Zwanger en in aanraking met kindje met waterpokken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterretjexx, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames,

Ik zit eigenlijk ergens mee...
    Gister was ik op bezoek bij mijn vriendin en toen ik binnen stapte kwam het kindje van mijn vriendin op mij af. Ik zag allemaal vlekjes op haar lichaam ze liep alleen met een luier rond, door de hitte. Ik kon niet zeggen ja sorry ik ga naar huis je kind is ziek dus bleef ik die avond nog, na een uur ging het kindje slapen. ( Vond trouwens wel dat ze dit tevoren door kon geven )

Ik heb gelijk mijn moeder geappt met de vraag of ik vroeger ook waterpokken heb gehad. Zij wist het niet meer, maar mijn vader zei dat ik het wel had gehad.

Hierop heb ik vandaag de huisartsenpost gebeld. Zij vertelden mij dat als ik het heb gehad vroeger geen kwaad kon, zij gingen er ook uit van dat ik het heb gehad want iedereen moet het wel op jonge leeftijd hebben gehad.... ???? Maar goed, ze zouden mijn huisarts mailen zodat ik een bloedtest kon laten uitvoeren. Nu heb ik op internet gelezen dat je binnen 4 dagen nog iets er tegen kan doen daarna niet meer. Want de besmetting heeft best erge gevolgen voor het kindje :( ook voor mij zelf las ik ( ernstige longontsteking kan ik er van krijgen)

Maar morgen zit ik al op dag 3. Nou heb ik al een niet echt mee werkende huisarts, wat kan ik het beste doen, zodat ik binnen 1 dag de uitslag krijg of de volgende dag.. Zit hier best wel mee..

Hebben meerdere mensen zo iets mee gemaakt? Is het echt zo erg? En wat als ik het wel heb gehad , is het dan alsnog erg ?

2. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    Weet je zeker dat het waterpokken waren? Zag je ook blaasjes? Mijn zoontje heeft ook allemaal rode vlekjes maar dit is warmte uitslag. Die vlekjes zijn wel iets kleiner dan waterpokken (hij heeft al waterpokken gehad).

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Missprincesa, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    En als het wel waterpokken waren, echt 93% van de mensen heeft voor zijn 5e waterpokken gehad.
    Denk ook dat ze daarom niks heeft gezegd, want het maakt normaal gesproken niet uit (voordat ik dit topic las, wist ik het bijv. ook niet)
    Wist ze wel dat je zwanger was?

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Rode vlekjes kan ook ze 6e ziekte zijn, ongevaarlijk. Met waterpokken hebben ze toch echt blaasjes?

Als ik jou was zou ik toch even over mijn schaamte stappen en tegen je vriendin zeggen: Ik zag toen en toen allemaal rode vlekjes, waar komt dat eigenlijk door?

Deel Deze Pagina