Vruchtwater vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ago, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Stel dat ik een klein scheurtje in mijn vruchtvliezen zou hebben waardoor ik af en toe kleine beetjes vruchtwater verlies, kan ik dit dan ook ruiken of zijn daar grotere hoeveelheden voor nodig?

Ik vind het zo moeilijk om dit te bepalen omdat je natuurlijk ook nog je 'gewone' afscheiding hebt.
    Zijn er trucjes om dit zelf te kunnen bepalen en welke geur heeft vruchtwater nou precies?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

maak je daar niet druk om, de kans dat je zomaar een scheurtje hebt is echt minimaal klein.
    Meestal verlies je gewoon wat meer afscheiding, dat is normaal, zeker op het eind van de zwangerschap.
    Als je continue vocht verliest is het waarschijnlijk wel vruchtwater, maar meestal wordt dat vooraf gegaan door een plens(je). De kans dat de bevalling begint met vliezen breken is ook al klein, namelijk minder dan 10%. Dat het dan zo weinig is dat je het niet merkt, daar zou ik me echt geen zorgen om maken. En bij twijfel bel je je eigen verloskundige even om te overleggen.

Mirjam

Deel Deze Pagina