de titel zegt het al! wie heeft een eerste kindje te vroeg geboren en wanneer kwam de 2de? Mijn dochter is met 36 weken geboren en ik ben nu zwanger van de 2de! ik ben benieuwd of een 2de dan ook te vroeg komt of dat je ook 2 weken over tijd bent gegaan... En ik weet dat daar niets over te zeggen valt maar vroeg het me gewoon af (nieuwsgierig)!
Hey Dorianne, Ik heb er ook geen antwoord op, maar zit in het zelfde schuitje als jij. Onze dochter is 4wk te vroeg geboren en ben nu 20 wk zwanger van de 2e. Omdat ik voor een ruggeprik kies met de bevalling, moet ik alwel met 35wk naar de gyn, ivm dat ik de vorige keer met 36 weken bevallen ben. Toen braken spontaan de vliezen, geen reden verder. Ben benieuwd!
Ik heb zelf geen ervaring, maar wel een collega die bij de 1e met 36 weken bevallen is en bij de tweede met 37+4 ofzo......Niet zo vroeg, maar nog wel echt op tijd...
Hey, Ben bij mijn eerste bevallen op 35 weken en bij mijn 2e op 38 weken en 2 dagen. Een vroeggebooorte wil dus niet direct zeggen dat het volgende ook te vroeg komt. Groetjes
Ik heb er laatst ook ene topic over geopend, misschien kan ik m nog vinden voor je? Maar het kwam er op neer dat echt bij het gros van alle reacties stond dat de tweede langer bleef zitten als de eerste! Bovendien gaf mn verloskundige dit ook aan. Een tweede kindje heeft iets meer ruimte doordat de baarmoeder al eens opgerekt is geweest, misschien blijven ze daardoor langer zitten?
Hier issie: wel gesloten, maar toch... http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/256831-eerste-kind-vroeg-tweede.html
Ben ik ook benieuwd naar. Mijn eerste was 8 weken te vroeg, nu 21 weken zwanger vd 2e. Hoop toch echt dat deze (gezond en wel) wat langer blijft zitten!
Ik ben bij de eerste bevallen met 36+5. Bij de tweede was ik er helemaal klaar voor bij de 37 weken, maar die bleef zitten tot 41 weken! En dat wachten duurde lang....
Mn schoonzusje was met 1e ook met 36 weken bevallen, de 2e bij 38,5 week. Ikzelf ga altijd overtijd! hahaha!