Hai dames, Ik ben al wat steviger van mezelf en heb/had dus ook al wel een buikje nu ben ik inmiddels 15 weken zwanger en zie nog steeds niet echt een zwangerschaps buikje... Ik ben zelfs 2kg afgevallen?! Betekent dit dan dat de kleine mijn vet reserves opmaakt of hoe moet ik dit zien? Zijn er dames die hier ervaringen mee hebben en vanaf wanneer was het bij jullie echt zichtbaar dat jullie zw waren? En nog een vraagje, ik lees veel over harde buiken. Kan je dit ook hebben als je een dikkere buik van jezelf/ dikke buikwand hebt? Ook weet ik niet zo goed vanaf wanneer ik mn buik in moet gaan smeren omdat ik mezelf nog niet echt zie groeien, wanneer begonnen jullie hiermee? Ik hoor graag jullie ervaringen
Heb zelf ook een buikje. Met de eerste zag je het pas met 20 weken maar toen was ik nog een gewoon maatje zeg maar. Met nummer twee moest ik met 8 weken toch echt zwangerschapskleding aan. Met nummer drie had ik dat al met 4 weken. Toen had ik echt al een flinke buik. Was met alle drie eerste drie maanden afgevallen. Ze zeggen dat de wat zwaardere dames het minst aankomen tijdens de zwangerschap en vaak zelfs afvallen. Ik heb niet gesmeerd maar zonder striae ervanaf gekomen...
Ik meld me ook, nu 6 weken van de 2e en heb het idee dat je het al goed kunt zien, maar wuif het nu weg onder 'speklaagje'
Jeetje, pas met 20 weken? Ik ben ook zo verbaasd dat die kleine bij mij nu al zo'n 10 a 11 cm is. Waar zit het dan denk ik? Haha Ik heb nu ook nog mn eigen broeken aan... Maar werd bij jullie later in de zwschap jullie buik wel harder of bleef je het spek laagje zien/voelen?? En hoe zit t met harde buiken als je van jezelf al n dikkere buik hebt?
Ik ben nu 25+3 weken zwanger met een BMI van 39 en bij mij begint het nu echt pas te komen. Niet een duidelijke zwangerschapsbuik, maar meer het uitdijen. Ik heb, zoals ik zelf zeg, een dubbele buik. Mijn onderbuik is nu flink aan het groeien en duwt mijn bovenbuik (inclusief vet en ingewanden uiteraard) omhoog, waardoor het eerder lijkt alsof ik 'gewoon' dikker word, dan echt zwanger, hoewel ik mijn baarmoeder nu in de spiegel echt als een balletje aan de buitenkant kan zien (pfff, snappen jullie het nog? ). Als ik trouwens op mijn rug lig, is het wel duidelijk te zien dat mijn baarmoeder behoorlijk groot aan het worden is (zo'n 5 a 6 cm boven mijn navel). Ook nog geen grammetje aangekomen, ik blijf rond de 104 kg hangen.
Ik ben tot nu toe juist 5 kilo afgevallen, maar draag wel al een paar weken positiebroeken, omdat die nu eenmaal lekkerder zitten. Ik lijk wel wat dikker te zn geworden, maar zelf zie ik het eienlijk niet. Ik voel mijn baarmoeder wel zitten. Helaas voel ik de kleine door mijn figuur wel wat minder...
Ik woog voordat ik zwanger was 86kg. Ben nu 36 weken zwanger en 14 kg afgevallen..... Snap er echt niks van!! Gaat allemaal vanzelf terwijl lijnen voorheen nooit zin had.
Ik ben ook stevig van mijzelf. Mijn buikje kon je met 10 weken al duidelijk zien. Mensen denken nu zelfs dat ik uitgerekend ben. Ben nu 34+1 en 6,5 kilo aangekomen. Eerste 3 maanden ben ik 4 kilo afgevallen ivm met misselijkheid.
Hier ook een stevige meid..... en bij de eerste zwangerschap (tweeling) ben ik ook eerst behoorlijk afgevallen........ wel moest ik met 7 weken zwangerschapskleding aan, nu met 6 weken al. Ik was toen ook maar in totaal 4kg aangekomen, na de geboorte zat ik meteen 14 kg onder mijn startgewicht. Volgens mij hoef je niet echt te smeren, maar als je het fijn vindt kun je daar natuurlijk ten aller tijden mee beginnen.
Net maar even op de weegschaal gaan staan en ik lijk ook wat afgevallen, net 86,5 met kleren aan, mijn bmi is rond de 30.
Hier nog een stevige dame Bij mij zag je het met 20 weken toch wel! Nu met 30 weken kun je er zeker niet meer omheen, het een echte zwangerschapsbuik! Droeg met zo'n beetje 10 weken denk ik al wel wat zwangerschapskleding omdat gewone kleding pijn deed!
Hier net hetzelfde, ook stevig en rond en ben ook nog niet aangekomen. Leuk, dat wel, ik kan tenminste zeggen dat ik afval terwijl ik zwanger ben en mag toch alles eten, super Hier zwangerschapskleding vanaf 10-11 weken, vond dat lekkerder zitten ook al was het nog niet echt een buik door het babietje. Nu wel en heb dit denk ik sinds mijn 19 weken.
