De titel spreekt natuurlijk al voor zich Wat ik het leukste vind: Allereerst de echo! Toen ik na de zwangerschap testen (ja 5 stuks!) naar de verloskundige ging zou ik gelijk een echo krijgen om het hartje te horen, dit zou bij 6 weken (wat de test aangaf) al kunnen. Op deze echo was gewoon al een volgroeid kindje te zien en ik bleek al 12 weken te zijn ipv 6! Even schrikken maar t was ook super leuk en het besef van echt zwanger te zijn werd ineens wel wat meer. Alle echo's vind ik erg leuk, je ziet je kleintje toch even live dan. De 20 weken echo was ook erg leuk omdat gelukkig alles goed was maar zeker omdat ik hoorde dat ik een jongetje krijg en daar hoopte ik ook op. Ik krijg nu geen echo's vd verzekering meer maar wil er rond de 32 weken toch nog 1 doen, gewoon om hem weer even te zien! Het shoppen vd uitzet! Na mijn 20 weken echo ben ik gelijk los gegaan! Had daarvoor al wat dingetjes kado gekregen maar zelf nog niks gekocht omdat ik wilde wachten tot ik het geslacht wist. Nou heb in 1 maand tijd ook gelijk alles gekocht wat ik nodig had! Heerlijk al die leuke kleertjes, knuffeltjes en babykamer spullen. Het voelen vd baby! Het duurde bij mij best lang (denk ik) voor ik iets voelde. Zo rond de 20e a 21e week begon ik wat te voelen maar was niet helemaal zeker of t nou de baby of iets anders was... Na een goede schop wist ik t zeker! Heel leuk om hem te voelen en weer n stukje besef van een leventje wezentje in je buik te hebben. Als ik hem soms een tijdje niet voel mis ik hem en por ik maar wat in m'n buik om hem uit te dagen De laatste week voelt het ook wel eens onprettig, had laatst echt een harde bult bij m'n buik/lies en maakte me even zorgen. Ik ging er wat over masseren en opeens schoot de bult weg! Waarschijnlijk n voetje or handje, gebeurt nu wat vaker dat ik n wat hardere plek voel en dan na wat wrijven weg schiet. Het klaarmaken vd babykamer! Vandaag het laatste onderdeel vd babykamer ingeklaard gezet. Zo leuk dat dit nu af is! Er moet nog wel wat opgehangen worden en aangekleed worden maar de grote dingen zijn nu klaar Ik ben nu 26 weken dus zullen nog wel wat meer leuke dingen komen. Ben benieuwd wat jullie het leukste aan jullie zwangerschap vinden!
Alhoewel voor mij momenteel de vervelende dingen een beetje de overhand hebben op de leuke dingen, kan ik ondanks dat toch onwijs genieten als mevrouwtje pollewop weer lekker aan het draaien en doen is. Soms doet het zelfs pijn, maar ik kan nu al zo om haar lachen. Het allerleukste, maar tegelijkertijd ook het vermoeiendste, vind ik het fantaseren over hoe ze er uit ziet.. Hoe ze ruikt, hoe ze voelt, hoe ze is.. Het aftellen naar het moment suprême eigenlijk. Maar natuurlijk waren de eerste echo's ook heel bijzonder, de geslachtsbepaling en ga zo maar door.. Eigenlijk was alles heel bijzonder als ik zo terug kijk. Alleen jammer dat de laatste lootjes zo zwaar zijn lichamelijk.
Hier ook veel gedoe helaas. Hg, veel pijnlijke harde buiken al, hoog risico op vroeggeboorte en het is nu hopen dat hij zo lang mogelijk nog blijft zitten. Vanaf 24 wk gaan ze waarschijnlijk remmen. daarbij nog verhoogd risico op kindje met een hartafwijking. Maar toch geniet ik van het getrapt in mn buik. mn buik die hard groeit en het kopen van de kleertjes ♡
Het schoppen van de baby, en natuurlijk wat er straks uitkomt! Kan zo onwijs uit kijken naar het moment daf de baby geboren wordt!! Dat mijn lichaam dat gemaakt heeft en dat het den helft van mij en m'n man is!
Momenteel vind ik nog weinig leuk, slik nog maar 1 ipv 3 tabletjes morfine per dag dus heb echt heel erg veel pijn in mijn rug Maar heb zeker wel genoten van mijn zwangerschap voorheen, elke echo was en blijft gewoon leuk. Even spieken hoe hij eruit ziet en fantaseren hoe het zal zijn als hij er is. Na de 20 weken echo helemaal los gegaan met alles kopen, ontzettend leuk en met 27 weken hadden we zover alles al in huis Het schoppen en porren vind ik ook leuk in mijn buik, alhoewel hij nu echt sterk aan het worden is en het porren soms pijnlijk kan zijn kan ik er wel nog mee lachen. Nu ben ik de dagen wel echt voorbij aan het kijken, ik sta op met gigantische pijn in mijn rug en ga ermee naar bed. Kan bijna niet meer lopen en dit is bijna onhoudbaar. Maar in de 38ste week wil de gynaecoloog kijken naar mijn baarmoeder om te kijken of ik ingeleid kan worden dus dat hoop ik van harte en het liefste mag de kleine man zich vanaf 36 weken zelf gaan aankondigen want ik wil van die pijn af!
