Ik had gisteren mijn eerste echo. Ik zou ergens 8 weken noeten zijn maar gezien mijn onregelmatige cyclus was dat nog een vraag. Ik kreeg een stagiar bij mijn intakegesprek. Ze besloot meteen als eerst een echo te doen omdat ik zenuwachtig was. Ik op die tafel, broek naar beneden. Ik kreeg als eerst een uitwendige echo. Voordat we begonnen zei ze al dat ze alleen apparatuur daar had om het hartje te zien kloppen en niet om te beluisteren en dat zij niet echt ervaren was met echo's maar mocht ze twijfelen ze haar collega zou vrgn om te komen kijken. Dus ik op de tafel en ze begint te zoeken. In eerste instantie kon ze helemaal niks zien. Je hoort een holte te vinden in je buik.. Die kon ze eerst niet eens vinden. Nou uiteindelijk vond ze hem. Daarna duurde het een eeuwigheid voordat ze iets in mijn baarmoeder kon vinden. Na zieken en zoeken zag ze uuteindelijk wat (zou diep liggen volgens haar). Toen ging ze op zoek naar een hartje en wederom kon ze niks zien. Op een gegeven moment gaf ze aan dat ze meende een hartslag te zien maar het was allemaal zo onduidelijk voor dr. Ze wilde inwendig kijken Oke zij inwendig en wederom heel gedoe.. niks te zien in eerste instantie, vervolgens weer wel, maar was het moeilijk voor haar om te bepalen of er hartactiviteit was. Ze wilde een second opinion vannhaar collega/leidinggevende. Belt ze op zegt die persoon gewoon, nee ik kom niet bij 6 weken moet je zeker al wat zien en als je niks ziet zit het niet goed dus schrijf haar maar de opties voor, ze kan of over een week nog een keer trg komen of naar een gynecoloog om het te verwijderen. Mijn vraag .. WTF ???!! dit is toch niet normaal ? Het kan toch zo zijn dat het heel diep ligt en ik vroeger dan verwacht eb dat hartactiviteit deze week pas op gang komt of iets. Ze denkt iets te hebben gezien maar vervolgens komt niemand kijken en mag ik het ergens anders gaan oplossen ? Graag jullie mening.. (en hoor je altijd bij 6 wkn perse al een hart of bij 8 wkn)?? Heb overigens een hele slechte nacht gehad met nachtmerries over een miskraam en steken in mijn buik, anders dan normaal, super slecht geslapen
Ik zou de optie kiezen voor de doorverwijzing naar de gyn en daar lekker een echo laten maken. Wat een idioterie zeg van die 'verloskundige(n)'
Heb je geen andere vk in de buurt? Die zou ik dan even bellen met je verhaal. Misschien mag je vandaag of morgen al langskomen voor een echo. Of inderdaad bij gyneacoloog echo laten maken. Kan misschien ook op heel kort termijn.
Wat slecht!! Zou ook meteen om die doorverwijzing vragen, zodat je bij de Gyn een echo kunt krijgen. En als alles gewoon goed zit een andere vk praktijk zoeken! Echt super slecht!
Jeetje wat slecht! Andere VK zoeken! Meteen vandaag hoor! En dit verhaal uitleggen, hopelijk kan je vandaag nog ergens terecht voor een echo meid. Hartje hoor je pas vanaf 10-12 weken, maar je kan het vanaf een week of 6 zien op een echo. Ze zeggen altijd dat voor de 7 weken de kans is dat je het nog niet ziet, maar vanaf 7 weken moet je het wel echt kunnen zien. Ik heb dit keer bij 6.1 ook het hartje zien knipperen.
Was dit bij de verloskundige of een echobureau? Ga in ieder geval op zoek naar een ander, want dit is niet de manier om met cliënten om te gaan. Je kunt beter ergens anders aankloppen. Kon je zelf meekijken? En kon je uiteindelijk ook duidelijk zien waar alles zat? Als absolute leek was het voor mij bij de eerste echo heel duidelijk. Wat aangewezen werd zag ik ook echt zitten. Was dat bij jou niet zo, dan heeft ze het vruchtje gewoon niet goed in beeld gehad.
