 4100gr. De oudste 2 waren onder de 4 kilo.
1 3480 2 3780 3 3930 en nr 4 ja dat weet ik nog niet haha pas 16 weken ver wel kom ik elke zwangerschap meer aan. het zegt niks maar kan wel
Even off topic Dan ben je ook weer snel zwanger ! Die schelen straks net geen jaar leuk hoor en natuurlijk Gefeliciteerd
ik kom hier elke zwangerschap juist minder aan. de kinderen liggen in gewicht gelijk tot nu toe, bij deze nog even afwachten. dus ik denk dat je daar geen lijn op kunt trekken. 1e zwangerschap 22 kilo erbij dochter woog 3000 gram 2e zwangerschap 16 kilo erbij dochter woog 3140 gram 3e zwangerschap tot nu toe 10 kilo erbij
Hier bij elke zwangerschap werd ik en de baby lichter 1e 3735 gram 39,4 weken 2e 3545 gram 39 weken 3e 3460 gram 39,3 weken Alle drie zelfde termijn dus