bang om aan te komen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CindyCM, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt idioot, maar ik ben bang om aan te komen :(.
    Ik ben van mezelf al behoorlijk zwaar en in de eerste 20 weken van de zwangerschap bleef ik mooi op gewicht maar nu kom ik uiteraard aan. Ik weet dat dit alleen maar goed is, maar toch ben ik bang om heel veel aan te komen. Ik denk dat het gewoon niet goed is, als je van jezelf al zwaarder bent. In totaal ben ik nu zo'n 2,5 kg aangekomen, dus dat valt nog wel mee, maar ik word er echt zenuwachtig van. Ik let redelijk goed op wat ik eet, alleen het snoepen is de laatste weken iets meer. Dat moet ik echt minderen, maar voor de rest eet ik wel gezond. Ik weet dat het stom is dat ik me er druk om maak, maar ik kan er niets aan doen. Herkennen jullie dit?

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ja was er ook heel bang voor... was ook niet de lichtste en eigenlijk al niet meer tevreden over mijn gewicht voordat ik zwanger werd. Had eigenlijk wat moeten afvallen voordat ik met de pil stopte, maar ja... en nu... ben ik al 17 kilo aangekomen!:$:$:$ maar... ter verdediging, ik houd heeel veel vocht vast;)

Heb me teveel laten gaan... heb ook echt erg veel honger... weet je, na de bevalling gaat het er hopenlijk wel weer af, ooit. Maar bij een volgende zorg ik eerst dat ik op gewicht ben voordat ik zwanger word!

Maak je er echt niet zo druk om joh, is niet leuk om je zwangerschap door te laten beheersen, aankomen hoort erbij. en je leest altijd dat 10-12 kilo aankomen een gemiddelde is maar iedereen om me heen ( echt serieus iedereen die ik erover gesproken heb) is veel meer aangekomen en die zien er ook gewoon goed uit, geen nood!
    xx

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Wil trouwens nog even benadrukken dat als je te weinig eet, je lichaam je vetreserves gaat aanspreken waardoor er afvalstoffen in je bloedbaan en dus bij de baby komen! Nog veel slechter dan iets teveel aankomen lijkt mij!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik was er niet echt bang voor, maar kwam door onbekende reden extreem aan. De eerste 20 weken niks, daarna totaal 35 kilo aangekomen. Die kilos zijn er nu nog lang niet allemaal af.. (kon dieten of sporten wat ik wou maar het ging er niet af) en nu bij deze zwangerschap wel bang veel aan te komen!
    Ga proberen niet boven de 10kg uit te komen (helemaal door de extra kilo's die ik al heb).

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maak je trouwens niet druk als de kilo's er niet af gaan na de bevalling, kan soms wel 1,5 jaar duren voordat je eenmaal kan afvallen. Je lichaam doet het vanzelf wanneer die er aan toe is...

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje bang was om aan te komen.. ik ben normaal zoals mensen het vaak noemen mager ik vind het gewoon slank.. begon op 55 kilo en weeg nu 65 kilo met 1.74 cm
    ik moet zeggen dat ik dacht het erger te vinden als dat ik het nu voel, nu kon ik wel een paar kilo gebruiken al zag ik dat daarvoor niet:)
    maar af en toe heb ik nog wel het beknepen gevoel dus weet wat je voeld

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb (had) een normaal gewicht. (ong. 68 kg en 1m76) Met 22 weken was er 7,5 kg bij. Inmiddels zit ik op 15 kg. Ik had gehoopt maximaal 12 kg aan te komen, want dat staat in "de boekjes". In het begin maakte ik me er wel druk om dat ik meer aankwam. Maar inmiddels kan het me niks meer schelen. Ik voel me fit, de baby doet het goed. Ik weet wel dat die kilo's er straks weer af moeten, maar dat zie ik dan wel weer. Onze gezondheid is nu belangrijker. Als mijn lijf behoefte heeft aan wat meer reserve, dan krijgt het meer reserve. Ik ga straks wel weer aan mijn uiterlijk denken!

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Weet je dat me opvalt hoeveel topics er de laatste tijd over aankomen tijdens de zwangerschap gaan? En dat iedereen daar heel erg mee bezig is.

Ik denk dat je gewoon gezond en genoeg moet eten. Het voedingscentrum heeft daar richtlijnen over. Kijk je hoeft echt niet elke dag 7 boterhammen naar binnen te schuiven. Als je nou eenmaal wat bent aangekomen wat gewoon vaak gebeurd na een zwangerschap is het wel wat moeilijker om het eraf te krijgen. Maar er groeit een kindje in je buik! En als die gezond en wel in je armen ligt wat maken die extra kilo's nu uit? En hier komt het wel bekende "een vriendin van mij"-verhaal: Die had mooi te weinig gegeten waardoor haar kindje maar 2600 gram woog na 39 weken. Dat was dus echt niet gezond!

Dus nee, ik herken het niet echt bij mijzelf.

9. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat horen dat ik niet de enige ben die dit heeft!!

@ Reintje: ik eet echt niet te weinig (daar heb ik veel te veel honger voor......hahah). Ik had me alleen voorgenomen minder te snoepen.

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Niet druk maken! je kan het namelijk toch niet echt sturen (behalve als je de hele dag snoept ;) ) De een komt meer aan in haar zwangerschap dan de ander. Bij mij moet je de kilo's er bijna aan vastnieten om ze daar te houden en daar krijg ik dan weer commentaar op...naja!! Dus weet je: het is nooit goed. En ook in mijn omgeving is 18 kilo aankomen meer normaal dan 5.

Ga genieten van je zwangerschap, er is genoeg om je druk over te maken, maar dit is echt niet belangrijk.

11. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    en hier zijn we vrouwen voor.... oke niet iedere vrouw heeft het maar de meeste dus wel. ik ga het nu een beetje loslaten maar in het begin ging ik met hartkloppingen op de weegschaal staan..(terwijl er nu 11 kilo aanzit)
    stom natuurlijk, maar dat zit in ons.. en op zich ook niet erg want anders zou je niet opletten dat je gezond eet toch?
    als de mannen het moesten doen zouden ze zich waarschijnlijk rond eten!!! hihihi

Deel Deze Pagina