Momenteel echt het schoppen, al kom ik daar tegen het einde vast weer op terug haha. Verder inderdaad het shoppen voor de baby en hoe geweldig de 2 andere kinderen het vinden
Het schoppen/bewegen vind ik erg leuk en het feit dat je overal met z'n tweetjes bent. Dat vind/vond ik een heel bijzonder gevoel.
ook mijn zwangerschap gaat niet over rozen. Sinds week 6 ziek en paar keer in het ziekenhuis gelegen. Máár ik kan wél genieten van de echo's, shoppen, kamertje inrichten. Schopjes zelf vind ik niet echt prettig, ik word er misselijk van. Ik zit te wachten op het moment dat je hele bulten omhoog ziet komen, dat vind ik wel genieten.
Bij mijn zoontje vond ik het allemaal leuk, tot de laatste 2 maanden ongeveer. Nu een heel ander verhaal, ziek geweest de eerste maanden, vanaf 12 weken bi, veel harde buiken, vocht vasthouden enz. al zijn natuurlijk de echo's altijd mooi om te zien, het getrappel in je buik en lekker baby shoppen!! En ik vond de geslachtsbepaling erg leuk! Al met al heb ik natuurlijk wel genoten maar ben nu wel erg aan t aftellen!
Alles dit keer. Heb een soort droomzwangerschap volgens het boekje. En toch ben ik er nu wel klaar mee hahah. Super verwend dus ik spreek het niet teveel uit.
Het gevoel dat je nooit alleen bent, geeft een soort steun en troost. En gewoon het elke ochtend wakker worden met het idee: hee er is iets leuks, ik ben zwanger!
Dat we een baby krijgen. En het uitzoeken van geboortekaartjes, namen, kleertjes en spulletjes vind ik ook leuk. Verder hier geen roze wolk of gezwijmel. Ik heb een redelijk makkelijke zwangerschap maar ik vind het toch meer een middel om een doel te bereiken. En dat doel komt steeds dichterbij en dat is wel heel erg leuk!
- De positieve testen! Ik was door het dolle heen met mijn testjes... - De echo's, fijn om ons meisje te bekijken dat in mijn buik groeit - Het getrappel in mijn buik vind ik wel gezellig
De baby heel vroeg voelen (12 weKen al), babyspullen opnieuw uitzoeken, weer zwanger kunnen/mogen zijn en nu ben ik er wel klaar mee. Al weken griep met als hoogtepunt een longontsteking, gekneusde ribben, pijnlijke buik bij elke stap... laat die kleine maar komen over 3 weekjes
Ik vind het leukste de echo's zo mooi elke keer dat wondertje te zien hoe het groeit. De baby voelen. Daarnaast de kamer in orde maken en kleertjes kopen etc. En het uitkijken naar als het geboren is dat je het eindelijk vast kan houden. En natuurlijk onze dochter die helemaal trots is dat ze grote zus word en elke dag wel een paar keer "de baby" op mijn buik een kus en een kroel geeft heerlijk is dat
Met stip op 1: het bewegen in mijn buik! Voel de baby nu sinds een paar dagen en vind het zoiets bijzonders!
Als ik onze kleine mied voel bewegen/schoppen De echo's, zodat ik haar weer even kan zien Mijn zwangere buik
Ik was zwaar in shock van de positieve testen tot nu toe vind ik dat het aller allermooist, het besef dat er een klein mensje in je buik groeit. Wat ik ook fantastisch vind is het ongeloof van mijn man als hij een schop van de kleine krijgt en de fascinatie van mijn ouders met het besef dat ze voor het eerst opa en oma worden. Heerlijk! Voor mijzelf vind ik het heerlijk om 's avonds in bed te liggen en lekker met m'n kleintje te 'knuffelen'. Lekker schopjes, rommelen en draaien: genieten!
Ik vond de schopjes zo fijn, inderdaad het gevoel dat je altijd met zijn tweeën bent. Mijn buik. De echo's, het shoppen, kamertje in orde maken, naam verzinnen, geboortekaartjes, zwijmelen over hoe ze eruit zou zien.. Vaak in het kamertje gaan staan en bedenken hoe het zou zijn als ze er was, kleertjes wassen, etc!