hallo ik ben 29 weken zwanger en heb onwijs veel harde buiken en krampen en steken maar de VK zeg dat het erbij hoort. wand werk nog maar hooguit 10 uur per week dus dat kan het niet zijn! en zit op kantoor. maar sinds een week heb ik elke ochtend zulke erge krampen net of je zwaar ongesteld moet worden en begin me toch zorgen te maken, wat kan dat wezen? heb ook steken in me vagina , de VK zei wel dat die iets was ingedaald maar ook wel weer eruit kwam en zodra ik dan liep weer erin gaat zeg maar. kan dat kwaad dat dat nu al 5 weken zo is? kom de kleine dan vaak eerder of heeft dat er niks mee te maken?
De harde buiken doe ook echt pijn? En als je echt een half uurtje niks doet, dus echt op de bank gaat liggen is het dan weer weg? Zo niet toch nog weer de vk bellen, beter 10x te vaak bellen dan 1x te weinig!
ja niet altijd maar de meeste doen zeer! en heb het ook in de ochtend als ik wakker word en word er ook snachts wakker van dus heb echt geen flauw idee wat ik er nog aan kan doen. heb wel overgevoelige baarmoeder maar toch word telkens erger. me rug doet ook onwijs veel zeer echt heel me rug..
Wat raar dat je VK er zo laconiek over doet. Toen ik pijnlijke harde buiken kreeg werd mij op het hart gedrukt per direct minder te gaan werken en het heel rustig aan te doen! De steken herken ik trouwens wel, al had ik die wat later (rond de 33/34 weken) en dat kwam idd door het indalen.
Ik loop zelf bij de gyn onder controle. Heb met week 15 tot week 23 bloedverlies....... maar mij werd meteen verteld dat de baarmoedermond gevoelig kon zijn voor alles, mocht bijna niks meer........ moest mezelf goed in acht nemen, want ik had toen al pijnlijke harde buiken. Nu gaat het gelukkig veel beter, al heb ik nog wel eens als ik te veel doe, harde buiken, maar die zakken ook vrij snel weer af. Ook ik vind het raar dat je vk er zo laconiek over doet, ik zou gewoon weer bellen tot ze er gek van wordt!!!!
Hoi Ik ben ruim 33 weken zwanger, die steken herken ik is echt het indalen of het hoofdje of handje wat je bekken in schiet. Harde buiken heb ik ook erger.. Pijn doet het niet (wat is pijn) het is wel erg gevoelig ik kan de oehh en ahhhh niet binnen houden. Heb er wel last van maar pijn is het niet het is meer erg vervelend en ongemakkelijk/onprettig gevoel. Het hoort erbij zegt de vk. Maar ik onthou altijd 1 regel.. Als je twijfels heb inddaad beter 10 x teveel en voor niks dan 1 keer te weinig aan bel trekken..
Hoi, Ik heb ook al een paar weken sochtends en snachts menstruatiepijn. Overdag geen last van. Steken van onder heb ik ook regelmatig , volgens mij is dat idd al beetje indalen of beweging baby. Ik krijg elke week controle met echo bij de gyn, dus weet dat het bij mij niks betekent, die pijn. Maar het is wel gecheckt in ieder geval. Mijn ervaring met verloskundigen is dat die vaak zeggen dat het erbij hoort, ook als ze het helemaal niet gecheckt hebben. Als je je zorgen maakt zou ik nog maar eens aandringen dus, of het desnoods wat overdrijven. Zodat ze er goed naar kijken en je je hopelijk echt gerustgesteld voelt! Maar die klachten die jij hebt heb ik dus ook. En ik heb bedrust dus ik doe echt vrijwel niks...
Ow en eerder geboren hoeft niet hoor. Had het bij andere 2 ook eerste is geboren bij 40 en 4 dagen en ander is exact 40 weken..
dankjewel voor jullie reacties stelt me toch wel wat gerust! ik werk ook bijna niet maar heb ene eigen bedrijf dus is lastig om niks te doen maar zit kantoor dus niet zwaar. ja ze zeggen gewoon dat het erbij hoort pas als ik bloed verlies of vruchtwater verlies dat het dan wel wat is. ik kijk het idd vandaag nog even aan anders ga ik straks gewoon bellen. maar als ik het zo hoor hoort het er idd bij en gewoon ff doorbijten.. ben wel week of 4 geleden in het ziekenhuis geweest maar dat waren ander soort krampen toen was het niks. gelukkig volgende week vrijdag wel een groeiecho dus nog een weekje. dan kunnen we onze kleine man weer zien.. dus als het zakt dan laat ik het zo maar tot nu toe is het nog niet gezakt!
Rond de 30ste week heb ik ook veel pijn gehad in mijn buik en ook richting vagina.. Vorige week bleek ze ingedaalt, welliswaar nogniet vast. Maar volgens mijn vk verklaarde dat de pijn en het rare gevoel wat ik had in mijn vagina. Ben nu inmiddels 34 weken zo ongeveer en voel me veel beter. Misschien moet je lichaam zich dus even aanpassen aan de nieuwe houding van je kind ook of iets.
dankjewel laten we het hopen ik voel me wel iets beter en de pijn is dragelijker dus we wachten het gewoon even af!