Ik wil niet negatief zijn, maar het kan natuurlijk zo zijn dat er inderdaad niets zit... Maar goed ik vind wel dat een volleerd vk in ieder geval even had moeten meekijken. Nu ben je met een naar gevoel en eigenlijk in onwetendheid naar huis gegaan en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik ben het eens met de anderen, zoek een andere verloskundige en leg je verhaal uit. Vertrouwen in deze praktijk komt niet meer goed.
Ik zou een andere praktijk opbellen en je verhaal uitleggen, misschien willen die wel een echo voor je maken. En anders een echobureau bellen en een pretecho laten maken. Dit maakt je alleen maar onzeker m.
Sjee wat slecht. Ik zou ook op zoek gaan naar een ander die je wel goed kan begeleiden. Echt heel slecht van de VK!
Ik sluit me aan bij de rest, vandaag nog op zoek naar een andere verloskundige, het verhaal uitleggen en een echo vragen. Want dit is natuurlijk ronduit belachelijk Veel sterkte!
Als iemand nauwelijks ervaring heeft met echo's kan het zeker zijn dat ze het niet kan vinden. Dus echt heel erg raar dat er niet iemand mee is komen kijken, zou als ik jou was of bellen voor een nieuwe echo of naar een andere praktijk gaan.
Jeetje wacht slecht. Ik zou idd echobureau bellen zodat je deze week nog duidelijkheid hebt. Met 6 weken moet er zeker al wel hartactiviteit te zien zijn
Daar niet weer heen. Je zou je kunnen laten verwijzen naar de gynaecoloog. Anders een andere verloskundigenpraktijk. Zo ga je naar mijn mening niet met mensen om. Wat betreft je vraag, als je echt zeker 6 weken zwanger bent, klopt er een hartje. Die begint bij 5.4 week primitief te kloppen en dan nog traag. Een paar dagen verschil maakt al veel uit op deze termijn.
slecht hoe ze je behandeld hebben! Ik had ook een erg onregelmatige cyclus, toen ik erachter kwam kon ik 4 maar ook 6 weken zijn. Week er na mocht ik komen voor echo maar wel met de waarschuwing dat er mogelijk nog niet veel te zien was maar dat ik dan elke week terug kon komen tot het wel duidelijk was. Nu was het gelukkig wel gelijk duidelijk dat ik eerder bij de 7 dan bij de 5 zat en hartje klopte. Vind dat ze jou ook na een paar dagen/week terug hadden moeten laten kome ipv gelijk er van uit gaan dat het fout is
Raar verhaal, ik zou overstappen. Als het al zo begint is het geen lekkere start voor de begeleiding bij de rest van je zwangerschap en laat staan je bevalling. Ze zullen niet allemaal slecht zijn maar je gevoel moet ook goed zijn erbij.
Ik zou op zoek gaan naar een andere vk praktijk. En als daaruit blijkt dat het wederom moeilijk te vinden is, kan je altijd nog terecht bij de gyn. Als je naar een andere vk praktijk belt en uitlegt wat er is gebeurd, kan je zomaar een plekje tussendoor krijgen. Schandalig hoe ze het hebben aangepakt en ik zou me nog helemaal geen zorgen maken.
Ik zou sowieso ook een klacht indienen als ik jou was Dit is geen manier van doen (even los of er nu wel goed nieuws is of niet). Hier wordt je gek van!!!!! Als iemand het niet goed ziet en een ander er bij roept moet er samen gekeken worden. Dit is gekmakend!! Sterkte en succes
Wat een belachelijk gedoe zeg! Daar zit je als onzekere (pril) zwangere dus echt helemaal niet op te wachten. Vandaag bellen naar een andere praktijk, je verhaal doen en overstappen. Daarnaast weet ik niet uit hoeveel vk's de praktijk waar je geweest bent bestaat, maar de eigenaar dient dit in ieder geval te weten dus ik zou ook een klacht indienen.
Wat slecht zeg. Ook dat de stagiair dus alleen aan t werk is zonder dat iemand mee kijkt. Ik zou andere verloskundige bellen en daar echo vragen. Echt heel slecht dit.
Dit! Belachelijk zeg! Wat een vervelende ervaring zo en misschien wel totaal onnodig 😐 Heel veel succes en hopelijk heel snel een mooie echo met een kloppend hartje 👍🏻