vliezen gebroken/gescheurd??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loezzz, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hey meiden,

Vanochtend werd ik wakker en had ik een nat plekje in mn slip. Niet veel, maar toen ik opstond kwam er nog een klein beetje. En nu heb ik eigenlijk de hele dag al steeds een beetje nat. Ik weet het niet, het voelt gewoon anders als afscheiding. Het is echt superdun, helder. Zal ik voor de zekerheid toch bellen naar de verloskundige of zal ik het vandaag even aanzien? Ik heb verder geen krampen o.i.d. alleen wat menstruatieachtige pijn.

liefs

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou bellen!
    Hier was bij de eerste bovenin het vlies gescheurt.
    Het liep ook met mini plasjes eruit (net alsof je telkens hele kleine beetjes plast zeg maar).
    Menstruatie kramp achtige krampen kunnen het begin zijn!

Misschien een vreemde vraag maar ruikt het zoet? en is het helder?

Mijn vk zei dat ik een maandverbandje of iets dergelijks in moest doen en die voor haar moest bewaren omdat ze zo beter kon beoordelen of het vruchtwater was of niet en dat was het idd bij mij (bij de eerste)

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik zou ook bellen ! hier vliezen gescheurd 48 uur gelopen zonder het te merken ! met als gevolg heel de bevalling van 6u15 tot 22u49 monitor en antibiotica

4. happymama

happymama Niet meer actief

dat had ik ook bij de eerste om 10u savonds en om 1 uur kreeg ik weeen , zou ff bellen om t te melden alvast

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, bellen. Het kan heel goed met kleine beetjes eruitkomen. Het ruikt naar sperma, overigens ;).

edit: dat wist je dus al, zie ik.

Suus

6. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Heb eigenlijk toch nog maar niet gebeld. Denk toch dat het afscheiding is. Het ruikt ook niet zoet ofzo en als het opdroogt is het wat korrelig (lekker smakelijk;))
    Als ik morgen nog steeds twijfel ga ik wel even bellen.

liefs

7. happymama

happymama Niet meer actief

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik had precies hetzelfde, ging ik liggen dan kwam er niks en ging ik staan dan verloor ik elke keer een heel klein beetje vocht. Heb er ook aan geroken, maar rook echt niets. Het zou een bijzondere geur zijn...Inlegkruisje ingedaan en toen ik zag dat het lichtroze was wist ik het: toch de vliezen gebroken.

9. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    is vruchtwater dun/waterig of wat dikker ?
    vanmorgen de gehele slijmprop verloren en sindsdien doorzichtig dun slijm verlies. veel dunner dan afscheiding. het stinkt niet, eerder wat zoetig.

10. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Vruchtwater is dun! Het is net als water (vandaar de naam). Het heeft ee hele typische lucht, want het lijkt een beetje op de zoete, weeige geur van sperma.

Ik herkende het direct! Maar nou kwam er bij mij ook een hele lading :p

@TS: kan je het ook opvangen in een bekertje of glaasje?

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als je op je hand blaast, hard, komt er dan ook nog vocht?

12. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    nee, als ik op mn hand blaas dan komt er niets meer. Heb alleen nog af en toe een heeeel klein druppie, maar ik geloof toch niet dat het mn vliezen zijn. Morgenochtend moet ik weer naar de vk en ik vraag het haar nog wel even voor de zekerheid.

13. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Ik had dat de eerste keer ook. Was het ook bovenin gescheurd. Als ik dan een beetje druk zette (soort persen) dan zag de VK dat het toch echt vruchtwater was. Ik zou gewoon even bellen voor de zekerheid. Bij mij kwamen de weeen nl ook niet vanzelf en ben na 3 dagen ingeleid. Je moet nl toch binnen die termijn bevallen nl. Beter het zekere voor het onzekere nemen!

Nu.... vanmorgen zijn voor mijn 2e zwangerschap de vliezen gebroken. Nou... daar kom je niet omheen. Heb al vanaf 10 uur bijna constant vochtverlies en ook al wat menstruatieachtige krampen/weeen. Nu maar hopen dat voor morgenvroeg de baby er is, anders wordt ik wederom doorverwezen naar het ziekenhuis en wordt ik uiterlijk woensdag ingeleid.

Erg spannend dus.

Jij ook veel succes!!

14. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    oeh spannend hope! Hopelijk zet het door, heeeeel veel succes in ieder geval!!

15. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Zondagmiddag is Emma geboren om 17.16.

Jij ook nog veel succes!!!

16. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Wauw gefeliciteerd Hope!! Is alles goed gegaan? Heerlijk, lekker genieten van je meisje!
    Ik ben gisteren naar de vk geweest, had 1cm ontsluiting en ben gestript. Maar helaas tot nu toe nog niet doorgezet. Wel veel licht pijnlijke harde buiken en slijm.
    donderdag mag ik weer komen en dan gaat ze nog een keer proberen te strippen of misschien mijn vliezen breken.

Deel Deze Pagina