2e miskraam en kinderwens...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mvl, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    hallo,

Helaas weer een MA eind april, weer geen hartactie. Maandag 3 mei miskraam opgewekt met Misoprostol, 6 mei nacontrole en gelukkig alles schoon.

Nu moeten wij een maand wachten alvorens weer te proberen zwanger te worden. Ik ben alleen (dom vind ik nu) vergeten te vragen naar het waarom. Vanmorgen het zieknhuis gebeld hierover, maar kreeg een vaag verhaal over cyclus van slag. Vervolgens vertelde ze dat als ik de eerste keer weer ongesteld geweest was ik dan mijn eisprong beter kan bepalen. Terwijl ik alleen wilde weten of het kwaad kan voor mijn gezondheid, mocht ik gelijk weer zwanger worden voor de eerste menstruatie. Of dat er dan een verhoogde kans is op een miskraam.

Mocht dit beide niet het geval zijn, dus dat het alleen gaat om je cyclus te kunnen bepalen, dan wil ik namelijk liever geen maand wachten. Elke maand is er toch weer een, en na twee keer een MA begint het toch wel een hele sterke kinderwens te worden.

Kunnen jullie hier een zinnig antwoord op geven. Want als het gevaarlijk is voor mijn gezondheid of verhoogde kans op miskraam, dan kan ik wel een maandje wachten, maar anders liever niet.

bedankt voor jullie antwoord. fijn dat jullie hieraan jullie tijd besteden. Echt super.

Groeten, MVL

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mvl,

Het heeft geen invloed op jou gezondheid. maar wat ze zeggen is waar. Je cyclus kan van slag zijn waardoor het soms even kan duren voordat je eisprong weer komt of voordat je cyclus weer regelmatig is. Om geen onrust en verwarring te geven is daarom het advies om eerst af te wachten wanneer je je vruchtbare periode weer kan verwachten. Dit vergroot je kansen.

Imke

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bedankt voor je antwoord. Ik zit nog met een paar vragen:

Nu 11 dagen later heb ik nog steeds bloedverlies, is dit normaal? Het is al heel weinig, maar blijft toch elke keer weer in beetjes tevoorschijn komen.

Wanneer start een nieuwe cyclus, kan dat terwijl er nog hcg in je bloed zit, want een zw.test gaf nog knalpositief aan binnen enkele seconden. Er zit dus nog veel in mijn lichaam. Betekent dit dat de cyclus lang op zich laat wachten?

Vorige keer kwam menstruatie redelijk netjes op tijd, is dat dan nu weer het geval, of reageert je lichaam elke keer anders?

Bedankt voor jullie tijd...
    Groeten, MVL

Deel Deze Pagina