1e: in begin 6 kg afgevallen, zwangerbuikje en positiekleding vanaf 20 wkn 2e: zwangerbuikje en positiekleding vanaf 9 wkn (niet afgevallen) 3e: zwangerbuikje en positiekleding vanaf 5 wkn (ondanks 8 kg afvallen in het begin) Bij de 3e zag ik het zelf eigenlijk meteen vanaf nod , terwijl ik het bij de eerste pas zelf ging zien na 17 wkn.
Ik ben ook stevig van mezelf en bij mij was het 8 weekjes al zichtbaar , verschilt ook echt wel per persoon hoor schoonzusje was heel tenger en fijn en daar zag je het ook pas bij 20 weken dus ik denk niet echt daat het met je postuur te maken heeft , gewoon lekker genieten en nu al lekker smeren is gewoon heel fijn
Het ligt misschien ook aan hoe je vetverdeling is? Ik heb ook een maatje meer en vooral veel buikvet Ben nu ruim 22 weken maar het is nog niet te zien voor anderen Sinds kort beginnen mijn gewone broeken strak te zitten. Zelf voel ik wel dat mijn buik anders is, ik voel een bolletje onder mijn navel en het voelt allemaal wat steviger aan. Verder heb ik ook 2 buiken en is ook het bovenste deel dikker geworden, ook al zit beebje daar nog niet. Eerste maanden een paar kilo afgevallen en dat is gestaag weer teruggekomen. Ik ga nu dus eigenlijk pas aankomen. En dat is volgens mijn verloskundige prima want als het zo doorgaat dan zal ik niet meer dan 8-10 kilo aankomen. Ze zeggen inderdaad weleens dat de baby van mama snoept, of dat echt zo is weet ik niet! Harde buiken heb ik nog niet gevoeld en ik vroeg me ook af hoe dat zit als je een vetlaagje hebt? Mijn buik voelt wel soms wat zwaar en gespannen, maar niet hard?
herkenbaar! bij ong. 30 weken zag ik pas echt wat meer een zwangerschapsbuikje, niet zo'n mooi bolletje, maar het zag er toch meer zwanger als "gewoon dik" uit. Harde buiken vond ik moeilijk te plaatsen qua hoe het voelt en qua herkenning. ik heb zelf het idee dat ik er niet veel heb gehad
Ik heb ook wel wat overgewicht en ik heb met 6 weken toch wel echt een buikje..Het is alsof ik teveel gegeten heb en die dus een beetje strak staat..best gek..Maar laat die buik maar komen ik kan niet wachten
Ik begon met 10 weken ongeveer zwangerschapsbroeken te dragen omdat m'n normale broeken niet meer lekker zaten. Zo rond de 15 weken begonnen mensen die mij kennen te zeggen dat ze een echte zwangerschapsbuik konden zien, voor onbekenden leek ik waarschijnlijk gewoon dik Ik dacht even dat de striae deze week begon te komen maar tot nu toe is het bij een paar donkere plekjes gebleven. Wat betreft gewicht schommel ik erg (zonder dat ik dingen anders doe); dan gaat er weer een kilo af, dan weer 2 erbij, dan weer iets eraf....De laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik 2 kg aangekomen.
Ik had een bmi van 26, maar ben al dik 10 kilo aangekomen, dus zal inmiddels wel wat hoger zijn...maar ik vroeg me ook af of/hoe je een harde buik dan voelt. Bij mij zit al mijn vet zo ongeveer in mn buik, en d'r zit dus nog wel een laagje voor mijn baarmoeder. Vanavond had ik ineens van binnenuit het gevoel dat mijn baarmoeder samentrok ofzo, maar met wat porren voelde hij alleen plaatselijk maar hard, en de rest van mijn buik was zeker niet gespannen, maar het was sowieso vrij snel weer over. Vraag me dan toch af of dat een harde buik geweest kan zijn. 'T is denk ik toch minder duidelijk 'hard' als er vet voor zit?
hey wat een leuk topic zeg, van mijn eerste was ik mooi op gewicht, tijdens die zwangerschap heb ik hele heftige bekkeninstabiliteit gehad, nu bijna jaar verder ben ik er nog steeds niet vanaf, ondertussen geen baan meer (afgekeurd) dus ben thuis, het trainen (onder begeleiding) gaat erg moeilijk, dus ben behoorlijk wat aangekomen, weeg nu 88 kilo maar met wel weer een hele grote kinderwens. Ik was erg blij toen ik dit topic zag, omdat ik toch met wat vragen zit, heeft het bij jullie lang geduurd om zwanger te worden? Ik lees van die enge verhalen over miskramen door overgewicht ik ben nu net begonnen ben 18 oktober ongesteld geworden en de 25ste was mijn laatste dag. Ik heb geen idee wanneer mijn nod is want ik weet niet wat mijn cyclus is. dus dat is nog spannend... Maar mijn vraag dus aan jullie is voorral kon je makkelijk zwanger worden? bij mijn eerste wat het met 3 maanden raak, ben erg benieuwd hoe het nu gaat verlopen liefs angel