Hoi verloskundige, Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en heb erg veel last van harde buiken. Vanaf de 14e week heb ik veel buikpijn gehad als ik wat drukker was geweest. Ik ben dan ook steeds rustiger aan gaan doen. De afgelopen week hebben heb ik slecht geslapen door de harde buiken, wordt wakker van de pijn, is dan zo verkrampt. Ook overdag heb ik er veel last van. Wat kan dit zijn? Dat ik rustiger aan moet doen weet ik wel, ik doe intussen bijna niets meer, maar harde buiken houden niet op. Dacht dat het daar nog veel te vroeg voor was. Alvast bedankt! Silsa
Hoi Silsa, er zijn vrouwen die inderdaad meer last hebben van harde buiken dan andere vrouwen. Heel vervelend.en je moet inderdaad rustig aan doen. Soms helpt warmte, maar soms blijven die harde buik doorgaan. Zolang er geen regelmaat in zit en het wordt niet steeds pijnlijker en je hebt geen bloedverlies; probeer je er niet al teveel zorgen over te maken; dan is het voor nu gewoon heel erg vervelend. Mocht het toch andere klachten gaan geven of het lijkt echt regelmatig te worden, meteen even je vk bellen. Ik kan je er dus helaas verder ook niet echt mee helpen. Laat wle je urine even checken bij de HA; misschien zit er een infectie te vervelen waardoor je die harde buiken krijgt. Groetjes Brigitte